۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۳۶۱۴۸
هانی زاده:

ادبیات و لهجه مسالمت آمیز آمریکایی‌ها غیرقابل اعتماد است

ادبیات و لهجه مسالمت آمیز آمریکایی‌ها غیرقابل اعتماد است
هانی زاده با اشاره به عقب نشینی آمریکایی‌ها از تهدید‌ها نسبت به جمهوری اسلامی، گفت: ادبیات و لهجه مسالمت آمیز آمریکایی‌ها غیرقابل اعتماد است.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه پس از ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس گزینه‌های متعددی فراروی نیرو‌های مسلح ایران قرار گرفت، اظهار داشت: مهمترین و دقیق‌ترین گزینه حمله به پایگاه عین الاسد بود که یک تصمیم تاریخی مبتنی بر پیام‌های نظامی بسیار مهم ایران برای آمریکا و غرب محسوب می‌شود.

تحلیلگر مسائل بین الملل بیان داشت: ژنرال‌های پنتاگون پس از بمباران عین الاسد دریافتند که ایران، برخوردار از یک قدرت بازدارندگی غیرقابل رقابت است؛ از این رو پس از ترور سردار سلیمانی مدعی هدف قرار دادن ۵۲ نقطه خواهند شد آن هم در صورتی که ایران، پاسخ ترور سردار سلیمانی را بدهد.

هانی زاده با بیان اینکه ایران پاسخ قاطعی به آمریکا با حمله به عین الاسد داد، افزود: این حمله همراه با جنگ الکترونیک بود، حمله به پایگاه عین الاسد ثابت کرد که ایران یک قدرت فرامنطقه‌ای است و می‌تواند همه اهداف آمریکا را در شرق و غرب آسیا هدف قرار بدهد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا به تدریج آمار واقعی کشته‌های عین الاسد را عنوان خواهد کرد، گفت: آمریکایی‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی از قدرت بازدارندگی و موشکی ایران بسیار نگران هستند؛ صهیونیست‌ها متوجه شدند که موشک‌های ایرانی تا مرکز فلسطین اشغالی خواهد رسید.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه صهیونیست ها، ترامپ را دعوت به خویشتن داری و پرهیز از تقابل با ایران کردند، تصریح کرد: پس از حمله به عین الاسد، عربستان سعودی بلافاصله هیأتی را به واشنگتن اعزام کرد تا ترامپ از ورود به جنگ با ایران صرف نظر کند؛ چرا که همه رژیم‌های حاکمان حاشیه خلیج فارس در معرض تهدید ایران قرار خواهند گرفت.

هانی زاده تأکید کرد: آمریکایی‌ها خود واقف هستند که نمی‌توانند با ایران مقابله کنند؛ از این رو شیوه‌های ملایم تری پیش گرفتند با این حال نباید به ادبیات و لهجه مسالمت آمیز آمریکایی‌ها اعتماد کرد./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات