۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۶۳۶۲۳۵
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

عمر انسان سرمایه بزرگی است که برگشت ندارد

عمر انسان سرمایه بزرگی است که برگشت ندارد
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که عمر انسان سرمایه بزرگی است که برگشت ندارد، گفت: عمر ما باید در مسیر ایمان و عمل صالح سپری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد درس خارج حوزه علمیه قم عصر امروز در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) که در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از چهار چیزی که در روز قیامت از انسان بازخواست می‌شود عمر است که در چه راهی صرف شده است از این رو در هزینه کردن وقت خیلی باید دقت صورت بگیرد.

وی عمر و وقت را سرمایه ای بزرگ خواند و گفت: مطابق روایات ما همه چیز جایگزین دارد غیر از عمر. حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با تأکید بر این که عمر انسان نباید به بطالت سپری شود، گفت: در قرآن کریم و در سوره عصر می خوانیم که خداوند می‌فرماید: همه انسان ها در خسران و ضرر هستند مگر کسانی که ایمان آورده و عمل صالح داشته باشند بنابراین باید عمر خود را در مسیر ایمان به خدا و انجام کارهای نیک سپری کنیم تا در روز قیامت سرافکنده نباشیم.

وی تصریح کرد: در روایت دیگری می خوانیم که دنیا بازار آخرت است که انسان اگر خدا را رها کند در این تجارت خسران می بیند و ضرر می‌کند، بنابراین باید تلاش کنیم تا همه لحظات عمرمان خدایی باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به قضیه ای در ارتباط با پیامبر گرامی اسلام(ص) و مرگ یکی از افراد خاطرنشان کرد: نقل می‌کنند پیامبر با یکی از اصحاب خود مسیری را طی می کردند که متوجه شدند فردی از دنیا رفته و می خواهند او را دفن کنند، حضرت کنار قبر رفته و زانوان خود را روی زمین گذاشته و نگاهی داخل قبر کرده و آنگاه با چشمانی اشکبار فرمودند: «إخوانی لمثل هذا فاعدوا» یعنی ای برادران خودتان را برای این روز آماده کنید.

وی اضافه کرد: همه ما که در این دنیا هستیم تنها به اندازه یک نفس بالا نیامدن با مرگ فاصله داریم، بنابراین قبر و مرگ و قیامت به انسان نزدیک است و تنها کسی در این تجارت دنیایی سود می‌کند که از عمر خود در مسیر ایمان و عمل صالح استفاده کرده باشد./1330/ج

ارسال نظرات