۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۶۳۶۲۶۶
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

مجاهدت های علمی مرحوم آیت الله رسولی محلاتی به روایت آیت الله غروی

مجاهدت های علمی مرحوم آیت الله رسولی محلاتی به روایت آیت الله غروی
عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ارتباط با شخصیت مرحوم آیت الله رسولی محلاتی گفت: ایشان و پدر بزرگوارشان دارای شخصیتی انقلابی، عالم، بصیر، مورد اعتماد و با تقوا بودند.

آیت الله سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تبیین شخصیت ویژه مرحوم آیت الله رسولی محلاتی اظهار داشت: ایشان از افاضل حوزه بودند که به جهات مهمی به تهران رفتند و منشأ خدمات بسیاری شدند، البته صاحب آثار علمی خوبی هم بودند که این کارها را نیز در حوزه علمیه قم انجام داده بودند.

وی افزود: ایشان تألیفات ارزشمندی در حوزه تاریخ اسلام دارد که اتفاقا خیلی از افراد به جهت همین آثار با شخصیت این عالم ربانی آشنایی پیدا کرده و از محضر ایشان استفاده کردند و در بزرگی ایشان همین بس که شخصیت های برجسته حوزوی و مراجع تقلید، وفات ایشان را تسلیت گفتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با بیان این که آیت الله رسولی محلاتی(ره) در آغاز نهضت اسلامی و بعد از انقلاب هیچگاه امام راحل را رها نکرد، تأکید کرد: ایشان همواره مورد اعتماد امام خمینی(ره) بود و در ادامه فعالیت های اجرایی که داشت کارهای علمی را نیز رها نکرده و از خدمت به دین در عرصه های مختلف دریغ نمی کردند.

وی خاطرنشان کرد: چه در دوران امام خمینی(ره) و چه در دوران رهبری رهبر معظم انقلاب ایشان مسؤولیت مهم بخش وجوهات شرعی را برعهده داشتند که همین مسأله نشان دهنده وثاقت، اعتماد و اطمینان کامل امام و رهبری به این عالم ربانی بود.

آیت الله غروی در ادامه یادآور شد: یکی از نکات قابل توجه دیگر این بود که امام خمینی(ره) هر موقع برای دیدارها یا کارهای مهمی که خودشان حضور نداشتند و نیاز بود نماینده ای بفرستند، خیلی از اوقات آیت الله رسولی محلاتی(ره) را فراخوانده و مسؤولیت نمایندگی خودشان را به ایشان واگذار می کردند و همین طور واسطه دیدارهای مختلف مردم با امام خمینی(ره) نیز بودند از جمله بارها مرحوم ابوی ما نیز به واسطه ایشان با امام خمینی(ره) دیدار داشتند.

وی با بیان این که خاندان رسولی محلاتی اهل علم و تقوا هستند، گفت: بنده به خاطر دارم که پدر بزرگوار ایشان امام جماعت امام زاده قاسم(ع) تهران بودند و در همان سنین بالا نیز مجالس وعظ و منبر را رها نمی کردند و مطالب تاریخی مهم و جالبی را مطرح می کردند که برخی از این مطالب هنوز در خاطر من مانده است با این که از آن دوران نزدیک به پنجاه سال گذشته است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در پایان ضمن طلب غفران الهی برای این عالم ربانی و با اشاره به بصیرت بالای مرحوم رسولی محلاتی و پدر بزرگوار ایشان یادآور شد: خود ایشان که فردی انقلابی، بصیر و مورد اطمینان امام و رهبری بود اما پدر ایشان نیز همان سال های 46 یا 47 سخنان امام راحل را نقل می کرد و در پایان منبر نیز برای ایشان دعا می کردند./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه نسل نو
Iran, Islamic Republic of
۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
آیت الله رسولی محلاتی عمری را برای نشر معارف اهل بیت عصمت علیهم السلام تلاش کرد.
برایشان رحمت و ارتقای مقام مسالت دارم.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
روحش شاد بزرگ مردی بود و آثار ماندگاری برای شیعیان دارد
2
0