۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۶۳۶۲۷۴

دیپلمات پیشین صهیونیست، دبیرکل حزب‌الله را تهدید به ترور کرد

دیپلمات پیشین صهیونیست، دبیرکل حزب‌الله را تهدید به ترور کرد
دیپلمات پیشین صهیونیست مدعی شد، دبیرکل حزب‌الله پس از ترور فرمانده نیروی قدس سپاه ایران سپر حمایتی خود را از دست داده و باید بیشتر مراقب رفتارش باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «اسحاق لیوانون» دیپلمات صهیونیست و سفیر پیشین این رژیم در مصر ادعا کرد، پس از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه ایران «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان «گنبد آهنین» خود را از دست داد.

وی در یادداشتی در روزنامه صهیونیستی «معاریو» مدعی شد: نصرالله در مخمصه‌ای با سه میدان مهم یعنی لبنان، ایران و اسرائیل قرار گرفته است. با ترور سلیمانی، نصرالله یک رفیق نزدیک و الگوی قابل اقتدا را از دست داد و این خسارت بزرگی برای وی بود، کسی که به شکل بسیار محکم با سلیمانی همکاری داشت، از مشورت‌هایش برخوردار می‌شد و با یکدیگر برای انجام کارها دیدار می‌کردند اما اکنون نصرالله بدون حامی مانده است.

اسحاق لیوانون سپس به وضعیت داخلی لبنان و تظاهرات در این کشور پرداخت و ادعا کرد: وضعیت نصرالله واقعا حساس است؛ همه طیف‌ها در تظاهرات لبنان شرکت دارند و خواهان اصلاحات هستند؛ نصرالله هم پیام را گرفت و در راستای مأمور کردن نخست‌وزیر مکلف برای تشکیل دولت جدید کار کرد.

 این دیپلمات صهیونیست در پایان با لحنی تهدیدآمیز نوشت: وضعیتی که نصرالله گرفتار آن شده از وی می‌طلبد که درباره اقداماتش بسیار محتاط‌ تر از سخنانش باشد؛ مضاف اینکه نباید مهلت لازم به وی برای بهبودی پس از ضربه آخر (ترور سردار سلیمانی) داده شود. باید برای تغییر ملموس در تمام زمینه‌ها بر وی فشار وارد کرد. کاخ سفید قصد اعزام نیرو به لبنان برای حمایت از سفارت کشورش را دارد اما چه کسی می‌داند، ممکن است مأمور به انجام مأموریتی دیگر شوند.

در بیست و سوم ماه جاری (دی ماه) «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان را به ترور تهدید کرد./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات