۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۶۳۶۲۸۳

ادعای مجتهد درباره پشت پرده ساخت پایگاه نظامی برنیس و ارتباط با مکه و مدینه

ادعای مجتهد درباره پشت پرده ساخت پایگاه نظامی برنیس و ارتباط با مکه و مدینه
«مجتهد» افشاگر معروف عربستانی نوشت که در پشت پرده ساخت بزرگترین پایگاه نظامی مصر، طرح قاهره و ابوظبی برای حرمین شریفین در مکه و مدینه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «مجتهد» کاربری که به افشاگری از دورن خاندان سعودی معروف است، در صفحه توئیتر خود به افتتاح بزرگترین پایگاه نظامی مصر به نام «برنیس» پرداخت.

او نوشت: «پایگاه برنیس که در دریای سرخ اخیرا افتتاح شده است، در راستای یک توطئه‌ای از سوی السیسی و بن زاید از سال‌ها پیش در حالت آماده قرار داشت. هدف اصلی تسلط بر حرمین [مکه و مدینه] در صورت بروز هرج و مرج در عربستان است.»

به نوشته مجتهد، داخل این پایگاه نیروهای واکنش سریع حضور دارند و همچنین برنامه‌ عملیاتی آماده‌ای برای انتقال نیروها از هوا و دریا به «جده» و «ینبع» در مسیر مکه و مدینه وجود دارد.

این افشاگر عربستانی همچنین نوشت که این برنامه از زمان به قدرت رسیدن عبدالفتاح السیسی در هماهنگی با رژیم صهیونیستی وضع شده است و پس از آن که ترکیه در جزایر سودان مستقر شد، حمایت‌های اسرائیل و امارات از السیسی افزایش یافت.

مجتهد نوشت که بن سلمان نیز در «نادانی» کامل با آن‌ها همراه شده است و بن زاید او را قانع کرده تا منطقه را علیه حضور ترکیه و در راستای ائتلاف با اسرائیل، در حالت نظامی قرار دهد.

او در پایان مکان استقرار پایگاه را در نقشه مشخص کرد و نوشت که تعیین این نقطه که نزدیک «جده» و «ینبع» است، اتفاقی نیست.

پایگاه «برنیس» روز چهارشنبه هفته گذشته با حضور شماری از مقامات عرب حاشیه خلیج فارس از جمله «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی و «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع سعودی افتتاح شد و انواع جدیدی از سلاح‌ها از جمله هواپیماهای جنگی «میگ ۲۵» نیز به نمایش گذاشته شدند./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات