۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۳۶۲۹۰
حجت الاسلام والمسلمین محامی:

اتحاد مردم و اطاعت از رهبری عامل پیشرفت کشور است

اتحاد مردم و اطاعت از رهبری عامل پیشرفت کشور است
امام جمعه زاهدان گفت: رهبری داهیانه رهبری، اسلام خواهی و اتحاد مردم، اطاعت مردم از رهبری، اعتقاد به حقانیت کشور و امید به آینده کشور از جمله عوامل پیشرفت کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و پلوچستان شب گذشته در جمع زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی  با اشاره به پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف نسبت به قبل از انقلاب، گفت: دوران قبل از انقلاب، کشور ما از نظر اسلام خواهی به گونه ای بود که دولت و حکومت نه تنها به دنبال اسلام گرایی نبود بلکه با آن مبارزه می کرد.

وی افزود: در دوران قبل از انقلاب مردم متدین ما احساس امنیت و آرامش نداشتند، از نظر اقتصاد و صنعت کشور مصرف کننده بودیم، در کوچکترین مسائل صنعتی وابسته بودیم، از جهت وضعیت معیشتی به شهرها پرداخته و کمتر به روستا ها توجه می شد البته در شهرها نیز مناطق خاص مورد توجه بود و حاشیه نشینی در شهرها بسیار بود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی به وابستگی کشور به بیگانگان در دوران قبل از انقلاب اشاره و ابراز کرد: کشور ما در دوران قبل از انقلاب از نظر موقعیت اجتماعی و سیاسی و جایگاه بین المللی کاملا وابسته بود، رییس مملکت به عنوان عامل برای کشورهای آمریکا و انگلیس کار می کرد و برای تعیین رییس جمهور، نخست وزیر و وزیر باید از آن ها اجازه می گرفت.

نماینده  ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ابراز کرد: انقلاب در نتیجه برکت انفاس قدسیه امام خمینی، رشادت ها و از خودگشتگی های مردم و خون شهدا پیروز شد، پیروزی که در فکر دوستان و دشمنان ما نمی گنجید، بعد از پیروزی انقلاب نیز همه رقم فشار را بر کشور وارد کردند و وضعیت کشور به گونه ای بود که برای تهیه مایحتایج اولیه کشور دچار مشکل بودیم اما امروز در همه عرصه ها پیشرفت داشته ایم.

امام جمعه زاهدان به حمایت مردمی از نظام اسلامی اشاره و تصریح کرد: امروز دین داری و اخلاق در کشور وجود دارد که نظام اسلامی از آن حمایت و ترویج کرده البته ناهنجاری هایی نیز داریم اما در کنار ناهنجاری ها توجه به داشته ها و آمادگی مردم برای دفاع از دین و مکتب و نظام قابل توجه است.

وی قدرت جمهوری اسلامی ایران در جهان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: این که در مذاکره ایران در یک طرف و سران کشور ها در یک طرف هستند، نشان از جایگاه رفیع کشور در جوامع بین المللی و در میان کشورها دارد همچنین این که در منطقه نمی توانند کاری کنند مگر این که نظر ایران را تأمین کنند و تلاش می کنند با انواع توطئه ها مانند خلق داعش از نفوذ بین المللی ما و جبهه مقاومت جلوگیری کنند و در همگی شکست خوردند، نشان از اقتدار جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین محامی به عوامل رشد و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف اشاره و اظهار کرد: دیانت و اسلام خواهی مردم، رهبری داهیانه رهبری، وحدت و اتحاد مردم، حمایت و اطاعت مردم از رهبری، کسب تجربه از گذشته، اعتقاد به حقانیت کشور و امید به آینده کشور از جمله عوامل پیشرفت کشور است.

امام جمعه زاهدان به تلاش دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد تفرقه بین مردم اشاره و بیان داشت: دشمنان ما وقتی وحدت و همدلی مردم را شاهد هستند تلاش می کنند تا این وحدت، اتحاد و حضور مردم را در صحنه دفاع از اسلام و رهبری را به بهانه های مختلف از جمله اختلاقات قومی، مذهبی و حزبی از بین ببرند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات