۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۳۶۳۰۲
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

سردار سلیمانی تسلیم امر ولایت بود

سردار سلیمانی تسلیم امر ولایت بود
استاد حوزه علمیه ولایتمداری را تنها راه نجات از شبهات و فضای غبارآلود آخرالزمان دانست و گفت: سردار سلیمانی تسلیم امر ولایت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، دوشنبه شب در اجتماع عظیم «حامیان مقاومت در راه ولایت» که در آستان مقدس شیخ صدوق(ره) برگزار شد، گفت: سردار سلیمانی برای رهبر انقلاب به منزله جناب مالک برای امام علی(ع) بود.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی در طول عمر با برکتی که داشت ماموریت خود را در برابر ولایت به درستی انجام داد، ابراز کرد: سردار سلیمانی از همان ابتدای دوران دفاع مقدس در جبهه های نبرد حاضر و تا هنگام شهادت با دشمنان جهان اسلام مبارزه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: در جنگ 33 روزه در تمام آن روزها در کنار سیدحسن نصرالله و عماد مغنیه در اتاق فرماندهی بود تا شاخ نظامیان مستکبر را شکست، یک زمانی مردم فلسطین با سنگ در برابر اسرائیل می جنگیدند اما در جنگ 22 روزه به همت این سردار بزرگ با موشک در برابر اسرائیل جنگیدند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: با ورود داعش به سوریه همه تصور می کردند سوریه در عرض چند روز سقوط می کند اما سردار دلها با تشکیل گروه های مردمی سوریه را از سقوط نجات داد؛ داعش نبامده بود که برود بلکه آمده بود تا طرح اسرائیلی نیل تا فرات را محقق کند.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی اجازه نداد اسرائیل قدرت منطقه شود بلکه ایران را قدرت منطقه کرد؛ پیش از آمدن داعش ایران حضور نظامی در منطقه نداشت اما ایران بعد از داعش با حضور نظامی در کشورهای اسلامی قدرت نخست منطقه شد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در ادامه بیان داشت: قدرت و امنیت دو مولفه مهم برای ظهور امام زمان(عج) است که باید در منطقه ایجاد شود و با قدرتمند شدن ایران در منطقه زمینه این امنیت و قدرت در حال فراهم شدن است؛ شهید حاج قاسم سلیمانی آمد تا منطقه را امن کند.

استاد حوزه علمیه افزود: برای حاج قاسم کم بود که به دست داعش شهید شود برای همین به دست اشقیای زمان ناجوانمردانه به شهادت رسید. اینکه رییس جمهور آمریکا بیاید و بگوید من شهید سلیمانی را ترور کردم بالاترین ننگ و رسوایی برای اوست.

وی با اشاره به اینکه خداوند در شهادت سردار سلیمانی برکات فراوانی قرار داده است، گفت: سردار سلیمانی تسلیم و وفادار به ولایت بود، اینکه انسان تسلیم ولی الهی باشد بزرگ ترین نعمت است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی بیان کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی مردم زیر سلطه طاغوت بودند و نسبت به اهل بیت(ع) عشق و محبت داشتند آنان ولایتمداری را در همین حد می دانستند اما امام راحل با انقلاب اسلامی فهم و درک عمومی را نسبت به ولایتمداری بالا برد و فهماند که انسان ولایتمدار طاغوت ستیز نیز هست.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انقلاب اسلامی فرصتی برای تمرین تسلیم شدن و تبعیت از ولایت است تا امر فرج محقق شود این رشد برای شیعه تا هنگام ظهور ادامه خواهد داشت. امروز انقلاب اسلامی با هدایت داهیانه رهبر انقلاب به درختی تنومند تبدیل شده و این نشان می دهد که اگر ولایت محور باشد جامعه اسلامی قدرتمند می شود.

وی افزود: امروز دشمن می داند نقطه محوری قدرت شیعه کجاست برای همین این محور را آماج حملات خود قرار می دهد و با شبهه افکنی فضای جامعه را غبار آلود می کند؛ ملت ایران در این 40 سال بصیرت و ولایتمداری خود را به اثبات رساندند و در عمل نشان دادند تابع امر ولی هستند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات