۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۳۶۳۱۱
حجت الاسلام ذوالنور در گفت‌وگو با رسا:

دولت مشی سازش را کنار بگذارد | راه ارتباط با جهان باز است

دولت مشی سازش را کنار بگذارد | راه ارتباط با جهان باز است
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان معتقد است که دولت باید توان خود را معطوف به ظرفیت‌های داخلی کند نه این که معطل غربی ها بماند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در پارلمان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، با بیان این که مباید معطل اروپایی ها بمانیم، گفت: سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه تا کنون از هر تلاشی برای ضربه زدن به ایران فرو گذار نبوده‌اند.

وی گفت: اگر تا کنون طرف‌های اروپایی‎ نتوانسته‌اند پرونده ایران را با مشکل مواجه کنند، تنها به این دلیل بوده که زورشان به ایران نرسیده، زیرا آن‌ها در خصومت با ایران ذره‌ای عقب نشینی نمی‌کنند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان با تاکید بر این مطلب که اروپا سیاست‌های آمریکایی‌ها را دنبال می‌کند، بیان داشت: رفتار اروپایی‌ها در قبال ایران ثابت کرد که این سه کشور یک پیاده نظام و پادو برای آمریکا هستند.  

رییس فراکسیون روحانیت پارلمان تصریح کرد: واقعیت این است که اعتماد به آمریکا و کشور‌هایی همچون فرانسه، انگلیس و آلمان هیچ سودی ندارد و باید برای پیشرفت، تنها به ظرفیت‌های داخلی خود تمرکز کنیم.

نماینده مردم قم در پارلمان گفت: هر زمان که از نظر قوای داخلی پیشرفت داشته‌ایم، به صورت خودکار دشمن را به عقب رانده‌ایم و توطئه‌ها را نیز خنثی کرده‌ایم.

حجت الاسلام ذوالنور در پاسخ به این پرسش که واکنش مجلس شورای اسلامی به این رفتار طرف‌های اروپایی چه خواهد بود، بیان داشت: مجلس شورای اسلامی پشتیبان دولت خواهد بود و دولتمردان را در مسیر مقابله با توطئه‌های دشمنان حمایت خواهد کرد.

وی گفت: اگر دولت به هر دلیلی مشی سازش و مذاکره بدون پشتوانه را در پیش بگیرد، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان در مقابل این تفکر خواهند ایستاد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان داشت: تمرکز به ظرفیت‌های داخلی نافی ارتباط با جهان نیست. امروز زمینه همکاری با بسیاری از کشور‌ها برای توسعه روابط وجود دارد و نباید تمرکز خود را معطوف به چند کشور کنیم که تمام سیاست‌های خود را با آمریکا تنظیم می‌کنند. /۸۵۶/ت302/ق

ارسال نظرات