۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۶۳۶۳۱۲

تعبیر یک نویسنده پیشکسوت از هنرمندان همنوا با دشمن

تعبیر یک نویسنده پیشکسوت از هنرمندان همنوا با دشمن
حمید گروگان در متنی، کناره‌گیری بعضی از فعالان عرصه هنر از جشنواره‌های هنری فجر انقلاب اسلامی و هم‌نوایی با دشمنان را ناشی از کج‌فهمی، خیال‌پردازی و نمک‌نشناسی دانست.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، حمید گروگان، از نویسندگان پیشکسوت کشور و مدیر پیشین انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به موضوع کناره‌گیری برخی سلبریتی‌ها از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و بعضی دیگر از جشنواره‌های هنری پرداخته و در این مورد نامه سرگشاده‌ای را نوشته است که در ادامه می‌خوانید:

 

اقتباسی/ تعبیر یک نویسنده پیشکسوت از هنرمندان همنوا با دشمن

 

بالاخره خوابزدگانی چند شعار دروغین میهن دوستی‌شان را خرج خشنودی خناسانی کردند که جز خیانت به مردم این خطه پرگهر روا نداشته‌اند.

بالاخره خیال‌پردازانی که خرج خشت خشت آثارشان از دخل این خلق خون جگر فراهم آمده است راه کج کردند و هنرشان را در خلوت خیال‌های واهی خویش برای روز مبادا ذخیره کردند.

بالاخره کج فهمان عرصه هنر از خوف عقب ماندن از قافله خارج نشین، و به شوق پیمان با پیام دهندگان آن سوی زمین، یکباره نقاب از صورت برگرفته و سیرت خویش را به نمایش گذاردند.

اینان که سال‌ها در میان مردم جا خوش کرده‌اند و بر سر خوان ملتی خدوم نشسته‌اند و خورجین تقدیر سیاسی از دست صاحبخانه پر کرده‌اند لیک چه ناجوانمردانه نمک خورده و نمک شکسته‌اند.

اینان در جولانگاه و عرصه جنگ شیرمردان غیرتمند ایران، با روبه صفتان گرگ خوی این سو و آن سوی جهان قدمی پیش ننهادند.

اینان در میدان حق و باطل راه گم کردند و به مردم باغیرت و مظلومی که چهل سال، رو در روی خون آشامانی بی‌صفت، قد علم کردند پشت کردند ساز ناموزون تفرقه نواختند و به تماشا نشستند.

چه حقیرند آنانی که این روزها شعار هنر مستقل را که دروغ و یاوه‌ای بیش نیست سر داده‌اند و نمی‌دانند که پا در گل مانده‌اند.

من به عنوان نویسنده‌ای که بیش از ۵۰ سال است در عرصه فرهنگ این مرز و بوم قلم می‌زنم اما قلم به مزد نبوده‌ام و با آثار و دیدگاه‌های این از ما بهتران آشنایی دارم و نیز به پیروزی از این انقلاب افتخار می‌کنم. به سهم خود از عملکرد و یاوه‌های افرادی چنین تبری می‌جویم. /882/ 101/

منبع: فارس
ارسال نظرات