۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۶۳۶۳۱۷
حجت الاسلام والمسلمین نیازی در گفت‌وگو با رسا:

جنبه علمی آیت الله رسولی محلاتی به مباحث تاریخ اسلام محدود نمی شود

جنبه علمی آیت الله رسولی محلاتی به مباحث تاریخ اسلام محدود نمی شود
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جنبه علمی مرحوم رسولی محلاتی به مباحث تاریخ اسلام محدود نمی‌شود، گفت: ایشان در تفسیر و ترجمه و شرح نویسی بر کتب هم صاحب قلم بود.

حجت الاسلام والمسلمین هاشم نیازی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت ایام رحلت مرحوم آیت الله رسولی محلاتی اظهار داشت: ایشان از اول شروع مبارزات و حتی قبل از 15 خرداد همراه امام بود و نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

وی افزود: ایشان ضمن این که در خط مبارزه بود از نظم خاصی هم در امور برخوردار بود که همین نظم موجب شده بود تا با وجود مسؤولیت های فراوان توفیق کارهای علمی و ثبت تألیفات زیادی را پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین نیازی آیت الله رسولی محلاتی(ره) را انسانی در خط ولایت و اهل تقوا دانست و تأکید کرد: تا وقتی که امام راحل بود چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب در خدمت ایشان بود و مسؤولیت خطیر امور مالی حوزه و بخش وجوهات دفتر امام را برعهده داشت که نشان می داد ایشان از چه تقوایی برخوردار بود.

وی اضافه کرد: بعد از دوران رحلت امام راحل نیز در خدمت رهبر معظم انقلاب بود و حضرت آقا نیز به ایشان اعتماد خاصی داشت، بنابراین جنبه انقلابی، ولایی و تقوای درونی ایشان واقعا محرز بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ارتباط با بعد علمی مرحوم رسولی محلاتی بیشتر توضیح داد و خاطرنشان کرد: ایشان به جهت تحصیلات عالی که در حوزه علمیه کسب کرد و رفت و آمدی که به نجف اشرف و استفاده از مباحث امام راحل و اگر اشتباه نکنم مرحوم آیت الله بروجردی داشت توانست به درجات عالی از اجتهاد دست پیدا کند.

وی بیان داشت: بیشتر در تألیفات ایشان حوزه تاریخ اسلام مطرح می‌شود در حالی که آیت الله رسولی محلاتی(ره) هم در حوزه تفسیر و هم در حوزه تاریخ و هم در حوزه ترجمه کارهای فاخری انجام داده که نمونه آن شرح کامل کتاب شریف اصول کافی است که بسیار قابل استفاده است./1330/ج

ارسال نظرات