۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۶۳۶۳۴۹
رحمانی فضلی مطرح کرد؛

تاثیر مثبت حوزه‌های علمیه خواهران در کاهش آسیب‌های اجتماعی

تاثیر مثبت حوزه‌های علمیه خواهران در کاهش آسیب‌های اجتماعی
وزیر کشور گفت: نتایج پیمایش‌ها نشان می‌دهد که نهادهای دینی با همکاری سایر نهادها می‌توانند تأثیر مثبتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه یکصد و بیست و هشتمین نشست شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جلسه امروز در ادامه جلسه پیشین این شورا برگزار شد، گفت: در جلسه پیشین شورای اجتماعی کشور، نهادهای دینی و همکاری و تاثیرگذاری آنها در حوزه های آسیب های اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که الحمدلله گزارشهای ارائه شده و نظرسنجی های انجام شده بود و پیمایش های علمی این حوزه نشان دهنده تاثیر بسیار بالای این نهادها در حوزه های اجتماعی بود.

وزیر کشور در تشریح مصوبات یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای اجتماعی کشور گفت: مقرر شد سند بالادستی همکاری میان نهادهای دینی تدوین شود تا در این مسیر نهادهای دینی با تقسیم کار مناسب و تعیین وظایف هر حوزه بتوانند نقش خود را بهتر ایفا کنند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه گزارشی نیز درباره وضعیت فضای مجازی ارائه شد، گفت: این گزارش بسیار دقیق بود. براین اساس ضمن تایید و تاکید بر استفاده مثبت و مناسب از فضای مجازی، موضوع آسیب های اجتماعی در فضای مجازی جز موارد نگران کننده در کشور است.

وی در ادامه اضافه کرد: این موضوع به کارگروهی ارجاع شد که با تدوین راهکاری در اعمال سیاستها، روشها و اقداماتی نسبت به کاهش تاثیرگذاری فضای مجازی در آسیب های اجتماعی و در مقابل استفاده مطلوب از فضای مجازی در ساماندهی آسیبهای اجتماعی اقدام شود.

وزیر کشور همچنین با بیان اینکه در این نشست، گزارشی کامل و جامع از حوزه های علمیه خواهران و تاثیرگذاری آنها در مباحث اجتماعی خصوصاً آسیب های اجتماعی و در حوزه های تربیتی ارائه شد، افزود: در همین راستا مقرر شد در کارگروهی ذیل سازمان امور اجتماعی کشور، نحوه هماهنگ شدن و همکاری بیش از پیش این ظرفیت بزرگ با نهادهای آموزشی از جمله آموزش و پرورش برای بهره گیری در مدارس و خصوصاً در حوزه های آسیب های اجتماعی مهیا شود که ان شاء ا... روش های عملی این موضوع هم مشخص شود.

رحمانی فضلی در پایان با تاکید بر اینکه معتقدیم موضوع آسیب های اجتماعی صرفاً می تواند به صورت اجتماعی حل و ساماندهی شود، افزود: بهترین روش در حوزه اجتماعی این است که پیشگیرانه عمل کنیم.

گفتنی است؛ در یکصد و بیست و هشتمین نشست شورای اجتماعی کشور، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات و حوزه علمیه خواهران قم به ارائه گزارشها و برنامه های خود پرداختند./1350/د102/ب1

ارسال نظرات