۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۳۶۳۸۹
حجت الاسلام مصباحی مقدم در گفت وگو با رسا:

سیلی موشکی سپاه زمینه ساز اخراج آمریکا از منطقه است | به اروپا دل نبندیم

سیلی موشکی سپاه زمینه ساز اخراج آمریکا از منطقه است | به اروپا دل نبندیم
عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه مسؤولان باید بدون توجه به غرب مسیر اقتصاد را دنبال کنند، گفت: مدیران ارشد کشور هرگونه چشم انتظاری نسبت به غرب را کنار بگذارند.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به نماز جمعه تاریخی تهران به امامت رهبر معظم انقلاب گفت: پیام این نماز با شکوه و با صلابت برای دوستان انقلاب اسلامی آن است که مبادا شهادت حاج قاسم سلیمانی و برکاتی که برای انقلاب در داخل کشور و در سطح منطقه و بین الملل ایجاد کرد را فراموش کنند.

وی با بیان اینکه نباید حماسه آفرینی مردم در تشییع و بدرقه پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی مورد غفلت قرار گیرد، اظهار داشت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب این حماسه یک یوم الله بود، زیرا مردم با حضور با شکوه خود پاسخ محکمی به اقدام شوم و بزدلانه آمریکا در ترور شهید حاج قاسم سلیمانی دادند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم علت یوم الله بودن انتقام محکم سپاه پاسداران از آمریکا با حمله موشکی به پایگاه عین الاسد را فروپاشی هیمنه آمریکا در منطقه دانست و عنوان کرد: وارد آوردن ضربات سنگین به پایگاه نظامی آمریکایی عین الاسد هیبت آمریکا را بار دیگر از سوی انقلاب اسلامی شکست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حمله موشکی سپاه به پایگاه نظامی آمریکایی عین الاسد زمینه خروج آمریکا از منطقه را فراهم می کند، ابراز داشت: این اقدام بزرگ نیز یک یوم الله است، زیرا با در هم شکستن هیمنه آمریکا، زمینه خروج آن را از منطقه فراهم کرده است.

وی با اشاره به ضرورت توجه مردم به دو یوم الله «تشییع پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی» و «انتقام سخت سپاه از آمریکا» تأکید کرد: بدون شک دست قدرت و اراده خداوند پشت این دو یوم الله نهفته است و ما نباید آنها را فراموش کنیم.

حجت الاسلام مصباحی مقدم با تأکید بر اینکه امروز مسیر حاج قاسم سلیمانی باید با توفندگی ادامه پیدا کند، بیان کرد: خطبه های راهبردی رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تاریخی تهران برای دشمنان نیز این پیام را مخابره کرد که شهادت حاج قاسم سلیمانی آغاز یک تحول در منطقه غرب آسیا است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امروز شاهد رشد و پیشرفت بهتر انقلاب اسلامی در منطقه و جهان هستیم، گفت: شایسته است که ملت های مسلمان و مستضعف و محروم در جهان با همدیگر متحد شوند و ضربات بیشتری به استکبار جهانی وارد سازند.

وی با بیان اینکه امروز استکبار جهانی باید از شکست هایی که خورده است درس بگیرد و دیگر به انقلاب اسلامی و منطقه تعرض نداشته باشد، بر ضرورت قوی تر شدن ملت ایران در برابر دشمن تأکید و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در خطبه های راهبردی خودشان بیشتر بر قوی شدن ملت ایران در ابعاد اقتصادی تأکید داشتند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم با تأکید بر اینکه باید تولید ملی رشد پیدا کند، ادامه داد: امروز باید از ظرفیت های ایران اسلامی همچون نیروهای انسانی نخبه، منابع طبیعی و ملت صبور و مقاوم استفاده شود و تولید ملی رشد کند و ارتباطات منطقه ای با کشورهای دوست و همسایه برقرار شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز توجه به تولید داخلی و ایجاد ارتباط با کشورهای دوست و همسایه باید ما را از چشم دوختن به غرب مستغنی کند، بیان کرد: امروز مدیران ارشد جمهوری اسلامی باید هرگونه چشم انتظاری نسبت به غرب را کنار گذاشته و به درون و ظرفیت های داخلی چشم بدوزند و موانع تولید را برطرف ساخته و بستر تولید و اشتغال را فراهم آورند.

وی با اشاره به اینکه همه نیازهای کشور باید با توان داخلی بر طرف شود، ابراز کرد: امروز مسؤولان باید بدون توجه به آمریکا به مسیر اقتصادی کشور ادامه دهند و به مذاکره با کشورهای اروپایی دل نبندند؛ البته مذاکره با کشورهای اروپایی اشکالی ندارد، اما باید از موضع استغنا و قوت صورت بگیرد./841/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
حسین ثالث موید
ارسال نظرات