۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۶۳۶۴۴۷

تأکید مجمع علمای لبنان بر تشکیل سریع دولت

تأکید مجمع علمای لبنان بر تشکیل سریع دولت
مجمع علمای مسلمان لبنان از «حسان دیاب» نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه خواست هر چه زودتر لیست نهایی خود برای تشکیل دولت را به رئیس‌جمهور تحویل دهد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع علمای مسلمان لبنان از «حسان دیاب»، نخست‌وزیر مکلف این کشور، خواست تصمیم نهایی را بگیرد و لیست پایانی خود درباره تشکیل دولت را به «میشل عون»، رییس‌جمهور این کشور، تحویل دهد.

در این بیانیه آمده است: اگر اعتراضی به برخی امور باشد، باید به سبب منافع کشور و تشکیل دولت که امروز هدف قرار گرفته است، از آن گذشت.

سپس مجمع علمای لبنان از مردم خواست برای خدشه‌دار نشدن به وجهه مطالباتشان، صف خود را از آشوبگران جدا و به اعتصاب و برگزاری نشست‌ها اکتفا کنند و از هرگونه اعمالی مانند بستن راه‌ها یا درگیری با نیروهای امنیتی یا عابران بپرهیزند.

همچنین در ادامه این بیانیه امضای توافقنامه خرید گاز طبیعی میان مصر و اردن با رژیم صهیونیستی محکوم و اعلام شده است که این فقط عادی‌سازی روابط نیست، بلکه حمایت مالی از رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود تا اسلحه بخرد و مردم را در فلسطین اشغالی قتل عام کند.

مجمع علمای مسلمان لبنان مشارکت دشمن صهیونیستی در نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰ را محکوم و این امر را عادی‌سازی آشکار روابط و خروج از مقررات اتحادیه عرب توصیف کرد.

نخست‌وزیر مأمور به تشکیل لبنان، که همواره بر تشکیل دولتی با ۱۸ وزیر تأکید داشته، دیروز پس از دیدار با برخی مقامات این کشور اعلام کرد: اگر طرح دولتی متشکل از ۲۰ وزیر راه‌حلی برای بحران فعلی باشد، آن را خواهد پذیرفت./847/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات