۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۳۶۴۹۱
حجت الاسلام حسینی مزاری تبیین کرد؛

خدمات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در افغانستان

خدمات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در افغانستان
رییس مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان گفت: شهید سلیمانی در عرصه آبادانی، پیشرفت، صلح و سازندگی و تأمین امنیت در افغانستان یکی از شخصیت های مؤثر بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسینی مزاری، رییس مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان شب گذشته در این مرکز که با حضور جمعی از افغانستانی هایی مقیم مشهد برگزار شد، به تبیین خدمات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای افغانستان پرداخت و گفت: همه کارهای این شهید به نفع اسلام و امت اسلام در دنیا بوده و بر همه است که ایشان را تجلیل کنند.

وی سراسر زندگی شهید سلیمانی را در مبارزه بیان و ابراز کرد: شهید سلیمانی عالم واقعی دین بود، خدمت ایشان در دو‌ مقطع زندگی و شهادت تقسیم بندی می شود، در همه عرصه ها خدمت رسانی داشت همچنین خدمت های شهید حاج قاسم محدودیت زمانی و مکانی نداشت و در هر جایی که وظیفه دینی ایجاب می کرد، حضور می یافت.

حجت الاسلام حسینی مزاری به فعالیت های شهید سلیمانی در افغانستان اشاره و بیان داشت: شهید سلیمانی در عرصه آبادانی، پیشرفت و صلح و سازندگی در افغانستان یکی از شخصیت های مؤثر بود نه تنها در نوزده سال اخیر که ایران در افغانستان حضور دارد از زمانی که این شهید در سپاه قدس بود در کنار استاد ربانی به عنوان مشاور و‌ کمک کننده اقتصادی و تسهیلاتی حضور داشت.

مدیر خبرگزاری صدای افغان افزود: اگر حضور شهید سلیمانی و یارانش در مناطق مختلف نبود و مقاومت شکل نمی گرفت، سقوط دولت طالبان حتی با کمک آمریکا صورت نمی گرفت و آمریکا باید شکرگزار این سردار باشد که موجب سقوط طالبان شد.

وی ابراز کرد: حضوری که سردار سلیمانی در افغانستان داشته اگر بیشتر از عراق و سوریه نبوده کمتر نیز نبوده است، فعالیت های این شخصیت قابل تقدیر است مجریان حقیقی و‌ حقوقی و‌ مردم افغانستان باید قدر ایشان را بیش از این بدانند اگر چه مردم افغانستان می دانند اما در افغانستان تحرک و اظهار نظر و پیام قابل از طرف مقامات به اندازه قابل قبول دیده نمی شود.

حجت الاسلام حسینی مزاری بیان داشت: خدمت به مردم افغانستان منحصر به حضور شهید سپهبد سلیمانی در افغانستان نبود بلکه حضور حاج قاسم در سوریه، عراق و لبنان خدمت به افغانستان بود چون اگر جبهه آنجا می شکست تبعات آن به ما نیز وارد می شد همچنین دفاع از حرم شریف اهل بیت و عتبات عالیات وظیفه ما نیز بود اما این شهید وظیفه ما را هم انجام داد.

رییس مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان با بیان این که ایرانی ها غیر از سازندگی و تلاش برای صلح و ثبات در افغانستان کاری نداشتند، گفت: اگر حقیقت کمک و تامین امنیت در افغانستان حقیقت ترین کار فرهنگی در راستای ساختن افغانستان صورت گرفته است، توسط ایران انجام شده است، بقیه کشورها جر تخریب کاری در این کشور انجام نداده اند.

وی حضور آمریکا در افغانستان را موجب صدمات بسیاری برای این کشور دانست و اظهار کرد: آمریکا و ایادی او از روزی که وارد افغانستان شدند، در جهت تخریب فکر و اعتقاد مردم، فروپاشی بنیان خانواده، کشتار در ولایات مختلف و انجام ترور های مختلف فعالیت کردند.

حجت الاسلام حسینی مزاری به تأثیر شهید سپهبد سلیمانی در جهان بعد از شهادت اشاره و ابراز کرد: کوچکی آمریکا بعد از ترور این شهید، آغاز تزلزل پایه های پوشالی سازمان فکری و اعتقادی و نظامی آمریکا، تصمیم مجلس عراق بر خروج آمریکا از عراق، تشییع جنازه میلیونی در ایران و‌ عراق و نشان قدرت و عظمت جمهوری اسلامی ایران، عظمت حرکت های انقلابی و ضعف آمریکا و هماهنگی و هم سویی بیش از بیش ملت ایران و عراق از جمله آثار شهادت این شهید در دنیا بود.

وی افزود: اتحاد ملت ایران و تبعیت از رهبری، هم سویی مسلمانان با ایرانیان و تثبیت محوریت جمهوری اسلامی ایران، فراهم شدن زمینه فروپاشی آمریکا و اخراج آمریکا از کشورهای اسلامی، ایجاد حس فرهنگ و مقاومت در جهان اسلام و ایجاد اختلاف میان سران آمریکا از دیگر آثار سردار شهید سلیمانی بعد از شهادت در دنیا بود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات