۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۳۶۴۹۵
دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی:

اطاعت از ولی فقیه و دوری از تفرقه عوامل تحقق تمدن اسلامی هستند

اطاعت از ولی فقیه و دوری از تفرقه عوامل تحقق تمدن اسلامی هستند
دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی گفت: مسلمانان با تمسک به کلمه توحید، اطاعت از ولایت فقیه، دوری از تفرقه و نزاع می توانند شاهد تحقق تمدن اسلامی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام کاظم لطفیان دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی، امروز در نشست «الگوی وحدت مذاهب اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران، زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی» که در سالن جلسات دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی برگزار شد، گفت: مهمترین بحثی که امروز در دنیا وجود دارد گونه‌شناسی فرهنگ‌ها است.

وی افزود: یکی از بزرگان در گونه‌شناسی فرهنگی آن را به بخش‌های مختلف فلسفی، نظامی، هنری، ادبی، صوفیانه، روحانی، مذهبی و دینی تقسیم کرده است، آنچه فرهنگ ما با آن عجین شده بخشی از گونه شناسی مذهبی و دینی است که در مطالعات تمدنی مهم‌ترین هماورد مقابل تمدن‌هایی است که خود را مقتدر و دیرپا می‌دانند و این تمدن با رهبری جمهوری اسلامی ایران تحقق پیدا می‌کند.

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی اظهار کرد: اگر از تمدن شکوهمند اسلامی سخن به میان می‌آوریم باید مبانی آن را در تمدن اسلامی خود جستجو کنیم و هم به اثبات برسانیم.

حجت ‌الاسلام لطفیان با بیان اینکه تمدن اسلامی بر مبنای معارف توحیدی و قرآنی است، عنوان کرد: رسالت پیامبران الهی در قرآن و تاریخ به خصوص آنها که صاحب شریعت بودند باید هر کدام را موسس یک نظام یا بخشی از آن تمدن معرفی کنیم.

وی ادامه داد: حضرت آدم(ع) و حضرت نوح(ع) موسس نظام ارتباطات فردی و اجتماعی در تاریخ بشر بودند، حضرت ابراهیم(ع) نیز با یک نگاه مبتنی بر توحید و معاد به تاسیس نظام می‌پردازند، در ادامه تکامل این روند به خواست پروردگار بخش دیگری از نظام کلی در گستره جامعه آن روز حضرت موسی(ع) هستند و نظامی که ایشان تاسیس می‌کنند مبتنی بر خودشناسی و خداشناسی است.

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی افزود: در ادامه تکامل این روند حضرت عیسی(ع) بخش تربیتی این نظام را تاسیس می‌کنند، ایشان نظام ارتباط ماده با غیب و شهود را تاسیس می‌کنند، در تداوم این حرکت الهی پیامبر(ص) حکومت اسلامی را تاسیس می‌کند و عصاره هرآنچه از سوی پیامبران تحقق پیدا کرده با معجزه تشکیل حکومت اسلامی به تکامل می‌رسد.

حجت ‌الاسلام لطفیان بیان کرد: در بخش مدنیت و بعثت پیامبر(ص) با دو معجزه قرآن و تشکیل نظام سیاسی به عنوان الگو در جامعه شناخته می‌شوند، با تشکیل حکومت الگوی تمدن سیاسی اسلام محقق شد، اسلام عبادت، جماعت، سیاست و قدرت همه کارکردهایی را دارند اما همه باید منتهی به اسلام هویت بشوند که در عرصه اجتماع کارآیی داشته باشند.

وی با اشاره به نظریه یکی از نظریه‌پردازان غربی ابراز کرد: اسلام فردی برای غربی‌ها هیچ خطری ندارد بلکه اسلامی که در آن هویت فردی  و اجتماعی با هم رابطه داشته باشند برای غربی‌ها خطرآفرین است، امروز مهمترین چالشی که فراروی غرب قرار دارد تمدن اسلامی برگرفته از هویت اسلامی است.

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی با بیان اینکه اگر بخواهیم اسلام هویت را امروز در عرصه جامعه محقق کنیم به طور قطع الگوی وحدت اسلامی سخن نخست را خواهد داشت، گفت: وقتی سخن از وحدت امت اسلامی می‌شود وحدت درباره اسلام هویت است، اسلام هویت آن اسلامی است که هر فرد مسلمان پیش از اینکه خود را به فلان ملیت معرفی کند بگوید من مسلمان هستم.

حجت ‌الاسلام لطفیان با اشاره به سخن یک نظریه پرداز دیگر از غربی‌ها، اظهار کرد: آینده اسلام بر مبنای شکل‌گیری هویت واحد یعنی امت اسلامی خواهد بود برای پیش‌گیری از شکل‌گیری چنین هویتی باید امت رسول‌الله(ص) قطعه قطعه شود در واقع برای مسلمانان باید استراتژی و راهبرد تفرقه را در پیش گرفت.

وی با بیان اینکه امروز مهمترین هماورد ما تمدن غربی است که به دستور الهی در قرآن باید در برابر آن ثبات قدم و مقاومت داشته باشیم، تصریح کرد: سردار سلیمانی و مدافعان حرم مصداق این حرکت بودند.

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی در پایان خاطرنشان کرد: ما با تمسک به کلمه توحید و اطاعت از ولایت فقیه یعنی از رهبر معظم انقلاب می‌توانیم تحقق تمدن اسلامی را نظاره‌گر باشیم در این زمینه باید از نزاع و تفرقه به عنوان گام مهم تحقق تمدن اسلامی جلوگیری شود و در درون امت اسلامی و مقابل ادیان دیگر صبر و شکیبایی داشته باشیم./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات