۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۳۶۵۰۷
ماموستا امامی:

آرمان جمهوری اسلامی ایران تمدن سازی اسلامی است

آرمان جمهوری اسلامی ایران تمدن سازی اسلامی است
ماموستا امامی با اشاره به اینکه اقبال جهان اسلام ایجاد تمدن نوین اسلامی است، گفت: آرمان جمهوری اسلامی ایران تمدن سازی اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ماموستا امامی امام جمعه مهاباد، امروز در نشست الگوی وحدت مذاهب اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران، زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی که در سالن جلسات دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی برگزار شد، گفت: نظام سازی انقلابی را می توان در نهادینه کردن شاکله آموزه های انقلاب شکوهمند اسلامی در ساختارهای نظام جمهوری اسلامی تعریف کرد.

وی درباره تمدن نوین اسلامی، ابراز کرد: تمدن اسلامی آن فضایی است که انسان در آن فضا از لحاظ معنوی و مادی می تواند رشد کند و به غایت مطلوبی که خدای متعال او را برای آن غایات خلق کرد است، برسد.

ماموستا امامی درباره گفتمان سازی، ابراز کرد: نظام سازی اسلامی امروز هم راستا با الگو سازی و گفتمان سازی است، گفتمان سازی، فرآیند همه گیر کردن یک مفهوم و یک معرفت با استفاده از برنامه ریزی مداوم و تبلیغی با هدف رشد اندیشه، بینش و باورهای همراه با احساس مسؤولیت است.

امام جمعه مهاباد با اشاره به عقلایت انقلابی، اظهار داشت: یکی از مفاهیم پایه ای مورد نظر رهبر انقلاب در ارتباط با عقل گرایی عقلانیت انقلابی است و در نگاه ایشان عقلانیت انقلابی به معنای به حاشیه راندن عقلانیت غربی و به میدان آوردن عقلانیت اسلامی با توجه به مقتضیات زمان و مکان است.

وی درباره انقلابی گری، اظهار داشت: انقلابی گری اشاره به الگوهای رفتاری فردی و جمعی مرتبط بر آموزه های انقلاب اسلامی است که در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره بروز دارد؛ از جمله مبانی اعتقادی اندیشه رهبر انقلاب اسلام محوری است.

ماموستا امامی ادامه داد: گفتمان انقلاب اسلامی که به شکل نظام سیاسی جمهوری اسلامی تبلور یافته است، حاصل مفصل بندی دو عنصر اسلامیت و جمهوریت است.

ماموستا امامی با اشاره به اینکه تمدن سازی اقتضائات خود را دارد، اظهار داشت: گفتمان سازی باید در عمل پیاده شود تا نظام تمدن ساز که مبتنی بر اراده مردم است محقق شود.

امام جمعه مهاباد درباره انقلابی گری، ابراز کرد: انقلابی گری باید در عمل و رفتار ظاهر شود، امروز جهان شاهد دو نظام سلطه گر و سلطه ستیز است که رهبری نظام سلطه ستیز را انقلاب اسلامی برعهده دارد.

وی با استناد به بیانات رهبر انقلاب اسلامی، عنوان کرد: رهبر انقلاب برای تمدن سازی اشاره می کنند که باید به عرصه فکر، علم، زندگی و معنویت توجه شود تا جوامع اسلامی پیروز و تمدن اسلامی شکل بگیرد.

ماموستا امامی درخصوص تمدن نوین اسلامی، بیان کرد: امت اسلامی قبل از عمل باید در افکار و اندیشه تمدن اسلامی را محقق سازد؛ افکار و اندیشه های وحدت آفرین پیامبراکرم(ص) باید گسترش یابد.

امام جمعه مهاباد با بیان این که اقبال جهان اسلام در آینده بازگشت به ایجاد تمدن نوین اسلامی خواهد بود، خاطرنشان کرد: امروز برخی کشورهای اسلامی با پول های مسلمانان ائتلاف علیه دیگر کشورهای اسلامی تشکیل می دهند و این بسیار تاسف انگیز است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 14
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات