۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۳۶۵۲۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مقطع کنونی بهترین زمان برای تسریع در زوال و نابودی دشمن است

مقطع کنونی بهترین زمان برای تسریع در زوال و نابودی دشمن است
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: باور به این‌که مقطع کنونی بهترین زمان برای تسریع در زوال و نابودی دشمن است، از سرفصل‌های منظومه فکری رهبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست مسؤولان فرهنگی استان، به تبیین جایگاه و اهمیت دشمن‌شناسی پرداخت و با اشاره به سرفصل‌های اصلی دشمن‌شناسی در منظومه فکری امام خامنه‌ای، اظهار کرد: دشمن‌شناسی در ابعاد مختلف آن و با نگاه عمیق و اسلامی در نگاه رهبر معظم انقلاب دارای سرفصل‌های مفصلی است که لازم است تبدیل به واحدهای درسی و مطالعاتی و پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی شده و در اطراف آن کندوکاو عالمانه انجام شود.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به این سرفصل‌ها، افزود: شناخت واقعی دشمن که نظام سلطه بین‌المللی به رهبری آمریکا و تحت مدیریت صهیونیسم بین‌المللی است و مشغول نشدن به دشمنان کوچک و فرعی و شناخت عمیق از فلسفه و علت دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی ازجمله این سرفصل‌ها است.

وی شناخت واقعی از نقاط ضعف و قوت دشمن، شناخت صحیح از روش‌ها و شگردهای دشمنی دشمن درگذر زمان و درک درست از پیچیدگی‌های دشمنی وی در زمان حاضر، مرعوب نشدن و عدم انفعال در برابر دشمنان و مرزبندی پررنگ و معنادار با دشمن را از دیگر سرفصل‌های دشمن‌شناسی در منظومه فکری مقام معظم رهبری ذکر کرد.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: فریب روایت دشمن را نخوردن، شناخت و اقدام برای بالا بردن هزینه‌های دشمنی دشمن، اعتقاد به سیر رو به سرعت افول دشمن و حرکت او به سمت زوال و نابودی، اعتقاد و باور به امکان‌پذیری غلبه بر دشمن از دیگر تأکیدات رهبری در این زمینه است.

وی ادامه داد: باور به این‌که مقطع کنونی بهترین زمان برای تسریع در زوال و نابودی دشمن است، باور و اعتقاد قلبی و ایمان به وعده‌های الهی در نصرت جبهه حق علیه باطل از دیگر سرفصل‌های منظومه فکری رهبری درزمینهٔ دشمن‌شناسی است.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: برخورداری از تقوا به معنای عدم اعتماد به دشمن و فریب وعده‌ها و اسیر تهدیدهای او نشدن، صبر به معنای در وسط میدان ماندن و بر سختی‌ها شکیبایی ورزیدن، شجاعت به معنای دل کندن از تعلقات و وابستگی‌های دنیوی و غیرت به معنای عدم تحمل استیلای دشمن و جهاد برای گسستن تسلط خصم از دیگر ضروریات رویارویی با دشمن است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات