۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۳۶۵۴۶
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد اردبیل:

خانواده نقش اساسی در ترویج معارف قرآنی و دینی دارد

خانواده نقش اساسی در ترویج معارف قرآنی و دینی دارد
سقاء گفت: خانواده نقش اساسی در ترویج معارف قرآنی و دینی دارد و باید با همت بیشتری این فریضه را به یک فرهنگ در درون فرزندان خود تبدیل کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، نادر سقاء در افتتاحیه دوره آموزشی مادر ایرانی مربی قرآنی، در سالن همایش‌های تبلیغات اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: خانه مامن پرورش فرزندان در دوران کودکی است که باید زمینه‌‌های رشد و پرورش دینی و اسلامی توسط والدین فراهم شود.

وی افزود: رعایت موازین شرعی و اسلامی در خانواده‌ها می‌تواند الگوی برای تربیت دینی و اسلامی در فرزندان باشد و اهتمام پدر و مادر در این زمینه موجبات رشد معنوی را در فرزندان فراهم می‌کند و باید با همت بیشتری این فریضه را به یک فرهنگ در درون فرزندان خود تبدیل کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: تقویت حوزه تربیت اسلامی موجب افزایش آگاهی فرهنگی در جامعه می‌شود و خانواده نقش اساسی در ترویج معارف قرآنی و دینی دارند و باید با همت بیشتری این فریضه را به یک فرهنگ در درون فرزندان خود تبدیل کنند.

سقاء تصریح کرد: بچه‌‌ها در سن‌ و سال پایین شاید متوجه مسائلی نباشند که خانواده در خانه با وضع قوانین و در دست گرفتن اختیار امور می‌‌توانند به بچه‌‌ها کمک کنند تا در مسیر درست حرکت کنند و گاهی کمی سخت‌گیری بد نیست، اما از مهر و محبت ورزیدن به فرزندان هم نباید غافل شویم.

وی افزود: قرآن کریم به عنوان یک مرجع بسیار قوی همه خصوصیات تربیتی را برای همه مسلمانان مشخص کرده و پدران و مادران می‌توانند با اتکا به این مبانی راه مشخصی را برای تربیت اسلامی فرزندان تعریف کنند و قبل از حضور فرزندان در مدرسه بعنوان یک کانون پرورش فکری نباید از این مواضع برای تربیت فرزندان غافل شوند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات