۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۳۶۵۸۲

هواشناسی|برف و باران از امشب در بسیاری از استان‌ها

هواشناسی|برف و باران از امشب در بسیاری از استان‌ها
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر امروز بارش برف و باران و مه‌گرفتگی در استان‌هایی نظیر کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، تهران، قم، فارس، خوزستان، یزد، البرزف زنجان و استان مرکزی شروع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، صادق ضیائیان ‌در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: سامانه بارشی امروز در غرب کشور فعال است و به تدریج به مناطق مرکزی کشور هم کشیده می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز و فردا خلیج‌فارس مواج است و فردا نیز تنگه هرمز، دریای عمان و خلیج‌فارس مواج و طوفانی خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: از بعدازظهر امروز بارش برف و باران و مه‌گرفتگی در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، البرز، قزوین، تهران، قم، فارس، خوزستان، یزد، کرمان و استان مرکزی شروع می‌شود.

وی گفت: فردا نیز در استان‌های زیادی نظیر کردستان، کرمانشاه، تهران، البرز، کرمان، خوزستان، ‌خراسان جنوبی، خراسان رضوی، هرمزگان و فارس‌ بارش برف و باران و مه‌آلودگی پیش‌بینی می‌‌شود.

ضیائیان گفت: در مناطقی که ذکر شد لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، تلاطم در دریا و آب‌گرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی ‌و توصیه می‌شود خودروها به تجهیزات زمستانی مجهز باشند و مردم در صورت امکان از ترددهای غیرضروری در جاده‌ها خودداری کنند.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا همچنین سامانه مذکور در نیمه شرقی کشور فعال است و روز جمعه در جنوب شرق موجب بارش می‌شود.

وی گفت: از اوایل وقت روز جمعه سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور می‌شود و  ابتدا شمال غرب و غرب کشور را در برمی‌گیرد و روز شنبه در جنوب غرب کشور و زاگرس مرکزی سبب ایجاد بارش می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: شدت فعالیت سامانه بارشی مذکور روز جمعه در استان‌های ایلام و کرمانشاه و روز شنبه در شمال خوزستان، کرمانشاه و لرستان خواهد بود.

ضیائیان گفت: در سواحل خزر روز جمعه و شنبه وزش باد، کاهش دما، بارش باران، مواج شدن دریا و بارش برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: پیش‌بینی می‌شود امشب بارش برف در تهران داشته باشیم و همچنین فردا  آسمان تهران ابری و در برخی ساعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما روز پنج‌شنبه در تهران 5 درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود.

ضیائیان بیان داشت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 20 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 14 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی اضافه کرد: فردا در 23 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

علی اصغر خواجه الدین
منبع: فارس
ارسال نظرات