۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۶۳۶۶۰۹
دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت:

انقلاب اسلامی پرچمدار نفی خشونت از جوامع اسلامی است

انقلاب اسلامی پرچمدار نفی خشونت از جوامع اسلامی است
حجت الاسلام لطفیان با بیان اینکه انقلاب اسلامی پرچمدار نفی خشونت از جوامع اسلامی است، گفت: جبهه مقاومت مدافع امنیت مسلمانان است.

حجت الاسلام کاظم لطفیان دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، امروز در حاشیه نشست الگوی وحدت مذاهب اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران، زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی که در سالن جلسات دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت: اصول جمهوری اسلامی ایران در راستای وحدت امت اسلامی براساس احترام پیروان مذاهب اسلامی به عقاید یکدیگر، تحمل و رواداری امت اسلامی، دفاع عقلانی از دین اسلام و مذاهب اسلامی و غیره استوار است.

وی افزود: همچنین هم زیستی مسالمت آمیز یکی دیگر از حصولی است که جمهوری اسلامی به دنبال آن بوده و امت اسلامی در راستای تحقق آن تلاش های ارزشمندی را ترغیب کردند.

حجت الاسلام لطفیان اضافه کرد: البته اصل وفای به عهد یکی دیگر از اصولی است که در تحقق تمدن نوین اسلامی به طور قطع اثر گذار خواهد بود و زمینه ساز وحدت امت اسلامی است، اصل خدمت بی منت به پیروان مذاهب اسلامی در جاهایی که ممکن است آنان در اقلیت باشند از اصول دیگر ایجاد وحدت بوده که جمهوری اسلامی ایران در این زمینه نیز سرآمد تمام کشورهای اسلامی است.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت دفاع از مسلمانان به جای دفاع از یک جامعه و یا یک جغرافیای خاص را ضامن اتحاد جوامع اسلامی بیان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران اصل دفاع از مسلمانان را جایگزین دفاع از یک جامعه و یا جغرافیای خاص کرده است؛ دفاع از مسلمانان یکی از آرمان های وحدت آفرین و امت ساز در گستره عالم است که انقلاب اسلامی به آن تاکید دارد.

وی نفی خشونت از جامعه اسلامی را یکی دیگر از اصول وحدت آفرین در جوامع اسلامی برشمرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی و مردم ایران به این اصل پایبند هستند، به طور قطع دشمن مساله ایجاد خشونت در میان امت اسلامی را به عنوان یک راهبرد تفرقه افکن انتخاب کرده اما تفکر انقلابی بر نفی خشونت استوار است.

حجت الاسلام لطفیان در پایان خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی تمام قد در برابر همه گروه هایی که خشونت را در تمام گستره اسلامی ترویج می کنند ایستاده و تشکیل جبهه مقاومت اساسا به خاطر پیشگیری از خشونتی است که در داخل و خارج بر امت اسلامی روا داشته می شود.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ادامه داد: اصل نفی خشونت از اصول بسیار مهم وحدت آفرین بوده و انقلاب اسلامی پرچمدار آن در سطح جهان است./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات