۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۶۳۶۶۲۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان خبر داد؛

اجرای ۱۰۰ ویژه برنامه فرهنگی هنری به مناسبت دهه فجر

اجرای ۱۰۰ ویژه برنامه فرهنگی هنری به مناسبت دهه فجر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از پیش بینی و برنامه ریزی اجرای ۱۰۰ ویژه برنامه فرهنگی هنری در این استان به مناسبت دهه فجر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت در گفت و گو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ضمن بیان اینکه ۱۰۰ برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت دهه فجر در استان اجرایی می‌شود، اظهار داشت: برپایی کاروان‌های فرهنگی هنری، نمایشگاه‌های عکس و پوستر و نمایشگاه عکس با عنوان «رونق تولید، مشاغل سخت» ازجمله برنامه‌های شاخصی است که در این حوزه اجرایی می‌شود.

وی بابیان اینکه برگزاری آئین اختتامیه سوگواره مهر محرم نیز در این ایام برنامه‌ریزی‌شده است، تصریح کرد: در این مراسم برترین‌های بخش‌های مختلف این سوگواره تجلیل می‌شوند.

برگزاری مسابقه خاطره نویسی فجر انقلاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: این برنامه‌ها با مشارکت انجمن‌ها و مؤسسه‌های فرهنگی و هنری، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها در سراسر استان برگزار می‌شود.

فضیلت از برگزاری آئین تجلیل از مروجان فرهنگ و کتاب‌خوانی در این ایام خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی و خاطره‌نویسی انقلاب از دیگر برنامه‌های این نهاد در دهه فجر خواهد بود.

وی بابیان اینکه ترویج فرهنگ انقلابی و تقویت آرمان‌های انقلابی و اصیل ایرانی از مهم‌ترین اهدافی است که در این برنامه‌ها دنبال می‌شود، تأکید کرد: بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های فرهنگی موجود برای تحقق این هدف در اولویت قرار دارد.

برپایی نمایشگاه‌های عکس در استان سمنان

رییس انجمن سینمای جوانان استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به برپایی نمایشگاه عکس با عنوان «رونق تولید، مشاغل سخت» به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار داشت: در این نمایشگاه آثار تولیدی چند نفر از عکاسان عضو انجمن سینمای جوانان سمنان از فعالیت‌های اقتصادی در کارگاه‌های تولیدی این استان به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

سعید خجسته فر بابیان اینکه اکران فیلم‌های تولیدی انجمن سینمای جوانان سمنان نیز از دیگر برنامه‌های مهم این تشکل در دهه مبارک فجر است، تصریح کرد: برپایی نمایشگاه عکس با عنوان «سینما چشم»، نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه عکس مهدی مردانی نیز در این ایام برنامه‌ریزی‌شده است، خاطرنشان کرد: تعدادی از عکاسان عضو این انجمن در سفری چندروزه تصاویری از تلاش‌ها و فعالیت‌های کارگران در واحد‌های تولیدی به‌ویژه معادن در این استان ثبت کردند که انتشار و نمایش این عکس‌ها برای عموم مردم در دستور کار قرار دارد./۹۷۷/د102/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات