۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۶۳۶۶۳۱

تجلیل از شخصیت علمی آیت الله خرازی در همایش کتاب سال حوزه

تجلیل از شخصیت علمی آیت الله خرازی در همایش کتاب سال حوزه
شخصیت علمی آیت الله سید محسن خرازی در بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صبح امروز از شخصیت علمی آیت الله سید محسن خرازی در بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه و سومین جشنواره مقالات علمی با حضور حضرت آیت الله سبحانی تجلیل شد.

بر اساس این گزارش، یکی از بخش های اصلی بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه تجلیل از شخصیت علمی و شصت سال مجاهدت های علمی و پژوهشی و شخصیت اخلاقی و معنوی آیت الله خرازی بود.

آیت الله اعرافی در این بخش از همایش کتاب سال حوزه به ابعاد شخصیت علمی، اخلاقی و انقلابی آیت الله خرازی اشاره و عنوان کرد: آیت الله خرازی از دوران نوجوانی به عنوان یک استاد و فاضل و شخصیت اخلاقی کامل شناخته می شوند؛ اخلاق و کرامت اخلاقی ایشان در تواضع و فروتنی، حسن خلق و معاشرت، تعامل زیبا با همگان و گشاده رویی از ویژگی های این شخصیت بزرگ است.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: ایشان از لحاظ عبادی نیز مقید به نماز جماعت هستند و زهد و پرهیز جدی نسبت به امور مادی و دنیوی داشته و دارند؛ ایشان فرزند عصر و عالم زمانه و پاسخگوی نیاز زمان خود به شمار می روند؛ روحیه انقلابی ایشان و همراهی که با امام راحل داشتند نیز درخور توجه است.

وی با اشاره به تقید آیت الله خرازی به سنت تعلیقه نویسی دروس افزود: تحقیق اصولی آیت الله خرازی دارای 7 جلد است؛ ایشان از چند چهره حوزوی است که یک دوره اصول را نوشته است؛ ایشان در زمینه مکاسب محرمه، فقه پزشکی و علوم اعتقادی کارهای ممتازی انجام داده اند، با این حال آثار بسیاری دارند که به چاپ نرسیده است و باید چاپ و منتشر شده و مورد استفاده قرار گیرد.

آیت الله اعرافی بیان کرد: آیت الله خرازی در همه آثار خود نقد منصفانه و ادب علمی را نسبت به عالمان بزرگ را رعایت کرده اند و این ویژگی ایشان باید مورد توجه قرار بگیرد.

گفتنی است، آیت الله خرازی به علت کسالت نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند؛ پخش کلیپی در ارتباط با شخصیت علمی و انقلابی آیت الله خرازی نیز بخش دیگری از این مراسم تجلیل بود./841/ج

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
تجلیل از شخصیت علمی اخلاقی ایشان باعث ترویج فضایل است. ممنونیم
0
0