۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۳۶۶۴۰
یادداشت؛

تنها راه ادامه مسیر عزت

تنها راه ادامه مسیر عزت
قدرت، مقوله‌ای نسبی است و نهایتی هم ندارد لذا در دنیای کنونی اگر ملتی دست از رقابت در میدان قوی‌تر شدن بردارد باید مطمئن باشد که دیگران از روی او عبور خواهند کرد و حتی به حقوق اولیه‌اش هم احترام نخواهند گذاشت.

به گزارش خبرگزاري رسا، مهدی فضایلی در یادداشتی نوشت: قدرت، بواسطه پی آمدهایش برای یک ملت نه فقط مقوله ای جذاب بلکه نیازی ضروری است. و وقتی این ملت آرمان های بلند و مقدس داشته باشد و دشمنانی کینه توز و قوی، این ضرورت دوچندان می‌شود.

ملت بزرگ ایران با پیروزی انقلاب اسلامی با بخشی از ظرفیت های خود آشنا شد و با روحیه اعتماد به نفس و خودباوری که حضرت امام خمینی(ره) در کالبد این ملت دمید، گام های بزرگ برای قوی شدن آغاز گردید.

این گام ها در عرصه های مختلف سیاسی، علمی و دفاعی ثمرات انکار ناپذیری را بدنبال داشته و عظمت ایران عزیز را پس از دو قرن وقفه، احیا نموده است.

بدون تردید امروز جمهوری اسلامی ایران اثرگذارترین کشور، نه فقط در معادلات منطقه ای بلکه جهانی است و این اثربخشی حاصل نشده است مگر به برکت انقلاب اسلامی و قدرت ناشی از آن.

البته قدرت، مقوله ای نسبی است و نهایتی هم ندارد لذا در دنیای کنونی اگر ملتی دست از رقابت در میدان قوی تر شدن بردارد باید مطمئن باشد که دیگران از روی او عبور خواهند کرد و حتی به حقوق اولیه اش هم احترام نخواهند گذاشت.

یکی از مهمترین سطوح قدرت، بازدارندگی است و این بازدارندگی می تواند به ترازی برسد که از تهدیدات نیز جلوگیری کند چه برسد به اعمال تهدید!

جمهوری اسلامی ایران در وضعیت فعلی در چنان سطحی از قدرت برخوردار است که می تواند ابرقدرت درجه یک مادی جهان را تهدید و مهمتر از آن تهدیدش را به مرحله عمل برساند که در ماجرای سیلی عین الاسد همه مشاهده کردند.

البته همانطور که گفته شد قدرت مقوله ای مشکک است و در برخی زمینه ها بخصوص اقتصاد،آسیب پذیری ما بیشتر بوده لذا دشمن هم از همین ناحیه فشار خود را تشدید کرده است.

قوی شدن به عنوان یک امر جذاب و ضروری صرفا" با آرزو حاصل نمی شود و دستیابی به آن الزاماتی هم دارد.

دولت قوی، قوه قضائیه قوی و مجلس قوی از جمله الزامات قوی تر شدن است و مردمی قوی و با همت می توانند و لیاقت دارند تا خدمت گذارانی قوی برای خود انتخاب کنند.

کارگزارانی که خودباوری و مردم باوری لازم را ندارند، خداباور هم نیستند و اینچنین دولتمردانی در دولت، مجلس، قوه قضائیه یا هر بخش دیگری از حاکمیت که باشند به سرعت مرعوب می شوند و بلد نیستند کشور را چگونه در دل دشواری ها مدیریت کنند!

این فراز از خطبه های اخیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی در نماز جمعه تاریخی ۲۷ دی ماه را بعنوان حسن ختام مرور می کنیم.

"همت ملی برای قوی تر شدن ایران تنها راه ادامه ی مسیر عزت ایرانیان است."/1360/

منبع: فارس
ارسال نظرات