۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۳۶۷۱۱
با حضور علما و فضلای حوزه های علمیه؛

نشست تخصصی با عنوان تخصص گرایی در علوم حوزوی در مشهد برگزار شد

نشست تخصصی با عنوان تخصص گرایی در علوم حوزوی در مشهد برگزار شد
نشست تخصصی با عنوان تخصص گرایی در علوم حوزوی، آسیب ها و فرصت ها به همت دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان و با حضور اساتید حوزه های علمیه در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست تخصصی با عنوان تخصص گرایی در علوم حوزوی آسیب ها و فرصت ها به همت دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان و با حضور اساتید حوزه علمیه مشهد و قم و تهران امروز در دو نوبت صبح و عصر در مجتمع ولایت برگزار شد.

حجت الاسلام فتح اللهی، مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان نیز در این نشست به اهتمام این دبیرخانه به پرداختن به مسائل کلان حوزه، گفت: در آستانه چهارمین سال اجلاسیه کمیسیون های تخصصی شورای عالی حوزه های علمیه، دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان دو پیش نشست تخصصی در مورد مسائل کلان حوزه علمیه پیش بینی کرده است که با موضوع  مجاورت اجتماعی  و تخصص گرایی در حوزه های علمیه و آسیب ها و چالش ها است.

وی افزود: دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفتمان نخبگانی فراهم کره است تا ارتباط با حوزه های مهم کشور داشته و نسبت به مسائل کلان حوزه بحث و بررسی داشته باشد تا تأثیرات این سیاست گذاری کلان را در حوزه و جامعه شاهد باشیم.

در این نشست تخصصی حجت الاسلام والمسلمین پارسا نیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر پرداختن به عرصه های کاربردی در بحث تخصص گرایی حوزه های علمیه، گفت: باید براساس نیازها با برنامه ریزی ورود کرده و در هر عرصه ای سرباز همان عرصه را وارد کنیم.

حجت الاسلام سید امیر جوادی حسینی، مسؤول اداره ارزیابی و نظارت شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران به ملاک و مبنا برای تخصص گرایی در حوزه های علمیه اشاره کرد.

همچنین حجت الاسلام محمد تقی سبحانی عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و رئیس قطب تعمیق باورهای دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌ علمیه قم؛ حجت الاسلام الهی خراسانی، مدیر میز توسعه و توانمند سازی حوزه علمیه قم و استاد حوزه علمیه خراسان و حجت الاسلام الویری، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم قم به بحث تخصص گرایی در حوزه علمیه مطالبی را ارائه کردند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات