۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۶۳۶۷۷۶
مدیر جامعه الزهرا:

تکبر نوعی نجاست روحی است

تکبر نوعی نجاست روحی است
مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: نماز می‌خوانیم تا بفهمیم بنده هستیم، این باور اگر در روح ما رسوخ کند در همه شئونمان ظهور می‌یابد و سبب رشد و کمالمان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در جلسه شورای جامعه اداری جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به روایتی از حضرت صدیقه کبری علیهاالسلام مبنی بر اینکه «جَعَلَ اللّهُ الصَّلاةَ تَنْزيهاً لَكُمْ مِنَ الْكِبْرِ،» گفت: استفاده از واژه تنزیه به معنای پاک کردن این نکته را در بر دارد که تکبر یک نجاست روحی است.

وی افزود: نقل است میرزا جواد آقا ملکی تبریزی به شرطی که استادش برایش گذاشت عمل کرد تا تکبر را در وجودش نابود کند. برای همین به جایی رسید که در حوزه علمیه قم موج اخلاقی ایجاد می‌کرد و مشهور است که درس اخلاق ایشان یک جلسه‌اش هم آدم را آدم می‌کرد.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: نماز می‌خوانیم تا بفهمیم بنده هستیم، این باور اگر در روح ما رسوخ کند در همه شئونمان ظهور می‌یابد و سبب رشد و کمالمان می‌شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه تصریح کرد: این افسار زدن بر لگام تکبر و خضوع فردی هیچ منافاتی هم با سمت‌های مدیریتی ندارد و در بهبود روابط مدیران با کارکنانشان تاثیر مثبت خواهد داشت.

وی در ادامه به مشکلات مالی و بودجه‌ای مجموعه اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس بیان شهید تهرانی مقدم، «انجام کار با وجود امکانات زیاد کار انسان‌های ضعیف است»، ما موظیفیم امکانات لازم برای تحقق طرح‌ها و برنامه‌ها را فراهم کنیم اما معتقدیم با همین امکانات موجود هم می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: تشکیل گروه‌های تبلیغی خواهران، تقویت برنامه‌های حوزه آزاد، راه‌اندازی کانون‌های فارغ‌التحصیلان و انجمن‌های صنفی طلاب از برنامه‌هایی است که با همکاری و همت بخش‌های مختلف باید انجام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات مالی و بودجه‌ای تلاش می کنیم تا نه تنها از سطح کارها و فعالیت‌ها کاسته نشود بلکه در این زمینه افزایش نیز داشته باشیم./1370/د102/ب1

ارسال نظرات