۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۶۳۶۷۹۳
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

قرآن و عترت عظیم ترین سرمایه الهی انسان هستند

قرآن و عترت عظیم ترین سرمایه الهی انسان هستند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن و عترت عظیم ترین سرمایه الهی انسان هستند، گفت: انسان با خود شناسی به خدا شناسی می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، پنجشنبه شب در حسینیه هدایت با طرح این پرسش که کدام دنیا و عمر ماندگارتر است؟ گفت: پیامبراکرم(ص) در پیشگاه خداوند سراسر ادب بودند.

وی با اشاره به اینکه انسان در همه لحظات عمرش در محضر خداوند است، ادامه داد: چطور انسان حاضر در محضر خداوند می تواند توجهش به غیر او متمرکز شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه خداوند هر لحظه در انتظار بازگشت و توبه بندگانش است، ابراز کرد: کسی در عالم هستی غیر از خداوند متعال نمی تواند به فریاد انسان برسد؛ اهل بیت(ع) نیز از جانب پروردگار اجازه شفاعت دارند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پروردگار گریه بنده عابدش را دوست دارد، اظهار داشت: دوستان الهی در میان انسان ها پنهان هستند برای همین هیچ کسی حق ندارد نسبت به دیگری رفتاری ناپسند داشته باشد.

وی با بیان اینکه انسان با خود شناسی به خدا شناسی می رسد، بیان داشت: انسان اگر خود را بشناسد می بیند که در عالم دنیا هیچ چیزی ندارد و هر چه هست از آن خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: اگر خداوند اعمال انسان را قبول نکند دست خالی در عالم آخرت محشور می شود؛ پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) آمدند تا انسان ها دست خالی از عالم دنیا به عالم آخرت وارد نشوند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان به واسطه اهل بیت(ع) و کتاب آسمانی قرآن کریم از غربت و بیگانگی خارج می شود و دست خالی از دنیا نمی رود، گفت: اولیای الهی دلسوزان بشر هستند.

وی با بیان اینکه انسان با کنترل شهوات و امیال نفسانی می تواند به سوی باری تعالی حرکت کند، اظهار داشت: جسم انسان بسیار ارزشمند است و کسی حق ندارد با اعمال و خوراک حرام جسم خویش را نابود کند و از حرکت در مسیر الهی بازدارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه هیچ زندگی گواراتر از این نیست که انسان مدام در یاد خداوند باشد، گفت: زمانی که انسان خواست به سوی دنیا حرکت کند حضرت حق چراغ هدایت برای او تعیین کرد تا راه گم نکند؛ سفره مادی و معنوی انسان بسیار گسترده است و آدمی باید شاکر آن باشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: خداوند اعضا و جوارح پاک به انسان عطا کرد تا به وسیله آنها ناظر بر وجود خداوند باشد؛ امام علی(ع) فرمودند: در سراسر عمرم با این دوچشم تنها خداوند را دیدم؛ اهل بیت(ع) عظیم ترین سرمایه الهی هستند تا انسان ها به واسطه ایشان هدایت شوند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات