۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۶۳۶۷۹۹
حجت الاسلام والمسلمین نواب تشریح کرد؛

آخرین تغییر و تحولات حج 99| افزایش سهمیه حجاج ایرانی به بیش از صد هزار نفر

آخرین تغییر و تحولات حج 99| افزایش سهمیه حجاج ایرانی به بیش از صد هزار نفر
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن تشریح آخرین تغییر و تحولات حج 99 از افزایش سهمیه حجاج ایرانی به بیش از صد هزار نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت شامگاه پنجشنبه با حضور در دفتر حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

وی ضمن ارائه گزارش کاملی از برگزاری حج 98 و نیز برنامه های در دست اجرا برای برگزاری مطلوب حج تمتع سال 99 از افزایش تعداد حجاج ایرانی به بیش از صد هزار نفر خبر داد.

سرپرست حجاج ایرانی گفت: با برنامه ریزی های بسیار خوبی که در بین دستگاه ها و نهادهای مختلف انجام شد، عملیات حج سال گذشته به خوبی برگزار شد؛ انتقال و جابجایی حجاج نیز با پروازهای داخلی انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: به منظور برگزاری هرچه بهتر حج سال 99 از یک ماه و نیم قبل هیاتی از کشورمان عازم عربستان سعودی شد و خوشبختانه توافقات و هماهنگی خوبی در بخش های مختلف حاصل شد.

وی اضافه کرد: یکی از درخواست هایی که ما از طرف سعودی داشتیم، افزایش بیست هزار نفری سهمیه حجاج ایرانی بود که مورد موافقت نیز قرار گرفت و در صورت اجرایی شدن تعداد زائران بیت الله الحرام به بیش از صد هزار نفر خواهد رسید.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی گفت: برای ایرانیانی که در دیگر کشورها زندگی می کنند و مستطیع هستند نیز درخواست سهمیه دو هزار نفری را به مقامات حج عربستان سعودی اعلام کردیم که مورد موافقت اولیه قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین نواب یکی دیگر از توافقات صورت گرفته هیات اعزامی جمهوری اسلامی ایران با طرف سعودی برای برگزاری بهتر حج سال آینده را انتقال برخی از پروازها به طائف ذکر کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: یکی دیگر از مسائلی که با عربستان رایزنی شده، پیشنهاد مسقف کردن مسیر چادرهای حجاج ایرانی در شرق منا تا جمرات در غرب منا است که کلیات آن مورد موافقت قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح اهداف دیدار با علما، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مرجعیت را نقشه راه دست اندرکاران حج دانست. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات