۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۳۶۸۱۱
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

شعار" نه غزه نه لبنان" مقابله با اقتدار نظام است | بدون صبر پیروز نمی شویم

شعار
امام جمعه موقت تهران شعار «نه غزه، نه لبنان» را به منزله مخالفت با اقتدار نظام دانست و گفت: نمی شود ملت در دفاع مقدس شرکت کند اما در حوزه قانون مشارکت داده نشود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن اشاره به نماز جمعه تاریخی تهران به امامت رهبر معظم انقلاب و با بیان اینکه میعادگاه نماز جمعه بار دیگر نماد وحدت، شور و شعور، صبر و ایستادگی و عزت و اقتدار ملت ایران شد، گفت: ملت سرافراز ایران بار دیگر با حضور به یاد ماندنی خود در این میعادگاه پیوند خود را با رهبر معظم انقلاب و آرمان های امام راحل و شهدا فریاد زدند.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده های داغدار حادثه هواپیمای اوکراینی و جان باختگان در کرمان و با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تاریخی تهران ملت بزرگ ایران و ملت های قهرمان دنیای اسلام را با دو ویژگی «صبار و شکور» یاد کردند، ادامه داد: پیروزی ها و موفقیت ها و یوم الله ها دستاورد گوهر گرانبهای «ایمان، معرفت، دانش و علاقنیت و صبر باشکوه و فهم نعمت های الهی و شکر و سپاس آن نعمت ها» است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه بدون صبر و استقامت هیچ ملتی به پیروزی نخواهد رسید، اظهار داشت: هیچ جامعه ای بدون استقامت و صبر نمی تواند قله های بزرگ را فتح کند؛ ویژگی بزرگ ملت ایران به دست آوردن پیروزی های بزرگ در پرتو ایمان و صبر است.

امام جمعه موقت تهران رسیدن به پیروزی و سعادت جامعه را مرهون «صبر جمعی» دانست و خاطرنشان کرد: در جریان بازدید از خانواده های داغدار شهدای حادثه هواپیمای اوکراینی تنها چیزی که مشاهده کردم «صبر» بود؛ آن جامعه ای به پیروزی می رسد و بر همه مشکلات فائق می آید که «صبار و شکور» باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی از بانوان به احترام شهید سلیمانی در مراسم بدرقه پیکر مطهر ایشان با چادر حاضر شدند،گفت: گوهر حجاب سعادت بانوان را در دنیا و آخرت تضمین می کند؛ شهید سلیمانی برای حفظ ناموس مملکت با دشمنان مبارزه می کرد و شما قدرشناسی کردید، اما قدرشناسی بالاتر آن است که با آراستگی به حجاب چهره تهران را تغییر دهید.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در ادامه با بیان اینکه ملت های مسلمان منطقه باید در کنار همدیگر در راه حق «صبار و شکور» باشند تا به پیروزی برسند، عنوان کرد: هنر شهید سلیمانی در طول سه دهه فعالیت، خلق صبر جمعی در میان ملت های مسلمان منطقه بود.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: امروز مردم قهرمان عراق در راهپیمایی عظیم میلیونی در کنار سایر ملت های منطقه فریاد «مرگ بر آمریکا» داشتند؛ این معنای روشن «صبر جمعی» است؛ تردیدی ندارم اگر کارشناسان سیاسی و نظامی آمریکا می توانستند حوادث بعد از ترور شهید سلیمانی تحلیل کنند قطعاً به این اقدام دست نمی زدند.

وی با بیان اینکه سیاست های آمریکا و ایادی آن از مدت ها قبل رو به افول و فروپاشی حرکت می کردند، ابراز داشت: شهادت سردار سلیمانی با افتخار آفرینی سپاه پاسداران ابهت آمریکا در منطقه را فرو ریخت؛ انتقام موشکی سپاه از آمریکا به منزله آغازی بر پایان حضور آمریکا در منطقه محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اظهار داشت: اسلام در پرتو فهم صحیح از اسلام ناب به مکتب نیرومندی برای تبدیل ملت های منطقه به یک قدرت تعیین کننده تبدیل شده است و امروز با عملیاتی که رخ داد قدرت نظامی آمریکا در منطقه نیز فرو ریخت.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: امت اسلام و ملت های مسلمان در کنار همدیگر و با همدیگر باشند، زیرا جبهه متحد آنها است که اقتدار می آفریند؛ شعار نه غزه نه لبنان یعنی مخالفت با اقتدار نظام جمهوری اسلامی، زیرا ایران منهای عراق به مثابه کاهش اقتدار ملت ایران است.

وی با بیان اینکه معنای صبر جمعی ایستادگی در برابر دشمن است، بیان کرد: دشمن بعد از جنگ جهانی دوم از همه توان خود استفاده کرد تا اسلام را از نقشه منطقه جنوب غربی آسیا حذف کند، اما امروز اسلام رمز وحدت ملت های منطقه است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به اینکه امروز اسلام باید در مرز قدرت حرکت کند، عنوان کرد: برتری فناوری نظامی ایران بر مستکبران دستاورد کار عظیم علما، دانشمندان و فرهیختگان دانشگاهی است؛ امروز در مواردی همچون سلول های بنیادین و نانو تکنولوژی پیشرفت های شایانی داشته ایم و باید به سوی تجاری سازی علم حرکت کنیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی برای تأمین امنیت قاره آسیا و حتی قاره اروپا مجاهدت و تلاش می کرد، گفت: باید در مسیر خلق یک ملت مقتدر و دنیای مقتدر به نور ایمان، اسلام و دانش و یک جبهه مقاومت همیشه پیروز حرکت کنیم.

به گزارش رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران به مسأله انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ضمن دعوت از مردم برای حضور یکپارچه در این انتخابات اظهار داشت: با تجربه ای که در نهاد قانون گذاری دارم می گویم قانون متقن، عدالت محور، شفاف و معطوف به نیازهای اصلی و واقعی و الهام گرفته از مشارکت ذی نفعان و نهادهای قانونی و قابل اجرا رکن اساسی پیشرفت کشور است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: هرگاه نهاد قانون گذاری بتواند با پرهیز از تصویب انبوهی از قوانین که فاقد عقبه علمی لازم است در مسیر تحقق سیاست های کلی ابلاغی قدم بردارد توسعه و پیشرفت کشور کلید خورده است.

وی بیان کرد: نماینده باید در کنار تعهد، شجاعت، انگیزه حرکت و اقدام از فهم لازم برای مسائل اصلی کشور و ارائه نقشه راه برای برون رفت از تنگناها در اندازه لازم بهره مند باشند؛ مردم باید دست به انتخابی آگاهانه بزنند و نمایندگان نیز راهی دشوار پیش رو دارند، زیرا این اهداف بلند نیازمند عقلانیت و علم و عزم و اراده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد عنوان کرد: حدود 80 درصد از قوانین مجلس اصلاحیه و یا استفساریه است، یعنی قانون از استحکام علی برخوردار نبوده و باید مجدداً اصلاح شود؛ این بدان معنا است که قوانین از شفافیت و روشنی لازم بهره مند نیست و باید تفسیر شود؛ این روش نمی تواند ریل حرکت، تحول و تغییر باشد؛ بارها در محافل رسمی، غیر رسمی و علمی اعلام شده که قوانین متعارض، مشابه، مزاحم، مترادف و متضاد فراوانی در نظام ما وجود دارد و با این مدل نمی توان قدرتی در تراز جمهوری اسلامی را خلق کرد.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: سیاست های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی که از بالاترین عقبه علمی و کارشناسی برخوردار است و نگاه بلند مدت به مسائل کشور دارد و تضمین کننده منافع ملی بوده و راه مدیریت، حوزه اجرا و هدایت کشور را در مسیر خلق قدرتی دیگر هموار می کند باید در حوزه تقنین مورد توجه قرار گیرد؛ مخاطبان این سیاست های کلی قوای سه گانه هستند، اما ثقل آن بر دوش نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه محور سیاست های کلی در حوزه قانون گذاری معطوف به حوزه محتوایی و شکلی است، ابراز داشت: مجلس به عنوان رکن اصلی تقنین باید با اصلاح آیین نامه داخلی و با توجه جدی به اسناد بالادستی نظام و توجه به نیازهای کلیدی کشور راه حل مشکلات را هموار کند؛ به طور مثال باید گفت آن قانون شفاف قانونی است که از لحاظ محتوا استحکام دارد و از لحاظ شکل نیازمند تفسیر نیست، زیرا شفاف و روشن و عام و فراگیر و قابل فهم ارائه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به اینکه در بند یک، دو، سه و چهار سیاست های کلی ابلاغی به مبانی قانون گذاری در کشور اشاره شده است، گفت: اولاً مهم ترین سند برای تنظیم قوانین در کشور شرع مقدس است؛ نظام ما نظام جمهوری اسلامی بوده و هویت و اقتدار و منزلتش ثمره اسلامیت نظام است و اسلامیت نظام در قوانین حاکم بر کشور تجلی پیدا می کند، لذا باید مجلس در قانون گذاری و دولت و قوه قضاییه در ارائه لوایح از تمام ظرفیت خود برای انطباق با آموزه های وحیانی و یا عدم مخالفت با این آموزه ها اقدام کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه طرح ها و قوانین کشور باید ناظر به قانون اساسی و در چارچوب این قانون تمدن ساز سامان بگیرد، تأکید کرد: سیاست های کلی نظام که توسط کارشناسان و چهره های دارای تجربه و دانش و آشنا با مسائل کشور و با عقبه کارشناسی و علمی کشور تحلیل و تدوین می شود و رهبری نیز آنها را ابلاغ می فرمایند، باید اساس و محور تقنین در کشور باشد.

وی با تأکید بر اینکه برخورد با سیاست های کلی ابلاغی باید فعالانه باشد، ابراز داشت: آنچه که مشکلات کشور را حل می کند آن است که قانون با نگاه به اسناد بالادستی و سیاست های کلی ابلاغی تصویب شود؛ اگر در این جهت حرکت کنیم با یک انقلاب عظیم در همه عرصه های مدیرتی کشور مواجه می شویم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد بر ضرورت رفع ابهامات و چالش های قانون گذاری تأکید و عنوان کرد: قوانین باید باید فرا قوه گرا و ناظر به همه حوزه های قانون گذاری تصویب شود.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: بر اساس بند 9 سیاست های کلی ابلاغی مجلس باید با استفاده از ظرفیت مرکز پژوهش های مجلس و دیگر مراجع کارشناسی و پژوهشی نیازهای واقعی و موضوعاتی که باید در آن حوزه قانون گذاری صورت پذیرد را شناسایی و رصد کند.

وی با بیان اینکه نمایندگان با نگاه علمی و کارشناسی باید قابل سنجش بودن و قابل اجرا بودن قوانین را بررسی کنند، گفت: اگر این اتفاق رخ دهد با یک تحول رو به رو می شویم؛ قوانین باید از ثبات و نگاه بلند مدت و ملی برخوردار باشد تا نیاز به اصلاحیه و استفساریه نداشته باشد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه جایگاه مرکز پژوهش های مجلس برای آفرینش قوانین کارآمد باید از جایگاه و منزلت مشاوره ای ارتقا پیدا کند، مطرح کرد: از مباحث بسیار مهم و کلیدی، جلب مشارکت حداکثری مردم و ذی نفعان در فرایند قانون گذاری است؛ مردم باید در جریان تصویب و بررسی قانون قرار گرفته، نظرشان دریافت شده و استدلال هایشان نیز شنیده شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه مردم اهل بصیرت هستند و اگر منافع آنها تأمین شود از منافع ملی حراست می کنند، تصریح کرد: نمی شود ملت در دفاع مقدس مشارکت داشته باشند اما در حوزه قانون مشارکت داده نشوند./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات