۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۶۳۶۸۲۵
توصیه‌های حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم به کاندیداهای مجلس؛

ارائه برنامه به جای دعواهای پوشالی و حزب‌بازی

ارائه برنامه به جای دعواهای پوشالی و حزب‌بازی
امام جمعه تبریز گفت: از کاندیداها درخواست داریم تا راهکار بدهند، به شفافیت بگویند برای اشتغال و کارخانه‌های تعطیل چه برنامه‌ ای دارند و به جای حزب‌بازی به فکر مردم باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز و در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار کرد: وحدت و اتحاد نیاز مبرم کنونی کشور در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

هدف دشمن برای کم‌رنگ کردن یوم‌الله‌های دی ماه

وی با بیان اینکه یکی از سناریوهای دشمن در آستانه انتخابات ایجاد اختلاف در بین مردم و مسوولان است، افزود: دشمنان در تلاش هستند تا دستاوردهای حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر سردار سلیمانی و سیلی کوبنده سپاه به پایگاه نظامی آمریکا در عراق را کم‌رنگ کنند و به دنبال ایجاد اختلاف در جامعه هستند تا بتوانند مردم را نسبت به انتخابات کمرنگ کنند و حضور آنها را بی‌خاصیت و بی‌اثر نشان دهند از این‌رو جامعه بیش از گذشته نیاز به وحدت دارد.

انتخابات به مانور اتحاد تبدیل شود

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه اختلاف‌افکنی در بین مردم از سوی هر فرد و نهاد و شخص حقیقی و حقوقی کار زشت و ناپسند است، افزود: شرایط کنونی کشور به گونه‌ای است که انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی باید به مانور وحدت و اتحاد و انسجام و مشارکت حداکثری تبدیل شود.

وی اضافه کرد: البته شاید به برخی افراد انتقاداتی داشته باشیم ولی باید از راه خود بیان کنیم و دشمن فکر نکند که ما به جان هم افتادیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه از مردم می‌خواهم همچنان که در مناسبت‌های مختلف همیشه پیشگام بودند، در راهپیمایی ۲۲ بهمن و در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز حضوری محکم و معنادار داشته باشند، افزود: مردم ایران در کنار مردم قهرمان آذربایجان بدانند که مردم آذربایجان از اولین روزهای انقلاب پیشتاز بوده و ان‌شاءالله تجدید عهد خود را دوباره در ۲۹ بهمن امسال دوباره با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) اعلام خواهیم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه به جلسه استیضاح رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت اعضای آن، دموکرات هستند، استیضاح شده و حالا به سومین رئیس جمهور آمریکا تبدیل شده که با چشم‌انداز برکناری از طریق محاکمه روبروست.

وی افزود: یک افشاگر به اطلاع مردم رساند که ترامپ در تماس تلفنی با همتای اوکراینی او را تحت فشار قرار داده است تا اعتبار رقیب سیاسی خود را خدشه‌دار کند و اگر چه نظریه کارشناسان نشان می‌دهد که اکثریت جمهوری‌خواهان طرفدار ترامپ اجازه برکناری نمی‌دهند و احتمال دموکرات‌ها در برکناری ترامپ کم باشد ولی این، نشانه سرشکستگی بزرگی برای ترامپ و نظام آمریکا و عدم محبوبیت وی در بین مردم آمریکا است.

مقامات آمریکایی حتی به کشور خود هم رحم ندارند

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: بر همگان روشن شد که مقامات آمریکایی و شخص ترامپ حتی به رقبای درون کشور خود هم رحم نمی‌کند و جهت بردن گوی سبقت از رقیب خود دنبال تخریب آنها هستند.

وی ادامه داد: بار دیگر دیدیم که سیاستمندان آمریکایی به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و نمی‌توان روی قول آنها حسابی باز کرد و البته با توجه به تاریخ روشن است که عدم صداقت و رویکرد منافقانه آنها با جمهوری اسلامی ایران همیشگی بوده و این موضوع آن را تایید کرده است.

عظمت سخنرانی مقام معظم رهبری در نماز جمعه ۲۷ دی

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه حضور هفته گذشته تاریخی امام و امت و دقیقا چهلمین سالروز ایراد سخنرانی توسط مقام معظم رهبری یک موضوع مهم بود، گفت: این سخنرانی بعد از حضور شگفتی‌بخش و الهام بخش و جریان‌ساز چند ۱۰ میلیونی در تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی، حادثه سقوط هواپیمایی اوکراینی و سیلی محکم ایران به آمریکا انجام گرفت.

وی اذعان داشت: حادثه سقوط هواپیما برای مردم دلخراش بود ولی دشمن خوشحال از آن بود زیرا فکر می‌کردند که این حادثه، سه یوم‌الله اتفاق افتاده را به حاشیه خواهد برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر اینکه نماز جمعه ۲۷ دی ماه سال‌جاری یک یوم‌الله دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی بود، گفت: عظمت خون شهید سردار سلیمانی کاملا مشاهده می‌شود.

عراقی‌ها آمریکا را در کشور خود نمی‌خواهند

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک تظاهرات بزرگ در بغداد انجام گرفته است که اکثر تظاهرکنندگان کفن‌پوش بوده و یکدست پرچم عراق را در دست گرفته و عروسک ترامپ را آتش زدند و خواستار بیرون رفتن آمریکا از کشور آنها هستند.

امام جمعه تبریز با اشاره بر مصادیق انتخاباتی و شاخص‌های تراز اول یک کاندیدا ، گفت: فردی را انتخاب کنید که از فساد دور باشد و به دنبال مال و امکانات برای خود نباشد و بلکه پایبندی به اسلام و منافع علنی داشته باشد و مرز او با دشمن کامل مشخص باشد.

وی ادامه داد: برخی‌ها دشمن را ملاحظه می‌کنند در حالی که باید مردم و خدا را ملاحظه کنند.

درد جوانان پوستر میلیونی و رنگین کاندیداها نیست

خطیب نماز جمعه تبریز به چاپ پوسترهای میلیونی در بین برخی کاندیداها اشاره کرد و گفت: یادمان نرود که امسال به خاطر کمبود کاغذ، کتاب‌های دانش‌آموزان دیرهنگام به دست آنها رسید و به عبارتی مشکل جوانان پوستر رنگین نیست بلکه مشکل اشتغال، کاهش سن فساد آسیب‌های اجتماعی، تعطیلی کارگاه و کارخانه‌ها است.

وی متذکر شد: از کاندیداها درخواست داریم تا راهکار بدهند و برنامه داشته باشند و به شفافیت بگویند که برای اشتغال، تعطیلی کارخانه چه برنامه‌ دارند و به جای رفتارها و دعواهای پوشالی و حزب‌بازی به فکر مردم باشند.

امام جمعه تبریز بیان کرد: کاندیداها چرا باید به خاطر تبلیغ، شعار نویسی روی دیوار مردم و ادارات دولتی انجام دهند پس چه بهتر که به جای تخریب و نازیباسازی مبلمان شهری، تبلیغات کاغذی را به صفر برسانیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان در بخش خطبه‌های عبادی نماز جمعه به مصادیق دوری از تقوا یعنی قسم دروغ گفتن اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که هر کسی از شما بیشتر قسم بخورد، آن به جهنم نزدیکتر است زیرا نباید به هر چیزی و مخصوصا موضوعات دروغ قسم خورد.

وی با تاکید بر اینکه جامع‌ترین مکتب سعادت انسان، مکتب فاطمی است، گفت: فاطمه زهرا(س) تنها یک شخص نیست بلکه ایشان یک جریان و منظومه فکری است و به عبارتی ایشان یک مکتب هستند.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: در موضوعات مکتب دو موضوع جامعیت و اعتبار و تضمینی بودن مکتب برای خوشبختی اهمیت دارد.

وی به ۵ شرط مکتب خوشبختی اعم از انسان‌سازی، خانواده‌سازی، جامعه‌سازی، نظام‌سازی و تمدن‌‌سازی اشاره کرد و گفت: هر کدام از آنها جداناپذیر است به طوریکه تولید انسان به همه این ۵ خصوصیات بستگی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم متذکر شد: مکتب شوروی سابق و آمریکای لیبرال از مکاتب فاسد و مفسده‌انگیز هستند و با اینکه ادعای سعادت انسان را دارند ولی همه اندیشمندان به نارسایی این مکتب اشاره می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه نرم‌افزار همه موفقیت‌ها در بین ائمه اطهار(ع) مکتب فاطمی است، گفت: امام رحمت‌الله نیز با نرم‌افزار مکتب فاطمی کشور را اداره کردند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه تنها راه نجات بشریت مکتب فاطمی است، تصریح کرد: به راستی هر چقدر به زمان ظهور نزدیک می‌شویم، حضرت زهرا(س) بیشتر به جامعه شناخته شده و الگو می‌شود./1350/

منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
محسن رضایی:
‏تعهدات توافق پاریس، پیش از ارسال لایحه الحاق به مجلس، در دولت تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است
0
0