۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۶۳۶۸۶۷
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

خط نفاق را بشناسیم | نان انقلاب را می خورند و با دشمن همصدا می شوند

خط نفاق را بشناسیم | نان انقلاب را می خورند و با دشمن همصدا می شوند
استاد حوزه علمیه قم با تبیین اصول دشمن شناسی، بر لزوم شناخت خط نفاق و نفوذ تأکید کرد و خواستار حضور آگاهانه مردم پای صندوق های رأی برای انتخاب نمایندگان تراز انقلاب شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت دشمن شناسی گفت: در قرآن کریم چند سوره با بحث دشمن و دشمن شناسی آغاز می شود.

وی افزود: بر اساس قرآن و روایات گاهی دشمن درونی و گاهی بیرونی است، طبق آیات و روایات نفس انسان دشمن درونی انسان است که روح معنوی را در دل انسان از بین می برد و باید مراقب این دشمن درونی باشیم؛ برخی دشمنان نیز بیرونی به شمار می روند که شامل شیاطین، طواغیت، کفار و منافقین می شوند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که طبق دسته بندی دیگری دشمنان به مخفی و آشکار تقسیم می شوند، اظهار داشت: منافق دشمن مخفی است و اصلا مشهود نیست که دشمنی می کند اما کاری خواهد کرد که انسان عقب افتاده و ضربه ببیند و نتواند به مطلوب مادی و معنوی برسد.

وی ادامه داد: منافق در صدد ایجاد شکاف در جامعه است و به راحتی قابل شناسایی نیست، گاهی هم دشمن انسان آشکار است و به فرموده قرآن شیطان دشمن آشکار است، عرصه هایی که دشمن ورود می کند اخلاقی، اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی، سیاسی و اقتصادی است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان این که امروز در یک جنگ تمام عیار با دشمنان قرار داریم، ابراز داشت: دشمن همه جوره وارد شده و از طریق آشکار و پنهان در حال جنگ است، باید خط نفاق را شناخت و الا امکان این که انسان پیروز شود منتفی خواهد بود.

وی عنوان کرد: اصولی که بر اساس مبانی باید در برخورد با دشمن رعایت شود کاملا در آیات و روایات تبیین شده است، مسؤولی که از دستورات قرآن و روایات بی بهره باشد اسیر دشمن درون یا برون می شود و شکست می خورد، فعالان جبهه حق حتما باید دشمن شناس باشند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که بر اساس مبانی دینی نباید دشمن را دست کم گرفت و کوچک شمرد، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال یک فرصت است تا به محض غفلت ضربه خود را وارد کند، رهبر معظم انقلاب و بزرگان همواره امر به اتحاد می کنند چرا که در جدایی فرصت هایی برای ضربه دشمن وارد می شود.

وی اضافه کرد: در جریان انتخابات نامزدها نباید اختلاف داشته باشند بلکه باید متحد شوند چرا که اختلاف انسان را به نفسانیت سوق می دهد و این امر مطابق منویات رهبر عظیم الشأن انقلاب نیست، ما نیاز به اتحاد داریم و تنها دشمن از اختلاف سود می برد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی در ادامه تبیین اصول دشمن شناسی با بیان این که اصل دوم این است که دشمن را دوست نپنداریم، گفت: از صدر اسلام تا کنون جایی نبوده که دشمن به نفع ما کاری کرده باشد، امتیازاتی دادیم اما یک حتی یک قدم برای منافع ملت ما برنداشتند.

وی افزود: آمریکا با حاکمیت اسلام مشکل دارد، چرا باید داروها را تحریم کنند که افراد دارای سرطان و بیماری پروانه ای جلوی چشمان خانواده ها آب شوند و جان خود را از دست بدهند، آیا این ها دوست ما هستند؟ قاسم سلیمانی و یارانش توسط کسانی به شهادت رسیدند که برخی در این کشور فکر می کردند که این ها در باغ را به سمت مردم باز می کنند، قاسم سلیمانی به دست کسانی به شهادت رسید که رفتند و گفتند و خندیدند و دست دادند، به دشمن امتیاز دادند اما امتیازی نگرفتند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر آمریکا ادعا می کند که با ملت ایران مشکلی ندارد چرا مردم را تحریم دارویی کرده است؟ قرآن می فرماید کفار را دوست خود نگیرید، آمریکایی ها و مستکبران دوست ما نبودند و نخواهد بود و یک قدم در جهت منافع ما برنداشته و برنخواهند داشت.

وی شناخت نفوذی های دشمن را اصل دیگر دشمن شناسی دانست و ادامه داد: باید منافقان و خط نفاق را بشناسیم، ممکن است دشمن در خانه انسان نفوذ کرده باشد؛ افرادی بیمقدار اجازه ندارند که بعد از اتفاقات اخیر باز هم سخن از مذاکره با آمریکا بگویند، باید بر دهان این افراد زد که این چنین وقیحانه بعد از دشمنی های علنی باز هم ندای مذاکره سر می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با اشاره به حادثه دلخراش سقوط هواپیما ابراز داشت: در این موضوع خطای احتمالی مطرح است اما هنوز خبرها در پیش است ولی دشمن و برخی از مسؤولان بی بصیرت موج سواری کرده و به سردارانی که خادم نظام و انقلاب هستند جسارت کردند، سرداران سپاه عاشق شهادت هستند و افتخار می کنند که تکه تکه شوند اما مردم دغدغه نداشته باشند و از مال، جان و آبروی خود دریغ نمی کنند.

وی عنوان کرد: دشمن در چنین شرایطی با مکر، کید و نفاق و شبهه افکنی و تفرقه موج سواری کرد، برخی هم سر سفره نظام به برکت انقلاب و شهدا به درجاتی رسیدند اما هم نوای با دشمن اقدام می کنند، یادمان نمی رود که شماها می گفتید نه غزه نه لبنان، شما چه قدمی برای ایران برداشتید؟ قاسم سلیمانی و یارانش خود را فدای انقلاب کردند و در سخت ترین شرایط در میدان بودند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر جانفشانی شهدای مدافع حرم نبود باید در میدان های اصلی شهرمان سنگر می ساختیم؛ برنامه فعلی دشمن عدم حضور در انتخابات است که برخی از سلبریتی ها به آن دامن می زنند، چه کسی از عدم حضور مردم در انتخابات نفع می برد؟

وی اضافه کرد: همه ما با بصیرت پای صندوق های رأی می رویم، نماینده ای باید به مجلس برود که نسبت به گام دوم انقلاب اشراف داشته باشد و حربه های دشمن را بداند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با گرامیداشت ایام فاطمیه گفت: حضرت زهرا(س) در برابر دشمن 5 کار مؤثر را انجام دادند، ایشان خطبه خواندند و افشاگری کردند و دشمن را تحریم کردند، اقدامات دیگر حضرت گریه های عاطفی ایشان، حضور در صحنه های مبارزه و تهدید به نفرین بود.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
محمد قمین
ارسال نظرات