۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۶۳۶۸۷۴
حجت الاسلام والمسلمین نواب خبر داد؛

احتمال افزایش ظرفیت حجاج ایرانی در حج آتی | پیگیری جدی حقوق شهدای منا

احتمال افزایش ظرفیت حجاج ایرانی در حج آتی | پیگیری جدی حقوق شهدای منا
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به مذاکرات رضایت بخش هیأت ایرانی با مقامات عربستان، از احتمال افزایش ۲۰ هزار نفری زائران در حج آتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به مذاکرات هیأت ایرانی با مقامات عربستان برای برگزاری حج آتی گفت: خوشبختانه گزارش ها راضی کننده بود و دستاوردهای خوبی خواهد داشت.

وی افزود: احتمال این که امسال 20 هزار نفر به تعداد زائران اضافه شود زیاد است، مقامات سعودی این قول را داده اند و ظرفیت های سیاسی باید کمک کنند تا این کار انجام شود، همچنین قول هایی برای تسهیلات منا دادند چرا که وضع منا باید تغییر پیدا کند و زائر جایی برای عبادت داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: یکی از مسائلی که دنبال هستیم این است که از فرودگاه طائف استفاده شود تا بتوانیم زائران را راحت تر سازماندهی کنیم و قول دادند تا سهمیه به زائران ایرانی داده شود تا زائران راحت تر باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه مذاکرات خوبی انجام شده و از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مراجع برای برنامه های حج آتی استفاده خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به پیگیری حقوق شهدای منا ابراز داشت: دیه شهدای مسجدالحرام پرداخت شده اما حقوق شهدای منا در حال پیگیری است و سعودی ها می گویند هنوز تحقیقاتشان تکمیل نشده است، سعودی ها می خواهند از مسؤولیت خود شانه خالی کنند اما ما دنبال احقاق حقوق شهدا هستیم.

وی عنوان کرد: متأسفانه سعودی ها به سوء تدبیر خود سبب به وجود آمدن فاجعه منا شدند و مدیریت نادرستی کردند و دنبال به نتیجه رساندن این موضوع هستیم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
محمد قمین
ارسال نظرات