۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۳۶۹۰۷

استقبال جوامع اسلامی و مسیحی آلمان از طرح اهدای عضو

استقبال جوامع اسلامی و مسیحی آلمان از طرح اهدای عضو
نمایندگان پارلمان مرکزی آلمان (بوندستاگ) تصمیم گرفته‌اند اهدای عضو همچنان با رضایت شهروندان آلمانی و به صورت اختیاری انجام شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، تصمیم نمایندگان پارلمان مرکزی آلمان (بوندستاگ) درباره اهدای عضو همچنان با رضایت شهروندان آلمانی و به صورت اختیاری، با استقبال نمایندگان جوامع اسلامی و مسیحی مواجه شده است.

اخیرا بحث درباره قوانین مربوط به اهدای عضو در پارلمان مرکزی آلمان (بوندستاگ) داغ بود. هرچند گروهی از نمایندگان پارلمان خواستار قانونی‌شدن الزام اهدای عضو بودند، اما بیشتر نمایندگان تصمیم گرفتند که اهدای عضو همچنان با رضایت شهروندان انجام شود. این تصمیم بوندستاگ با استقبال نمایندگان جوامع اسلامی و مسیحی مواجه شد.

ینس اشپان، وزیر بهداشت و درمان آلمان، کارل لاترباخ، کارشناس امور بهداشت و درمان حزب سوسیال دموکرات و گروهی دیگر از نمایندگان بوندستاگ سعی کردند در جلسات پارلمان، نمایندگان را راضی کنند که به قانون الزام اهدای عضو رأی دهند، اما سرانجام این طرح تصویب نشد.

صبح روز رأی‌گیری مشخص بود که نمایندگان به این طرح رأی نخواهند داد. با این وجود، سخنان لاترباخ با تشویق برخی نمایندگان مواجه شد. این نماینده حزب سوسیال دموکرات گفت که هر سال در آلمان هزار بیمار نیازمند عضو، جان خود را از دست می‌دهند. چرا که مجبورند ساعت‌ها در لیست اهدای عضو منتظر بمانند. او در ادامه تأکید کرد که اگر اهدای عضو اجباری نشود، هیچ تغییری در سامانه پزشکی آلمان ایجاد نمی‌شود و موضوع کمبود عضو‌ برای درمان بیماران برطرف نخواهد شد.

ینس اشپان، وزیر بهداشت و درمان آلمان نیز در ادامه گفت که آلمان در این بخش وضعیت بدی دارد و بیماران برای گرفتن عضو باید ساعت‌ها انتظار بکشند. او ادامه داد: «بسیاری معتقدند که ما با تصویب این قانون، خواسته خود را به بیماران و خانواده‌های آنها تحمیل می‌کنیم. اما باید این را بدانیم که بسیاری از شهروندان مدت‌ها است که در اتاق‌های بیمارستان‌ها در انتظار اهدای عضو هستند تا از مرگ نجات یابند./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات