۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۳۶۹۰۸
پژوهشگر عرصه مراقبت معنوی مطرح کرد؛

محتوای علمی را با علم نقد کنید نه آتش زدن

محتوای علمی را با علم نقد کنید نه آتش زدن
احمدی فراز با بیان این که محتوای علمی را با علم باید نقد کرد نه با آتش زدن، گفت: مسائل پزشکی در جامعه علمی مطرح می شوند که باید علمی نقد شوند.

محمدمهدی احمدی فراز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با انتقاد از اقدام به آتش کشیدن کتاب طب هاریسون، گفت: چنین اقدامی صحیح نیست و در هر موضوعی که نقدی وجود دارد باید به صورت منطقی مطرح شود.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اقداماتی همانند به آتش کشیدن کتاب طب هاریسون تنش ها را افزایش می دهد زیرا طب جدید بسیاری از بیماری ها را در مان کرده است و اگر بخواهیم اصل آن را زیر سوال بریم آسیب بیشتری خواهد داشت در نتیجه باید نقد منطقی داشت و به آتش کشیدن، کاری غیر منطقی است.

وی با تصریح بر این که هدف از به آتش کشیدن کتاب طب هاریسون مشخص نیست، اظهار کرد: مسائل پزشکی در جامعه علمی مطرح می شوند و در جامعه علمی باید به صورت علمی برخورد کرد که با برخورد عرفی و بازاری متقاوت است.

پژوهشگر عرصه مراقبت معنوی خاطرنشان کرد: تخصص بنده در زمینه مراقبت معنوی است و از مطالب کتاب طب هاریسون آگاه نیستم و کاری نیز به بحث محتوایی ندارم بلکه از حیث برخوردی اقدماتی مانند به آتش کشیدن یک کتاب، حتی از نظر دینی نیز صحیح نیست بلکه باید به صورت علمی نقد شود.

وی افزود: زمانی که نحوه برخورد نادرست باشد افراد مخالف از این برخوردها سوء استفاده می کنند به عبارت دیگر آتش زدن کتاب طب هاریسون می تواند مورد سوء استفاده مخالفان طب سنتی قرار گیرد./1324/ت302/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات