۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۶۳۶۹۵۶
قالیباف:

مشکلات کشور با مجلس کارآمد حل می‌شود | تحول از مجلس آغاز خواهد شد

مشکلات کشور با مجلس کارآمد حل می‌شود | تحول از مجلس آغاز خواهد شد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش مردم برای پیشبرد کارها تأکید کرد که بسیاری از مشکلات کشور را می‌توان با تشکیل مجلسی انقلابی و کارآمد برطرف کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز شنبه پنجم بهمن ماه سال ۹۸ به عنوان سخنران ویژه در نشست ماهانه دفتر جامعه اسلامی مهندسین (جام)، اظهار داشت: بنده از  حضور مجدد خود در جمع اعضای جامعه اسلامی مهندسین ابراز خوشحالی می‌کنم.

وی در آغاز سخنان خود گفت: در ساختار نظام مدیریتی ما هنوز میان اهداف و ساختار مدیریتی وجود ندارد.

شهردار اسبق تهران ادامه داد: بنده اعتقاد دارم تا وقتی این خلأ را برطرف نکنیم، نمی‌توانیم مشکلات کشور را سر و سامان بدهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اداره کشور نیازمند داشتن هنر حکومت داری است. باید توجه داشت میان حکمت عملی و نظری ما یک الزاماتی وجود دارد که برایش پاسخ مناسب نداریم.

وی افزود: ناکارآمدی در بخش‌هایی از سیستم مدیریتی ما اشباع شده است. معنی این حرف این است که اگر برخی از کار‌ها را به مردم واگذار کنیم، کار‌ها بهتر به پیش می‌روند.

قالیباف با مهم خواندن جایگاه مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: ممکن است برخی از افراد به بنده بگویند که تجربه کار در مجلس شورای اسلامی را ندارم. بنده این نقد را می‌پذیرم، اما اعتقاد دارم بر مبنای تجربه مدیریتی خود، کار‌ها را می‌توان از مجلس به پیش برد.

فرمانده اسبق نیروی انتظامی کشور با اشاره به تجربه حضور خود در نیروی انتظامی، یادآور شد: بنده تلاش کردم در بدو ورود به نیروی انتظامی، در ابتدای کار هویت بخشی را در دستور کار خود قرار دهم.

وی ادامه داد: در ابتدای کار کسی باورش نمی‌شد بتوانیم یک تحول عظیم در سطح نیروی انتظامی ایجاد کنیم. ما تلاش کردیم علاوه بر ایجاد هویت در بین پرسنل نیروی انتظامی، تنها پس از ۱۴ ماه تمامی بخش‌های نیروی انتظامی را متحول کنیم.

فرمانده اسبق نیروی انتظامی کشور گفت: تمامی کار‌های صورت گرفته در روند تحول نیروی انتظامی با تلاش خود پرسنل نیروی انتظامی صورت گرفت.

این فعال سیاسی اصولگرا با یادآوری جلسه خود با دولت اصلاحات برای رفع آلودگی تهران گفت: در آن جلسه طرح‌های ما مورد بحث قرار گرفت و یکی از موضوعاتی که پیش آمد این بود که شما به جای این موضوعات اگر توانستید مشکل کمربند بستن را در خودروها حل کنید. آنجا پذیرفتم و بعد دیدیم که چقدر تغییر در این زمینه انجام و بهبود ایجاد شد.

قالیباف با تاکید بر اینکه هر میزان سیستم بروکراسی و دولت قوی شود مردم تضعیف می شوند، گفت: اگر ما میخواهیم قوی شویم باید ایران قوی شود و اگر قرار است ایران قوی شود باید مردم قوی شوند و نمایندگان مجلس هم باید بکوشند کشور را قوی کنند نه اینکه نظام بوروکراتیک را قوی کنند. اگر قرار است این اتفاق در مجلس رخ دهد باید نمایندگان هم قوی باشند و در آنجا تحول رخ دهد.

وی با بیان اینکه معتقدم در گام دوم انقلاب تحول از مجلس آغاز شود، تاکید کرد: این اتفاق باید از سوی جوانان، نیروهای انقلابی و کارآمد رخ دهد. البته جوان هم مفهومی نسبی است. یعنی اگر متوسط سن مجلس ۵۰ سال باشد آن مجلس جوان است.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه در دوم اسفند واقعا دلسوزان نظام و دلدادگان انقلاب که شیفته خدمت هستند باید تحول را از مجلس شروع کنند، تاکید کرد: ما برای اینکه تحولی ایجاد کنیم که مردم حس کنند و امیدوار شوند که آینده خوبی در انتظار است و جبران مافات انجام می شود که برای این مهم یک برنامه پنج ساله کافی است.

قالیباف ادامه داد: البته این معنایش چنین نیست که در پایان آن پنج سال همه مشکلات حل شده باشد بلکه منظور این است که در طول این پنج سال مردم تغییر را حس می کنند و گرنه قرار نیست همه تغییرات در سال آخر رخ دهد که برای این کار باید تغییر در آن ۲۹۰ نفر مجلس رخ دهد.

وی تصریح کرد: من از مشکلات آیین‌نامه مجلس، از نقاط ضعف سیستم مدیریتی آگاهم و می‌دانم که برخی از اصول قانون اساسی را سالهاست کنار گذاشته‌ایم و هیچ توجهی به آن نمی کنیم اما این معنایش چنین نیست که قرار است هیچ کاری نکنیم تا وضعیت به همین شکل ادامه یابد.

شهردار سابق تهران با تبیین نوع کار در پارلمان، عنوان داشت: کار در مجلس شورای اسلامی در سطوح مختلف پیش می‌رود.‌‌ اینطور نیست که فکر کنیم نماینده باید تمرکز خود را تنها معطوف به منطقه خود کند، یا به طور کل نگاه ملی و فرا ملی داشته باشد. سطح مطلوب این است که وکلای ملت یک رابطه منطقی بین این سطوح ایجاد کنند.

قالیباف با اشاره به تجربه موفق پلیس ۱۰+ گفت: اگر کارها را با برنامه به پیش ببریم می توانیم موفقیت کسب کنیم. در تجربه موفق اعطای پاسپورت به مردم، ما این کار مهم و امنیتی را به خود مردم سپردیم و همین امر تجربه‌ای شد تا در موارد دیگر نیز کارها را به خود مردم واگذار کنیم.

قالیباف تاکید کرد: باید در مجلس یک دگردیسی ایجاد شود تا به رای امور بازگردد. بنده اعتقاد دارم با نیروهای متعهد و انقلابی می‌توان این هدف را محقق کرد.

وی تأکید کرد: کار علمی و سیستمی یعنی کار انقلابی، کار انقلابی به معنای یک مسیر بی نظم و بدون ساختار نیست. قطعا با همین نگاه هم می‌توان در مجلس شورای اسلامی تأثیرگذاری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: مجلس قوی برآمده از مردم قوی است. اگر مجلس شورای اسلامی تلاش کند مردم را قوی کند و کارها را به ایشان بسپارد، قطعا می‌تواند به جایگاه واقعی خود برسد.

شورای ائتلاف دخالتی در انتخاب نمایندگان شهرستان ندارد

قالیباف در بخش پرسش و پاسخ این نشست با پاسخ به برخی از سوالات اعضای جامعه اسلامی مهندسین و در خصوص روند پیش‌روی اصولگرایان، گفت: تمامی گروه های اصولگرا در شورای ائتلاف حضور دارند و با جریان پایداری نیز در حال مذاکره و تعامل هستیم.

وی ادامه داد: در شورای ائتلاف امروز برای تهران به لیست ۱۵۸ نفره رسیده‌ایم و این تعداد در پروسه بعدی به ۹۰ نفر کاهش پیدا خواهد کرد تا در نهایت بتوانیم یک لیست ۳۰ نفره را برای تهران ارائه دهیم.

وی تاکید کرد: شورای ائتلاف تهران دخالتی در روند انتخاب نمایندگان شهرستان‌ها ندارد و تنها نقش مشورتی خواهد داشت.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به برخی انتقادات در خصوص عدم به کارگیری برخی از افراد فعال در جریان نواصولگرایی در لیست اولیه تهران بیان داشت: تمامی کسانی که در ذیل جریان نواصولگرایی حضور پیدا کرده بودند مورد بررسی قرار گرفتند و امروز از همان افراد نیز در لیست‌های اولیه حضور دارند. هرچند بنده می‌پذیرم که در این روند امکان وقوع اشکال وجود دارد.

قالیباف در پاسخ به سوالی در خصوص شخصیت والای شهید حاج قاسم سلیمانی، بیان داشت: شهید سلیمانی شخصیت بسیار والایی داشت و از جهات مختلف می‌توان ایشان را معرفی کرد. بنده امیدوارم همانطور که خون شهید بهشتی منشأ برکت برای جمهوری اسلامی شد، خون حاج قاسم سلیمانی نیز فرهنگ غرب زدگی را برای همیشه از این کشور دور کند.

قالیباف در بخش دیگری از این نشست تاکید کرد: اگر مجلس کارآمد باشد، این قدرت را پیدا می‌کند که دولت را کمک کند. پس باید همه تلاش کنیم در مرحله نخست کار اصلی را در جایگاه نمایندگی به پیش ببریم.

وی تصریح کرد: بر اساس تفکر رهبر انقلاب اسلامی، اندیشه کار کردن باید در اولویت باشد. اگر خواهان پیشرفت هستیم، فقط باید کار کنیم.

شهردار اسبق تهران با انتقاد از برخی تخریب‌ها در زمان حضور خود در شهرداری و پس از آن، گفت: یک جریان همواره برای تخریب دوران حضور بنده در شهرداری موضوعاتی را مطرح می‌کند که هیچگاه برای آنها مدرکی ارائه نکرده است. از قوه قضاییه درخواست داریم به نوعی به پرونده‌ها ورود کند که کسانی که با انگیزه‌های سیاسی تهمت می‌زنند نیز مورد تعقیب قرار بگیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص بررسی FATF در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی این موضوع به صورت دقیق و کارشناسی پیش می‌رود. اما باید توجه داشت حتی با تصویب این لوایح هم تحریم‌ها و فشارها کم نمی‌شود، زیرا بخش عمده‌ای از تحریم‌ها به صورت مستقیم از سوی آمریکا اعمال می‌شود./۸۵۶/پ200/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سید محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
بنده طلبه ناچیز حوزه از آقای قالیباف سردار دفاع مقدس و مدیر لایق نظام حمایت می کنم و معتقدم وجود ایشان در مناصب مدیریتی به نفع اسلام و انقلاب است.
0
0