۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۶۳۶۹۵۸

همايش ساليانه مديران ارشد روحانی نيروهای مسلح برگزار شد

همايش ساليانه مديران ارشد روحانی نيروهای مسلح برگزار شد
گردهمایی سالیانه مدیران ارشد روحانی با حضور رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، روسای سازمان های عقیدتی سیاسی نیرووهای مسلح و نماینده ولی فقیه در سپاه برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، گردهمایی  سالیانه مدیران ارشد روحانی با حضور رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، روسای سازمان های عقیدتی سیاسی نیرووهای مسلح و نماینده ولی فقیه در سپاه، روسای پیشین سازمان های مذکور از جمله حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و مسئولان ارشد روحانی نیروهای مسلح به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم كل قوا با حضور در همایش سالیانه مدیران ارشد روحانی نیروهای مسلح كه به میزبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت صدیقه اطهر حضرت فاطمه (س) و همچنین درود به ارواح مطهر و پاك شهدا به ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش به تبیین چالش های نظام و چیستی وچرایی تدابیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به مسئله جایگاه رهبری و چالش ها،‌علل مدارای رهبری، چرایی و چگونگی تایید كاندید ها در شورای نگهبان و سهم مردم در كارآمدی مجلس شورای اسلامی و قوه مجریه پرداخت.

حجت الاسلام سعیدی با تبیین جایگاه رهبری در مواجه با چالش های نظام گفت: برای پاسخ به این مسئله و درك علل آن باید تاریخ اسلام را ورق زد و ریشه ی اختلافات پیامبر(ص) با ابوسفیان، امیرالمومنین حضرت علی(ع) و معاویه،‌مشروعه خواهان و مشروطه خواهان و حتی ریشه اختلافات آیت ا... كاشانی و مصدق و امام خمینی(ره)  و بنی صدر را بررسی كرد و دریافت كه پیام رهبران الهی و دینی در یك راستا بوده است و این دیگران بوده اند كه از خطوط و صراط مستقیم ارزش های اسلامی عدول كرده اند.

وی در ادامه  با بیان اینكه وضعیت امروز نظام اسلامی بسیار متفاوت از دوران رهبری امام خمینی (ره) است با تشریح تفاوت های عصر نبوی با عصر علوی گفت: پیامبر طیب دوار بود و برای توحیدی كردن جامعه در بین مردم حضور می یافت و پایه های دین و شریعت را در جامعه اسلامی پیاده سازی می كرد اما در عصر علوی این مردم هستند كه باید در گرد امام عصر خود حاضر و از او تبعیت می كردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی كفر پنهان و آشكار را یكی دیگر از تفاوت های دو عصر نبوی و علوی عنوان كرد و گفت: كفر علنی و آشكار در زمان پیامبر اکرم (ص)جای خود را به كفر پنهان در زمان امیرالمونین (ع) داد و این موضوع شرایط را در زمان این امام همام بسیار دشوار و پیچیده كرد.

وی همبستگی بین خواص را از تفاوت های دیگر دو عصر علوی و نبوی عنوان كرد و اظهار داشت: بعد از رحلت پیامبر خواص با تغییر رفتار خود  و مطالبات و انتظارات دنیایی خود حكومت اسلامی را با چالش های دیگری روبرو ساختند.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم كل قوا با بررسی سطوح متفاوت اختلاف و جبهه بندی نفاق در دو عصر نبوی و علوی با اشاره به دوران رهبری بنیانگذار كبیر انقلاب شكوهمند اسلامی گفت: امام راحل قبل از پیروزی انقلاب با رژیمی روبرو بود كه معیار و ملاك رفتار و عملكرد آن كاملا مشخص بود؛ اما پس از پیروزی انقلاب،  امام (ره) با جبهه ای از نفاق مواجه بود كه فقط در  ظاهر موافق حكومت بودند و ظاهراً از ارزش های اسلام دفاع می كردند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی  با تبیین اختلافات دو عصر نبوی و علوی با اشاره به دوران امامین انقلاب تصریح کرد: اگر تفاوت های دوران دو عصر صدر اسلام و همچنین رهبری امام راحل و حضرت امام خامنه ای به درستی تبیین می شد بسیاری از سؤالات و ابهامات در خصوص جایگاه رهبری و نقش امام خامنه ای بروز و ظهور پیدا نمی كرد.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم كل قوا فشار و تحریم آمریكا و هم پیمانش علیه ایران، تغییر راهبرد آمریكا از نبرد سخت به نرم، تغییر راهبرد آمریكا از جنگ تمدنی به جنگ درون تمدنی، بروز جنگ های مهم منطقه ای، بیداری اسلامی، بحران داعش و تروریست گسترده منطقه ای، متغیر های داخلی و تفاوت مطالبات مردمی، تغییر نسل مخاطبین، تحول سیستم ارتباطات و ظهور شبكه های اجتماعی و فضای مجازی، تغییر در وضعیت خواص، تغییر در وضعیت حوزه های علمیه و ظهور چهره های جدید مخالف نظام،  خروج عربستان از لاك محافظه كارانه و مخالفت علنی با تشیع، جنگ نرم و نفوذ، فراز و فرود در موضوع هسته ای و تبعات آن ودرنهایت سكوت خواص همراه نظام را از مهمترین تفاوت های عصر امام و رهبری امام خامنه ای بر شمرد.

وی با بیان دلائل انعطاف رهبران دینی در شیوه حكومت خود،‌ وضعیت و جایگاه خواص، میزان حضور مردم، میزان تهدید متوجه حاكمیت دین و شریعت،وضعیت دشمن،‌افكار عمومی، مصالح نظام و كشور و ساختار دموكراسی نظام را از مهمترین مولفه های تأثیر گذار در شیوه رهبری رهبران دینی عنوان كرد.

حجت الاسلام و المسلمین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی با تشریح عملكرد شورای نگهبان در بررسی شرایط كاندیداها برای ورود به مجلس تصریح كرد: شورای نگهبان فقط مسئول بررسی صلاحیت كاندیداها است اما مردم می بایست با بصیرت،‌درك شرایط،توجه به روحیه انقلابی و جهادی كاندیداها، شایستگی كاندیداها را به درستی ارزیابی تا اصلح ترین افراد به مجلس راه پیدا كنند.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم كل قوا با بیان اینكه سردار سرافراز اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران حیات خود لرزه بر تن نظام سلطه انداخت و درزمان شهادتش نیز منشأ آثار خیر و بركت برای نظام  و جامعه اسلامی شد گفت:‌ مردم باید فردی را برای كرسی مجلس و حتی قوه مجریه برگزینند كه با روحیه انقلابی لرزه بر تن دشمن اندازد و ورای جهت  گیری های سیاسی هدفش دفاع از ارزش های اسلام باشد.

وی افزود: نیروهای مسلح نیز می بایست با رعایت چارچوب قانون در خصوص انتخابات،  نقش خود را در جهت روشنگری، تبیین شاخصه های انقلابی و جهادی و تبیین  مولفه های شایستگی یك نماینده در تراز انقلاب به خوبی ایفا كنند./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات