۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۳۷۰۳۰
سردار گنجعلی خبر داد؛

چهارمین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم برگزار می شود

چهارمین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم برگزار می شود
فرمانده لشکر ١٧ علی بن ابی طالب (ع) گفت: چهارمین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار اسدالله گنجعلی فرمانده لشکر ١٧ علی بن ابی طالب (ع) و رئیس ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان قم در نشست خبری یادواره شهدای مدافع حرم استان قم که با حضور اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز در مجتمع شهید آیت الله سعیدی برگزار شد، با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه، گفت: چهارمین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم همزمان با سالروز آغاز عملیات آزادسازی شهرک های شعیه نشین نبل و الزهرا 5 شنبه 10 بهمن در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا برگزار می شود.

سردار گنجعلی افزود: این یادواره با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی، مداحی حاج مهدی سلحشور، شعر خانی مجید تال و اجرای حمید راستی برگزار می شود.

فرمانده لشکر ١٧ علی بن ابی طالب عنوان کرد: روایتگری ویژه همراه با پخش تصاویری از عملیات آزاد سازی شهرک های شیعه نشین نبل و الزهرا از دیگر برنامه های این یادواره است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: همچنین جشنواره شعر کبوتران حرم امشب ششم بهمن ماه بعد از نماز عشاء در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با رونمایی از شناسنامه شهید سلیمانی برگزار می‌ شود.

سردار گنجعلی عنوان کرد: امسال همچنین در 19 مدرسه پسرانه و دخترانه با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان قم، یادواره شهدای مدافع حرم با برنامه های متنوع برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: روزهای اخیر با شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش، حادثه شهدای سانحه هواپیمایی و جان باختن هموطنان در تشییع سردار سلیمانی اگرچه تلخ اما ماندگار در تاریخ ایران است.

سردار گنجعلی دهه فجر را فرصت بازنگری در ارزش ها و آرمان های انقلاب دانست و عنوان کرد: کمترین ثمره انقلاب گشودن فصلی نو در تاریخ معاصر است.

فرمانده لشکر ١٧ علی بن ابی طالب (ع) با بیان این که چشم امید مظلومان و مستضعفان به انقلاب اسلامی خیره شده است، اظهار داشت: در مقطع خاصی از تاریخ تحولات جهان هستیم و باید ابعاد گوناگون انقلاب برای جوانان تبیین شود.

سردار گنجعلی با اشاره به اینکه دشمن هر کاری که در توان داشته علیه نظام اسلامی انجام داده است، گفت: مثلث زر و زور و تزویر تمام توان خود را بکار گرفته است اما همچنان که در 40 سال اخیر به نتیجه نرسیدند باز هم نخواهند گرفت.

وی خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب محصول تلاش 40 ساله کشور را استقلال، آزادی، عزت، تدین، پیشرفت در علم و تاثیر اساسی کشور در منطقه می دانند.

فرمانده لشکر ١٧ علی بن ابی طالب با اشاره به اینکه دشمنان با پول گاوهای شیرده منطقه، مقاومت را هدف قرار داده اند، گفت: جبهه مقاومت به یاری خدا تصمیم به مقاومت گرفته است و با استحکام در این راه قدم برمی دارد.

سردار گنجعلی با اشاره به اهمیت معرفی الگوهای جهاد و مقاومت، عنوان کرد: جهاد شهدای مدافع حرم در کیلومترها خارج از مرزهای کشور امنیت منطقه را تامین کرده است.

فرمانده لشکر ١٧ علی بن ابی طالب با اشاره به ولایت مداری سردار سلیمانی، اظهار داشت: سردار سلیمانی اعتقاد داشت که مهم ترین مسئله در عاقبت به خیری رابطه قلبی با حکیمی است که سکان انقلاب را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی 40 سال لباس رزم از تن بیرون نکرد، اظهار کرد: سردار سلیمانی در راه انجام وظیفه از هیچ چیز پرهیز نداشت.

سردار گنجعلی با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی انرژی جدیدی برای مبارزه با آمریکا ایجاد کرده است، تصریح کرد: راهپیمایی میلیونی مردم عراق و خروج آمریکا از منتطقه حاصل خون سردار سلیمانی و سایر شهدا است.

وی هدف از برگزاری یادواره شهدا را بیان دستاوردها و اهداف شهدا دانست و افزود: شهدا نه تنها برای گذشته و حال بلکه برای آینده بهتر انقلاب و کشور مجاهدت کردند./1350/پ202/ب1

ارسال نظرات