۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۳۷۰۴۶
در نطق وکلای ملت مطرح شد؛

تحریم‌های آمریکا سلامت مردم را نشانه رفته است

تحریم‌های آمریکا سلامت مردم را نشانه رفته است
نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سیاست دولت ترامپ در تحریم دارویی ایران به شدت انتقاد کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، ۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ششم بهمن ماه سال ۹۸ در صحن علنی پارلمان به ایراد نطق پرداختند.

مشروح سخنرانی ناطقان میان دستور امروز پارلمان به شرح ذیل است:

فوت ۱۵ کودک پروانه‌ای به دلیل عدم دسترسی به خدمات بهداشتی ناشی از تحریم‌های غیرقانونی آمریکا

فریده اولادقباد نماینده مردم تهران در پارلمان ضمن تسلیت ایام سوگواری فاطمیه (س)، گفت: علیرغم تحریم‌های یکجانبه دولت آمریکا علیه ایران به نظر می‌رسد، فقدان اصل جدی برای اصلاحات ساختاری بودجه موجب شده است بسیاری از راهکار‌های پیشنهادی برای کاهش وابستگی به نفت، مورد توجه قرار نگیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدم توجه به گسترش درآمد‌های مالیاتی بدون فشار بر مؤدیان و فعالان اقتصادی و تنها از طریق جلوگیری از فرار مالیاتی، ساماندهی معافیت‌های مالیاتی و گسترش پایه‌های مالیاتی جدید و عدم مدیریت هزینه‌های دولت با تمرکز به مراکز عمده هزینه‌ای و اصلاحات فرایندی در آن‌ها از طرف دیگر، موجب شده است که همچنان لایحه بودجه ۹۹ بر مبنای درآمد‌های غیرپایدار و غیرواقعی بسته شود.

وی افزود: در نظر گرفتن صادرات یک میلیون بشکه نفت خام، استقراض و برداشت وسیع از صندوق توسعه ملی و در نظر گرفتن ارقام غیرواقعی برای فروش اموال دولتی گواهی بر این مدعا است؛ استقراض از بانک مرکزی اگرچه در ظاهر آثار اقتصادی-سیاسی کمتری دارد، اما در عمل فشار بیشتری بر طبقه متوسط و ضعیف اقتصادی خواهد گذاشت و نارضایتی آن‌ها را در پی خواهد داشت و برداشت از صندوق توسعه ملی نیز آسیب پذیری کشور را در سال‌های آتی افزایش خواهد داد.

اولادقباد در ادامه ضمن تشکر از کمیسیون تلفیق بودجه به بیان محور‌های اصلاحاتی درباره لایحه بودجه ۹۹ پرداخت و گفت: اصلاح در حوزه منابع، ساماندهی معافیت‌های مالیاتی، اصلاحات در حوزه مصارف، کنترل هزینه‌های عمومی دولت، حذف موازی کاری میان دستگاه ها، بازآرایی نحوه استفاده از منابع نفتی در بودجه از مهم‌ترین اصلاحات باید باشد که موجب شفاف شدن مسئولیت‌های در تهیه، تصویب و اجرای بودجه خواهد بود.

رییس فراکسیون زنان مجلس دهم در ادامه با اشاره به تأثیر تحریم‌های غیرقانونی آمریکا در حوزه سلامت زنان و کودکان به خصوص بیماران خاص، عنوان کرد: اساس اعمال مجدد تحریم‌های یکجانبه دولت آمریکا خلاف تعهدات دوجانبه مودت، منشور ملل متحد، توافق چندجانبه برجام، تعهدات حقوق بشری و بشردوستانه این دولت و همچنین مغایر دستور موقت دیوان بین المللی دادگستری است.

وی در ادامه با بیان اینکه به دلیل تحریم ها، شرکت‌های تولیدکننده دارو، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی خاص امکان مبادله مالی ندارند، عنوان کرد: آن‌ها به دلیل تحریم‌های ثانویه غیرقانونی دولت آمریکا، جرأت مبادله و تجارت با شرکت‌های ایرانی را ندارند که تا کنون ۱۵ کودک پروانه‌ای و نیز تعدادی از مبتلایان به بیماری خاص در اثر عدم دسترسی به خدمات بهداشتی ناشی از تحریم‌های غیرقانونی فوت شده اند و میزان خسارت وارده ناشی از تحریم‌ها بر زنان و کودکان بیش از جنگ است.

اولاد قباد ادامه داد: نقض حق سلامت و بهداشت جسمی و روحی زنان و کودکان در اثر تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی دولت آمریکا خشونت علیه آن‌ها به شمار می‌رود.

این نماینده مردم در مجلس دهم درباره کسری بودجه آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان مهم‌ترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه انسانی و اجتماعی امری حاکمیتی تلقی می‌شود که اداره کارا و اثربخش آن مستلزم ایجاد عزم ملی است.

وی ادامه داد: تأمین و بحث عدالت در بهره وری از فرصت‌ها و تعلیم با کیفیت به خصوص در مناطق محروم، مرزی، روستاها، حاشیه شهر‌ها و مناطق عشایری در راستای تأکیدات سند تحولات بنیادین ضروری است و استقرار نظام رفاه فرهنگیان در راستای ارتقای خدمات معیشتی، رفاهی، درمانی و مسکن الزامی است، اما بودجه پیشنهادی دولت برای آموزش و پرورش در سال ۹۹ معادل ۵۷ هزار میلیارد تومان است که قطعا در سال آینده با چیزی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان مواجه خواهیم شد همچنین از وزیر آموزش و پرورش انتظار می‌رود که اجرای نظام رتبه بندی معلمان بر اساس ماده ۶۳ مصوبه برنامه ششم توسعه انجام شود.

رئیس فراکسیون زنان در ادامه با اشاره رویکرد‌های این فراکسیون در حوزه قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای برنامه ششم توسعه، عنوان کرد: این فراکسیون پیگیر مطالبات حوزه زنان در موارد مختلف به خصوص اجرای شاخص‌های عدالت جنسیتی ماده ۱۰۱ که بر اساس شاخص‌های اشتغال، آموزش و پژوهش، بهداشت و ماده ۱۰۲ تحکیم بنیان خانواده و ماده ۱۰۳ بیمه زنان خانه دار با اولویت زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست و تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه در سال ۹۸ و همچنین زنان عشایری و روستایی بوده است.

وی تصریح کرد: یکی از مطالبات مهم فراکسیون زنان ارسال لایحه امنیت زنان است که از ریاست جمهور می‌خواهیم که در اسرع وقت و با قید فوریت این لایحه را به مجلس شورای اسلامی ارسال کنند و همچنین تصویب لایحه اعطای تابعیت به فرزندانی که حاصل ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی بوده که این فرزندان از بی هویتی رنج می‌بردند از دیگر موارد مورد پیگیری فراکسیون زنان بود.

اولادقباد ادامه داد: همچنین لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان و سایر طرح‌ها و لوایح که در کمیسیون‌های اجتماعی و قضایی در حال پیگیری است.

این نماینده مردم تهران در مجلس دهم در ادامه تصریح کرد: در حوزه انتخابیه نیز اقدامات زیادی انجام دادیم که از جمله پیگیری برای تخصیص اعتبارات لازم جهت انجام پروژه بزرگراه تهران-پردیس و محور‌های اسلامشهر-شهرری و تعریض، ایمن سازی و تأمین روشنایی برای جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی اطراف تهران و پیگیری برای تخصیص اعتبار برای بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهر تهران از دیگر مطالبات ما بود که اعتبارات قابل توجهی به مدارس برای این امر تخصیص یافته است.

وی در ادامه با بیان اینکه هنوز در شهر تهران نیازمند ۱۸ هزار کلاس درس برای سال آینده هستیم، یادآور شد: برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان در شهرستان‌های استان تهران، به خصوص پردیس توافقنامه جهت راه اندازی بیمارستان با خیرین و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر منعقد شده و مسأله تردد و حمل و نقل در استان تهران برای کاهش آلودگی و ترافیک اقداماتی انجام شده و تکمیل متروی اسلامشهر و پردیس در اولویت است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تأکید می‌کنم اکنون که ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را پشت سر می‌گذاریم، بر همگان واجب است که در این پیچ تاریخی حساس با وحدت رویه و انسجام جهت پیش بردن اهداف انقلاب و مطالبات به حق مردم در جهت تأمین منافع ملی کشور و مصلحت عمومی مردم گام برداریم.

شهادت سردار سلیمانی باعث وحدت و انسجام همه گروه‌های سیاسی شد

شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن عرض تسلیت به مناسب دهه فاطمیه (س)، گفت: من از سرزمین سردار سلیمانی با شما سخن می‌گویم، من از سرزمین غیور مردان و سلحشور زنانی با شما سخن می‌گویم که حماسه آفریدند چه در طول دفاع مقدس، چه در بازسازی کشور و چه امروز و بسی جای افتخار است که با صدای رسا اعلام کنم من از سرزمینی با شما سخن می‌گویم که اقتصاد مقاومتی در دستور کار کلیه کارگزاران نظام قرار گرفته است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: من به عنوان خادم مردمی با شما سخن می‌گویم که امروز با افتخار می‌گویم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر به همت مردم به بهشتی برای کارآفرینان و سرمایه گذاران تبدیل شده است، من از سرزمینی با شما سخن می‌گویم که امروز تبدیل شده به تکمیل کننده زنجیره فولاد در کشور، من از سرزمینی با شما سخن می‌گویم که بالاترین نرخ مشارکت را در کشور به خود اختصاص داده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس عنوان کرد: نمی‌دانم از کدامین یک از خیرین عزیز نام ببرم، اما شرمنده ام بگویم در حالی با شما صحبت می‌کنم که ۳۰ پروژه خیر ساز در شهرستان سیرجان آماده افتتاح است، اما برخی مسئولین به خود برای یک تشکر خشک و خالی زحمت نمی‌دهد به این شهرستان سفر نمی‌کنند.

وی ادامه داد: من از سرزمینی با شما سخن می‌گویم که به همت مردم عزیز، نجیب، باصفا و باوفا دو شهرستان سیرجان و بردسیر امروز به بهشتی برای خیرین در حوزه بهداشت و درمان تبدیل شده، بیش از ۱۰‌ها پروژه در شهرستان‌های بردسیر و سیرجان در بحث بهداشت و درمان توسط خیرین در حال احداث است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه خیرین راه ساز در این حوزه انتخابیه راه اندازی شده است، تاکید کرد: من از سرزمینی با شما سخن می‌گویم که اولین نهاد اجتماعی در بحث دانشگاه‌ها راه اندازی کردند و باید بگویم بنیاد دانشگاهی سیرجان توسط خیرین برای اولین بار در کشور دایر شد و امروز ۱۰‌ها پروژه در بحث دانشگاه‌ها توسط خیرین ساخته شده است.

حسن پور بیگلری در ادامه نطق میان دستور خود تصریح کرد: برای اولین بار می‌خواهم از مردمی تشکر کنم که خیرین اشتغال را در شهرستان بردسیر و سیرجان توسط بانک‌های عامل و مدیران مجموعه‌های مختلف راه اندازی کردند.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: از فرمانده سپاه در خواست می‌کنم هر چه سریعتر نهادی در بسیج مستضعفین برای ایجاد تفکر قاسمیون تشکیل دهد تا این تفکر جهانی شود وعاشقان سردار سلیمانی هر چه سریعتر در هسته‌های مقاومت در گُردان‌های مقاومت سازماندهی شوند.

وی با تاکید براینکه تنها راه نجات کشور تفکر زیبای بسیج و جهادی است، اظهار داشت: امروز خوشبختانه جوانان و مردم آمادگی دارند راه حاج قاسم سلیمانی را ادامه دهند بنابراین نیاز به نهاد اجتماعی داریم که همه سلایق کشور را در بر بگیرد همانگونه که شهادت سردار سلیمانی باعث وحدت، هماهنگی و انسجام همه گروه‌های سیاسی شد.

نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس خطاب به دولتمردان گفت: آیا جمعیت پرشور مردم در در خیایان‌های اهواز، تهران، قم، مشهد و کرمان را ندیدید؟ چرا به فکر حل مسائل و مشکلات مردم نیستید؟ چرا به فکر معیشت آن‌ها نیستد؟ امروز حداقل انتظاری که مردم از دولتمردان و نمایندگان مجلس دارند قرار گرفتن بهبود معیشت مردم در اولویت کاری مسئولان است.

وی بیان داشت: باید موضوع اشتغال جوانان تحصیلکرده به دغدغه اصلی کشور تبدیل شود هر چند خوشبختانه به واسطه کار‌های بزرگی که در شهرستان بردسیر و سیرجان شکل گرفته و بیش از ۱۴ کارخانه فولاد تاسیس شده است، اما هنوز بومی‌ها از درد بیکاری رنج می‌برند.

این نماینده مجلس خطاب به رییس مجلس گفت:با وجود مصوبه مجلس متاسفانه توجهی به مبلمان شهری، راه‌های روستایی، بنیاد مسکن، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توجهی نمی‌شود.

تمامی اعضای آموزش و پرورش در طرح رتبه بندی دیده شوند

محمد بیرانوندی نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با قرا ئت شعر ما را سریست با تو که گر خلق روزگار، دشمن شوند و سر برود هم بر آن سریم، گفت: در آخرین هفته کاری مجلس قبل از برگزاری انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی فرصتی پیش آمد تا پیرامون موردی خاص با مردم کشورم درددل کنم و سخن بگویم، اما در مشورت با همکاران این مهم را به مجالی دیگر واگذار کردم و هر چند مختصر به چند موضوع مبتلا به امروز جامعه ایران اسلامی می‌پردازم.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، ضمن قدردانی از همکاران خود در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که وی را به عنوان عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ انتخاب کرده‌اند، ادامه داد: به مردم عزیز کشورم خبر می‌دهم که کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ به رغم همه تنگنا‌های درآمدی بیشترین همت خود را صرف معیشت، اقتصاد و رفاهیات مردم کرده است.

وی تصریح کرد: بازنشستگان عزیز عمر خود را صرف چرخاندن چرخ‌های مملکت کرده اند و به عنوان پایه و مایه‌های عزت و افتخار این ملت و این مرز و بوم باید از آن‌ها یاد کرد، اما این کمان‌های عزت و افتخار کشور عزیزمان در هر کوی و برزن و هر محفل و مجلس که ما را دیده و می‌بیند، می‌گویند آیا مجلس به فکر ما بازنشستگان نیست؟ باید بگویم که امسال به اصرار کمیسیون تلفیق به جد و جهد دولت حدود ۶ هزار میلیارد تومان برای ارتقای وضعیت معیشتی این عزیزان اختصاص داده شده است.

بیرانوندی خاطرنشان کرد: در این راستا مقرر شده است کف دریافتی این عزیزان تا ۲ میلیون و هشتصد هزار تومان باشد چه کارکنان کشوری و لشکری و چه بازنشستگان، بنابراین از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌خواهیم که این مهم در خصوص پرسنل تحت پوشش تامین اجتماعی نیز لحاظ شود.

وی افزود: نکته بعدی اینکه بحث رتبه‌بندی واقعا خوره جان فرهنگیان شد، اما بالاخره در ماه اخیر اجرا شد، اما اجرای آن متناسب با چیزی که انتظار داشتیم، نبود، در سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان به این منظور قرار داده بودند و هر روز نمایندگان مجلس اصرار بر اجرای رتبه‌بندی داشتند، اما تحقق پیدا نکرده بود، بنابراین باید از آن تحت عنوان ترمیم حقوق و بهبود معیشت یاد کنیم، اما اگر قرار است به درستی اجرا شود که ۴ هزار میلیارد تومان نیز امسال برای آن در بودجه لحاظ کرده ایم باید حتما تحت نظارت اقدامات کارشناسی و مجلس شورای اسلامی اجرا شود تا همه لایه‌های مختلف این دستگاه دیده شود. بعضی از این عزیزان و همکارانم تحت عنوان نیرو‌های اداری دیده نشده‌اند و شک نکنید که در فردای نزدیک کار‌های اداری را ترک می‌کنند و به مدارس می‌روند و این یکی از عیب‌ها و نقص‌های وارد بر این موضوع است.

بیرانوندی اظهار کرد: باید همه اعضای آموزش و پرورش در طرح رتبه بندی دیده شوند، همچنین باید این موضوع با یک نگاه کارشناسانه اجرا شود، جای دارد از همه همکاران عزیزم که از ابتدا تا امروز دغدغه تعیین تکلیف نیرو‌های حق‌التدریسی و مشمولان تبصره ۱۰ ماده ۱۷ را داشتند کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: از تمام مسئولانی که قرار است این موضوع را اجرا کنند، تقاضا می‌کنم این مهم را خوب ببینید، همکار عزیزم در معاونت آموزش و پرورش جناب آقای الهیار قبل از اظهارنظر شورای نگهبان اظهارنظر نفرمایید و بجای اینکه گره را باز کنید اجازه ندهید محکم‌تر شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در پایان درخواست کرد تا به وضعیت نهضتی‌های تک دوره مستمر در قانون توجه شود.

اصلاح آیین نامه داخلی مجلس در اولویت مجلس یازدهم باشد

سیدعلی ادیانی نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: در واقعه هولناک شهادت سیدالشهدای مدافعان حرم سپهبد حاج قاسم سلیمانی مطالب متعدد وفراوانی در تمجید و تحلیل این شخصیت کم نظیر بیان شد، اما در ادبیات سیاسی و در قاموس تجلیل از شخصیت ها، واژه جدیدی از زبان مقام معظم رهبری خلق شد، ایشان در تجمید این شهید عزیز از عنوان مکتب شهید سلیمانی نام بردند و در جایی دیگر این شهید بزرگوار را شاگرد مکتب امام خمینی (ره) خواندند.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در گفتمان سیاسی در ۱۲ سال اخیر، با واژه مکتب آشنایی داریم. یادمان هست که کسی در دولتی که محوریت داشت در درون نظام و در درون دولت جمهوری اسلامی واژه ناموسی را خلق کرده به نام مکتب ایرانی و در ادامه آن در گفتمان سیاسی، واژه ناموس دیگری خلق شد که اسلام رحمانی نام داشت. درست است که یکی از ابعاد اسلام به دلیل تکثر آن، بعد رحمانی است، اما تحصیر و تحدید آن از اسلام همانند داستان مولوی و فیل شناسی است که اتفاق افتاد.

این نماینده مجلس در دوره دهم افزود: مکتب ایرانی ابتداع شده بر دو قاعده بود که یکی از آن‌ها ناسیونالسیم ایرانی و دیگری التقاط فکری معجون و منفوف در دیگر نحله‌های اجتماعی و سیاسی که به همین نسبت، اسلام رحمانی ابتداع شده بر دو اصل است که یکی از آن‌ها اومانیسم ودیگری لیبرالیسم است که هر دو بر هم تنیده اند.

حقوق بازنشستگان باید ترمیم شود

اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در خانه ملت در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س) و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، به پیشگاه مقدس امام زمان (عج)، ارواح طیبه شهدا و امام شهیدان (ره) و روح مطهر سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی درود و سلام فرستاد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی نقطه اوج اقتدار ملت ایران بود، ادامه داد: تصور آمریکای جهانخوار بر آن بود که با ترور کور سپهبد حاج قاسم سلیمانی، جبهه مقاومت را می‌شکند؛ اما بداند خون پاک ریخته شده سردار سلیمانی و همرزمانش موجب وحدت جبهه مقاومت و جهان اسلام شده است.

رنجبرزاده مطرح کرد: این روز، روز ملی مقاومت نام گرفت، لذا انسجام و اتحاد بین نیرو‌های مسلمان منطقه بیشتر شد و یقینا و حتماً این اتفاق خواهد افتاد و با نظارت شهیدان و با نگاه سردار سلیمانی که هنوز زنده است و نظاره گر خواهد بود صهیونیسم را به نابودی می‌کشانیم و آمریکا را از منطقه بیرون می‌رانیم؛ این حداقل خواسته خون همرزمان شهید سلیمانی است.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان، تاکید کرد: چهل سال سردار سلیمانی‌ها در تلاش بودند که دشمن را به عقب برانند و این شهید با خون پاک خود وحدت بین مسلمانان، استحکام بین مسلمانان و انسجام بین نیرو‌های مقاومت را صد چندان کرد.

عضو فراکسیون دفاع و اقتدارملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا و جهان بدانند که با این اقدام شان ملت ایران و کشور جمهوری اسلامی مقتدرتر از گذشته خوش درخشید، آمریکای جهانخوار با قدرت مادی پوشالی اش با یک انسان ملکوتی و الهی که اراده پروردگار در این انسان زمینی تجلی پیدا کرده بود، نتوانست مقابله کند و با روشی ناجوانمردانه ترور کرد. رویارویی قدرت جهانی با یک انسان الهی برخاسته از سرزمین ایران، اوج ذلت و عجز و ناتوانی آمریکا را به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه ۴۱ سال است که ما با آمریکا در جنگ هستیم، مطرح کرد: آمریکا، هشت سال در پوشش رژیم صدام، هشت سال در پوشش داعش و بیش از ۱۶ سال تحریم‌های ظالمانه که از اول انقلاب شروع شد خود را به نمایش گذاشت. امروز در آستانه اولین سال گام دوم انقلاب، یک کشور مستقل در برابر مستبدترین کشور دنیا ایستاد و پایگاه نظامی آمریکا را با خاک یکسان کرد و این نمایش قدرت ملت ایران است.

عضوکمیسیون بهداشت مجلس در ادامه افزود: ما بمب هسته‌ای را قبول نداریم، اما با پشتوانه‌های علمی و عملی جوانانمان، با پشتوانه ایمان و اعتقادمان و باور و تکیه بر ملت ایران و رهبری عزیز انقلاب اسلامی، در مقابل ظالمان ایستاده‌ایم و این راه ادامه خواهد داشت تا ظالمان را از منطقه بیرون برانیم.

رنجبرزاده با تاکید براینکه در میدان‌های علمی، میدان‌های عملی، پیشرفت‌های نظامی و جنگ‌های منطقه‌ای توانسته‌ایم در اوج قله‌های افتخار قرار بگیریم، تصریح کرد: چرا در جبهه جنگ اقتصادی ناکارآمد هستیم؟ علت ناکارآمدی ما در جبهه جنگ اقتصادی چیست؟. رمز پیروزی فرماندهان ما در جنگ نظامی آن بود که آن‌ها پیشگامان خطر در اول میدان سخت و پذیرش خطر برای خود و خانواده هایشان بودند؛ برای پیروزی در جبهه جنگ اقتصادی تفکرات باید در مسیر اقتصاد مقاومتی و اجرای سیاست‌های کلی نظام قرار گیرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه راه نجات کشور اصلاح مدیریت داخلی است، مطرح کرد: برای پیروزی بر جنگ اقتصادی لازم است مدیران انقلابی و مدیران جهادی با لباس تقوا، لباس انسانیت، ایثار و ازخودگذشتگی باشند تا بتوانند در این جبهه پیروز شوند و بر دشمن فائق آیند.

نماینده مردم اسدآباد درمجلس تاکید کرد:همه باید تلاش کنیم و بیشتر از همه مردم عزیز ایران اسلامی باید قدرت خود را در دوم اسفندماه به نمایش بگذارند و از روی آگاهی، بصیرت و دانایی با تمام عقلانیت و درایت برای انتخاب افرادی که شایستگی لازم در خانه ملت را دارند، به میدان بیایند.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی باتاکید بر اینکه مدیریت ما باید اصلاح شود و راه نجات کشور همین است، خاطرنشان کرد: موضوع حقوق بازنشستگان کشوری، لشگری و تامین اجتماعی باید ترمیم شود، حقوق بگیران و بازنشستگان کشور پشتیبان نظام هستند، کارگران، فقرا و مردم در تمام عرصه‌ها و صحنه‌ها پیشتاز و پیشگام حول محور ولایت و رهبری ایستاده‌اند، باید برای آن‌ها تدبیری شود.

وی بیان کرد: مکتب شهید سلیمانی ابتداع شده بر اسلام نام و اصیل است، ابتداع شده بر اسلام ناب امام است، ابتداع شده بر قرائت مقام معظم رهبری از اسلام است. ابتداع شده بر اسلام به قرائت شهدا است. ابتداع شده بر اسلام مقاومت در برابر کفر محارب و رحمانیت و خفض جناح در برابر نیرو‌های متدین و ایران اسلامی و مسلمانان عالم است.

ادیانی اظهار کرد: مجلس یازدهم را در پیش داریم؛ اولویت‌های متعدد و متکثر در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی است. اولویت‌هایی مانند اشتغال، بیکاری، اقتصاد مقاومتی، بانکداری، فقر وفساد وتبعیض، ناکارآمدی ساختار اداری ومسائل دیگر، آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ و معاش مردم از اولویت‌ها محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستیابی به مسائل ذکر شده امکان ندارد مگر با اصلاح آیین نامه داخلی مجلس که باید اصلاح آن در سه حوزه صورت گیرد. شما نمی‌توانید طرح‌ها و لوایح محکم را در این جا منتج به نتیجه کنید چرا که باید در سه حوزه آیین نامه مجلس تغییر واصلاح گردد.

وی درباره این سه حوزه توضیح داد: اولین حوزه، ساختار کمیسون‌ها، دومین حوزه ابزار‌های محکم و مقتدارنه نظارتی، سومین حوزه تغییر شرایط قرار گرفتن دستور هفتگی مجلس که بعضا برخی از دستور کار‌هایی در مجلس مطرح می‌شود که نه تنها اولویت ندارد بلکه در ته جدول است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: مجلس به نماینده مقتدر، کارآمد، آشنا به ساختار کشور، شجاع، بدور از شعار‌ها و شفافیت نیاز دارد و انسان با سواد و مسلط و دارای ذهن قوی و خلاقیت ذهنی را می‌طلبد. با لیست‌ها و تکرار‌ها قطعا مجلس کارآمد نخواهد شد. کارآمدی مجلس در دستان نمایندگان مقتدر است که بتوانند راهشگای مسائل کشور باشند. /۸۵۶/
ارسال نظرات