۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۶۳۷۰۵۴

مسدود‌سازی خبرگزاری فارس، نشانه سقوط سیاسی آمریکا

مسدود‌سازی خبرگزاری فارس، نشانه سقوط سیاسی آمریکا
مسدود سازی خبرگزاری رسمی یک کشور نشانه سقوط سیاسی آمریکاست و معنای دقیق‌تر آن این است که آمریکایی‌ها در برابر قدرت فزاینده انقلاب اسلامی در اوج انفعال به سر می‌برند.

به گزارش خبرگزاري رسا، حجت‌الاسلام دکتر «رضا غلامی» رئیس شورای سیاستگذاری مجمع عالی علوم انسانی اسلامی در واکنش به مسدود شدن دامنه وب‌سایت خبرگزاری فارس از سوی آمریکا، در یادداشتی نوشت:

در کمال تعجب با مسدود سازی خبرگزاری فارس از سوی رژیم ایالات متحده روبرو شدیم. به نظر من این عمل غیرموجه و ضدانسانی امریکایی ها نه فقط به این خبرگزاری آبروی مضاعف می دهد بلکه نفوذ آن را در داخل کشور و در سطح بین الملل بیشتر می کند‌. واقعیت این است که مسدود سازی خبرگزاری رسمی یک کشور  نشانه  سقوط سیاسی آمریکاست و معنای دقیق تر آن این است که امریکایی ها در برابر قدرت فزاینده انقلاب اسلامی در اوج انفعال به سر می برند و از درک این پدیده عاجزند که برخوردهای آنها با جمهوری اسلامی تنها به قدرتمند تر شدن ایران کمک می کند. با این حال، این اقدام باید مورد توجه جامعه حقوق دان های مستقل در جهان قرار گیرد و از آن به علامتی واضح برای معرفی استبداد و خودکامگی  ایالات متحده و ناصالح بودن آن در مدیریت شبکه جهانی اینترنت تعبیر شود. امروز مهم ترین ویژگی شبکه اینترنت یعنی آزادی از سوی ایالت متحده به چالش کشیده شده و از این شبکه برای ضربه زدن به ملت ها استفاده می شود. 

مساله مهم تر، بیداری مسئولین فضای مجازی در کشور و جبران تعلل ها در ایجاد شبکه ملی اطلاعات است. برخورد با خبرگزاری فارس از سوی امریکایی ها نشان داد دیگر هیچ تضمینی برای استفاده آزادانه از شبکه اینترنت وجود ندارد و کشورهای مستقلی مانند ایران باید برای صیانت از منافع خود شبکه ملی اطلاعات داشته باشند‌. 
البته من معتقدم رفتارهای نامعقول و دیکتاتورمآبانه آمریکایی ها تدریجا به شکل گیری پدیده چند اینترنتی در جهان منجر خواهد شد که بحث آن مفصل است./1360/

منبع: فارس
ارسال نظرات