۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۳۷۱۰۱
از سوی استاد سطح عالی مطرح شد؛

شاخص های سبک زندگی فاطمی

شاخص های سبک زندگی فاطمی
حجت الاسلام احتشام برای احیای سبک زندگی حضرت زهرا(س) پاسخ به سؤال این که اگر حضرت زهرا در زمان ما زندگی می کرد رفتار و سبک زندگی چگونه بود؟ را ضروری دانست.

حجت الاسلام علی احتشام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: از بهترین گفتمان ها برای احیای فرهنگ اهل بیت به ویژه حضرت زهرا(س) پاسخ به این سوال اساسی است که اگر حضرت زهرا در زمان ما زندگی می کرد رفتار و سبک زندگی آن حضرت در مبارزه با چالش ها و آسیب ها و ایجاد نقاط مثبت در جامعه اسلامی چگونه بود؟

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: باید تبیین کرد که اگر حضرت زهرا(س) در زمان ما زندگی می کرد مبارزه ایشان با طاغوت های داخلی و خارجی به چه صورت ترسیم می شد؛ آیا در سبک زندگی حضرت زهرا(س) جایی برای اسراف، تجمل و اشرافی گری وجود داشت یا خیر؟ اگر حضرت زهرا در زمان ما زندگی می کرد خرید کالای خارجی برای او اولویت داشت یا به کالای داخلی به عنوان یک ارزش اهتمام می ورزید؟

وی با اشاره به وضعیت فرهنگی جامعه به ویژه حجاب و عفاف، اظهار کرد: در صحنه هایی که نیازمند عفت، حیا و غیرت در جامعه احساس می شود آیا حضرت زهرا(س) در برابر فضا شکنی و ایجاد آسیب در جامعه ساکت می شد یا خود در وسط میدان، از ارزش ها دفاع می کرد؟

حجت الاسلام احتشام ادامه داد: در صحنه فرزندآوری بانوی بزرگواری که در نه سال پنج فرزند آورده است و فرزندانی تربیت کرده که تاریخ متأثر از فرزندان او است آیا در سبک زندگی او در زمان ما اکتفای به یک فرزند و عدم دقت در تربیت و آموزش پذیری فرزند جا داشت یا آن حضرت جزء بانوان نمونه در تربیت فرزند بود؟

وی اضافه کرد: همچنین در فضای مجازی حضرت زهرا طرفدار بی بندوباری در فضای مجازی بود یا این که حضرت زهرا که دریای عفت است فضای مجازی را رها نمی پذیرفت؟ آنچه که امروز باید نسل جوان از مبینین حوزه و دانشگاه و نخبگان پاسخ پیدا کند این است که اگر حضرت زهرا(س) با آن عقیده اخلاق، رفتار و تفکر در زمان ما حضور داشت در سبک زندگی آن حضرت در مبارزه با جهان خواران و دفاع از مستضعفین چه نکاتی موجود بود؟ که در صورت تحلیل و پاسخ صحیح به این سؤال به صورت قطع در دلپذیر شدن حضرت زهرا در نسل جوان بیش از گذشته مؤثر خواهد بود./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات