۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۶۳۷۱۵۹
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

جریان شناسی تاریخی لازمه ولایتمداری است

جریان شناسی تاریخی لازمه ولایتمداری است
استاد حوزه علمیه جریان شناسی تاریخی را لازمه ولایتمداری دانست و گفت: انسان ولایتمدار همیشه در مسیر حق گام برمی‌دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر، گفت: اگر انسان جریان شناسی تاریخی نداشته باشد نمی تواند در مواجهه با حق و باطل تکلیف خود را تشخیص دهد.

وی افزود: برخی نگاهشان به تاریخ نقطه ای است و می گویند روزی یک بانو به دفاع از امام زمان خویش برخاست و تمام شد در حالی که اهل بیت(ع) به شیعیان توصیه می کنند نگاهشان به تاریخ به صورت خطی باشد.

حجت‌ الاسلام والمسلمین ماندگاری اضافه کرد: نگاه خطی یک نگاه جریان شناس است انسان با همین نگاه می تواند حق و باطل را تشخیص داده و تکلیف خود را در زمان های مختلف پیدا کند.

استاد حوزه‌ علمیه بیان داشت: مردم بعد از رحلت رسول الله(ص) بود که در دفاع از ولایت مرتد شدند؛ در همین ایام حضرت زهرا (س) به همراه امام علی(ع) چهل شب به درب خانه انصار و مهاجرین رفتند و آنان را به حق دعوت کردند اما یک نفر هم به ایشان جواب مثبت نداد؛ تسلیم ولی بودن و تشخیص حق از باطل در میان غبار فتنه بسیار دشوار است.

وی افزود: کسانی که می گویند ما نیازی به مرجع نداریم و حرام و حلال خود را به راحتی تشخیص می دهیم همین افراد آیا می‌توانند زمانی که مسأله برایشان مشتبه شد حق را تشخیص دهند؟! باطل همیشه با لباس حق جلوه گری می کند آیا در مواجهه با باطل می توانند حق را تشخیص دهند؟!

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: امروز یکی از عناوین سند ۲۰۳۰ حفظ کیان خانواده است ظاهر این عنوان بسیار خوب اما در باطن آن همجنس گرایی ترویج می شود.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: همچنین در این سند حمایت از اقشار آسیب پذیر ذکر شده که یکی از آن اقشار همجنس گراها هستند؛ اگر ما جریان شناسی تاریخی نداشته باشیم نمی توانیم باطل بودن این اسناد را تشخیص دهیم و به راحتی با توییت فارسی ترامپ فریب می خوردیم.

وی با اشاره به اینکه انسان باید شاخصه های جریان حق را بشناسد و در مسیر حق گام بردارد، اظهار داشت: یکی از شاخصه های جریان حق آن است که انسان امام زمانش را بیشتر از خود دوست داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: کسانی که در این ۴۰ سال سکوت کردند و از ولایت دفاع نکردند اگر در دوران بعد از رحلت رسول الله(ص) بودند می‌توانستند به دعوت دختر پیامبر(ص) لبیک بگویند؟! انسان اگر حق و باطل را تشخیص دهد به راحتی می تواند بفهمد در کدام نقطه قرار دارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه مدعیان ولایتمداری هرگز نمی‌توانند منافع مادی خود را رها و به دفاع از حق برخیزند، ابراز کرد: منافقان ابتدا مدعی انقلابی گری بودند اما چون منافع مادی آنان تامین نشد به شهید کردن مردم و مسؤولان انقلابی اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی می دانستند که فتنه گر اصلی آمریکا است و مردم باید بیدار شوند، عنوان کرد: شهادت این سردار رشید اسلام سبب بیداری نه تنها مردم عراق و ایران بلکه زمینه بیداری امت اسلام و آزادی خواهان جهان را فراهم آورد.

حجت‌ الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان خاطرنشان کرد: اگر امت اسلام ایمانشان سست نبود از امام علی(ع) دفاع می کردند؛ انسان ولایتمدار در مسیر حق گام بر می‌دارد./۸۱۳/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات