۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۳۷۱۸۱
آیت‌الله حسینی همدانی:

زیارت عاشورا دستورالعمل حکومت اسلامی است| حضرت زهرا الگوی بشریت هستند

زیارت عاشورا دستورالعمل حکومت اسلامی است| حضرت زهرا الگوی بشریت هستند
امام‌جمعه کرج گفت: زیارت عاشورا دستورالعمل حکومت اسلامی است که دارای معارف بلند و عمیقی درباره کار تشکیلاتی است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی که به مناسبت طرح فرهنگی تشکیلاتی «حیات طیبه» در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، با اشاره به سوم جمادی‌الثانی سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در سال ۱۱ هجری قمری، بیان داشت: الگو و اسوه بودن حضرت فاطمه زهرا (س) فقط برای بانوان نیست بلکه برای همه عالم هستی و بشریت است.

وی بابیان اینکه حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه، حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها را الگو و اسوه خود می‌داند، اظهار داشت: زندگی زهرای مرضیه (س) در همه‌ی عرصه‌ها قابل‌توجه است.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه زندگی حضرت زهرا (س) راه و چراغی در عرصه درک دین و معارف اسلامی روشن می‌کند، افزود: تأسی به زندگی و سیره حضرت زهرا (س) سفارش شده لذا لازم است به این اسوه الهی در عرصه‌های مختلف و دوران گوناگون زندگی پر خیرش دقت و توجه کرد و الگو گرفت.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه امروز در یک جنگ رسانه‌ای همه‌جانبه در ابعاد مختلف قرار داریم، بیان داشت: در زمان حضرت فاطمه زهرا (س) نیز ایشان با استفاده از رسانه زمانه خود که منبر و خطابه بود به‌خوبی توانستند از ابزارهای تبلیغی بهره ببرند.

وی با تأکید بر اینکه حضرت زهرا (س) از رسانه به‌عنوان ابزاری برای دفاع از ارزش‌ها و دین استفاده کرد، گفت: این شیوه حضرت (س) به ما یاد می‌دهد که در وضعیت کنونی چگونه باید از ابزار رسانه استفاده کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به روایاتی از رسول اکرم (ص) در باب مقام و منزلت حضرت زهرا (س)، تأکید کرد: عباراتی چون «نُورُ عَینی»، «بَهْجَهُ قَلْبِی»، «رائِحَهِ الجنَّهِ» و «حُورِیَّهً فِی صُورَهِ إِنْسِیَّهٍ» از رسول خدا (ص) نشان از مقام بالای حضرت فاطمه زهرا (س) است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره اینکه یکی از القاب حضرت زهرا (س) ام‌ابیهاست، گفت: یکی از معانی کلمه «اُم» ریشه یا اساس است لذا در حدیثی قدسی از پیامبر اسلام (ص) نقل‌شده است که «اگر پیامبر نبود افلاک خلق نمی‌شدند و اگر علی (ع) نبود خداوند پیامبر را خلق نمی‌کرد و اگر فاطمه (س) نبود خداوند پیامبر و علی را نیز خلق نمی‌کرد.»

وی با اشاره به زیارت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، بیان داشت: خدای تعالی قبل از آفریده شدن حضرت زهرا (س) از او امتحان گرفته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری با تأکید بر اینکه عناصر فرهنگی باید به کار تبلیغ و توسعه امور دینی و فرهنگی بپردازند، اظهار داشت: اطلاعات مروجان فرهنگی باید در حد عالی باشد لذا دوستان باید برنامه مطالعاتی دقیق و مستمر داشته باشند و روی متون اسلامی کار کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه از زیارت عاشورا به یکی از متون مهم اسلامی نام برد و تأکید کرد: زیارت عاشورا دستورالعمل حکومت اسلامی است که دارای معارف بلند و عمیقی درباره کار تشکیلاتی است.

وی با تأکید بر اینکه بیشتر آیات قرآن کریم بر انجام امور به‌صورت تشکیلاتی تأکیددارند، اظهار داشت: نماز به‌عنوان یک نماد در امور تشکیلاتی است که تبعیت از امام را به ما آموزش می‌دهد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با تأکید بر اینکه تمام دستورات اسلام گروهی و تشکیلاتی است، اذعان داست: انجام امور فردی در اسلام مقدمه‌ای برای انجام امور اجتماعی است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به اخلاق تشکیلاتی نیز اشاره‌ای کرد و ادامه داد: در امور تشکیلاتی خالصانه عمل کنید چراکه کار بدون اخلاص ثمر ندارد.

وی در بخش دیگری در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر عدم بودجه کافی برای انجام امور فرهنگی، اظهار داشت: متأسفانه در برخی موارد بودجه هست اما مدیریت آن به نحو صحیحی انجام نمی‌شود و اغلب هزینه‌های انجام‌شده در امور فرهنگی صرف موارد نابجا می‌شود.

رئیس شورای سایت گذاری امور مساجد استان البرز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص فعالیت‌های فرهنگی گفت: هر شخصی باید به‌اندازه توانایی‌های خود به انجام امور فرهنگی بپردازد.

آیت‌الله حسینی همدانی در پاسخ به پرسش یکی دیگر از دانشجویان مبنی چگونگی جذب افراد به دین اسلام، اظهار داشت: نباید دیدگاه‌های شخصی اشخاص از اسلام به‌عنوان تبلیغ برای مردم معرفی شود.

وی با تأکید بر اینکه دین اسلام دارای معارف عمق و بلندی در حوزه روابط اجتماعی و خانوادگی است، عنوان کرد: مروجان فرهنگی باید از سعه‌صدر، تواضع، اخلاق نیک و رفتار شایسته برخوردار باشند تا بتوانند افراد مختلف را جذب کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز در پایان در توصیه‌هایی به دانشجویان فعال فرهنگی و تشکیلاتی، خاطرنشان ساخت: با اخلاص کامل و بدون سوءظن به فعالیت‌های فرهنگی بپردازید و اخوت اسلامی را در تمامی امور خود در نظر داشته باشید.

گفتنی است در ابتدای این برنامه سالن اجتماعات این دانشگاه با حضور آیت‌الله حسینی همدانی به نام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نام‌گذاری شد.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات