۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۳۷۱۹۱
فرمانده قرارگاه رمضان سپاه:

حاج قاسم ‌خطر‌ داعش را از مرزهای ایران دور کرد‌

حاج قاسم ‌خطر‌ داعش را از مرزهای ایران دور کرد‌
سردار مسگریان گفت: داعش به ۳۰ کیلومتری مرزهای استان کرمانشاه نزدیک شد و شهید سلیمانی نیروهای خود را در ارتفاعات خانقین مستقر کرد تا جلوی داعش را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار عبدالرضا مسگریان در نشست شورای اداری استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه وضعیت کشور عراق به‌دلیل همسایگی و هم مرز بودن با کشور ما حائز اهمیت است اظهار داشت: عراق سال 2003 توسط آمریکا اشغال شد و از سال 2003 تا 2011 تمام سیستم‌ها و وزارتخانه‌های کشور عراق توسط آمریکا اداره می‌شد اما هیچ انقلابی توسط مردم عراق تشکیل نشد تا طعم استقلال را بچشند.

فرمانده قرارگاه رمضان بیان کرد: نخستین حرکت عراقی‌ها جهت اخراج نیروهای آمریکا در سال 2011 رقم خورد و موفق شدند 150 هزار نفر نیروی آمریکا از کشور عراق کار خارج کنند اما نخستین هزینه‌ای که این کار برای عراق داشت ورود داعش بود و آمریکا داعش را به‌وجود آورد که به بهانه جلوگیری و مقابله با آنها به عراق برگردد.

مسگریان عنوان کرد: جنایت‌هایی را که داعش در کشور عراق انجام می‌داد به‌دستور مستقیم آمریکا بود و تصرفات و ویرانی‌های بسیاری را به بار آوردند.

وی با اشاره به عملیات‌های کاربردی مقابله با داعش به فرماندهی سردار سلیمانی و نیروهای حشد الشعبی گفت: این عملیات‌ها پیروزی‌های چشمگیری را به‌دنبال داشت و به همین دلیل آمریکا به‌دنبال شهادت سردار بود و می‌خواستند طوری ایشان را هدف قرار دهند که مسئولیت شهادت بر عهده آنها نباشد.

مسگریان با بیان اینکه عراقی‌ها دولت جدیدی تشکیل دادند و این به‌دلیل استقلالی است که با هزینه‌های هنگفت به دست آوردند افزود: اکنون آمریکا بر دولت عراق فشار آورده که بازسازی کشور عراق را به ما بدهید در عوض 50 درصد نفت عراق را می‌بریم اما دولت عراق نپذیرفت.

وی راهپیمایی مردم عراق را نشان‌دهنده آگاهی و بصیرت مردم جهت رسیدن به استقلال دانست و افزود: امروز امنیت ملی و امنیتی که در مرزهای کشور حاکم است نتیجه از جان گذشتگی‌ها و فرماندهی بدون نقص سردار سلیمانی است.

فرمانده قرارگاه رمضان با اشاره به شهادت شهید قاسم سلیمانی عنوان کرد: عملیات‌ها و اقداماتی که به فرماندهی این شهید انجام می‌شد به‌طور مستقیم در ایجاد امنیت کشور و استان کرمانشاه تأثیرگذار بود.

مسگریان اقدامات شهید سلیمانی را حقی به گردن کشور ایران و به ویژه استان کرمانشاه دانست و افزود: استان کرمانشاه به‌دلیل اینکه نزدیکترین مرز به مقر داعش بود باید بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت.

وی گفت: داعش به 30 کیلومتری مرزهای استان کرمانشاه نزدیک شد و شهید سلیمانی نیروهای خود را در ارتفاعات خانقین مستقر کرد تا جلوی داعش را بگیرد.

فرمانده قرارگاه رمضان گفت: از جمله عملیات‌هایی که با کمک حشدالشعبی و فرماندهی حاج قاسم انجام دادیم همین عملیات بود که خطر جدی را از مرزهای ایران دور کردیم.

مسگریان افزود: پس از آن اگر چه داعش عملیات‌های ضدامنیتی را در مرزها انجام داد و شهدای بسیاری در این راه تقدیم کردیم اما به دستور مستقیم سردار شهید سلیمانی و کمک حشدالشعبی عملیات‌های بزرگی انجام شد که امنیت را در مرزها حاکم کرد.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات