۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۳۷۳۶۵
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت اصلاح سبک زندگی در جامعه به منظور جلوگیری از افزایش بیماری‌ها

ضرورت اصلاح سبک زندگی در جامعه به منظور جلوگیری از افزایش بیماری‌ها
حجت الاسلام والمسلمین لائینی بر ضرورت اصلاح سبک زندگی در جامعه اسلامی به منظور جلوگیری از افزایش بسیاری از بیماری‌ها تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار اعضای هیأت مدیره مجمع خیرین سلامت استان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، از این بانوی نمونه اسلام به عنوان الگویی ارزشمند برای همه بشریت یاد کرد.
 
وی با اشاره به این که خداوند متعال برای کمک به مخلوقاتش از ظرفیت خودشان استفاده می‌کند، افزود: خداوند می‌تواند مستقیم به مخلوقاتش کمک و یاری رساند، اما می‌می خواهد خود انشان به هم نوعش کمک کند تا به فیض برسد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که چنین مجموعه‌ها و تشکل‌هایی زمینه‌ای برای انجام امور خیر در جامعه و کمک به نیازمند و محرومان جامعه است، خاطرنشان کرد: به طور حتم یاری رساندن و دستگیری از محرومان و نیازمندان جامعه آثار و برکات دنیوی و اخروی بسیاری را با خود به همراه دارد.
 
امام جمعه ساری با اشاره به این که متأسفانه برخی افراد متمول هم حاضر نمی‌شوند در مسیر خیر قدم بر دارند که به طور حتم چنین افرادی به سعادت خود پشت پا می‌زنند، ادامه داد: امام حسین (ع) در عاشورا از خیلی‌ها دعوت کرد، اما برخی‌ها قبول نکردند آن حضرت را همراهی کنند یعنی به سعادت خود پشت کردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که چنین مجموعه‌هایی که به انجام امور خیر اشتغال دارند بسیار محترم و قابل تمجید هستند، تصریح کرد: کمک و دستگیری از افرادی که توان پرداخت هزینه‌های درمانی را ندارند بسیار ضروری و حائز اهمیت است.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت پیشگیری از بیماری‌ها در جامعه تأکید کرد و گفت: ما هر چه در ساخت بیمارستان، مراکز درمانی و افزایش تجهیزات پزشکی موفق باشیم، اما نتوانیم جلوی پیشرفت بیماری‌ها را بگیریم فایده‌ای نخواهد داشت.
 
امام جمعه ساری، یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش برخی بیماری‌ها در جامعه امروز را سبک اشتباه زندگی در خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: باید برای جلوگیری از بسیاری بیماری‌ها سبک زندگی مناسب مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد.
 
وی بر ضرورت جلوگیری از واردات برنج، گندم و سایر محصولات کشاورزی بی کیفیت به کشور تأکید کرد و گفت: در این بخش نیازمند نظارت جدی تری از مسؤولان هستیم.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اگر سر منشأ بیماری‌ها شناسایی شود نیاز به این همه فعالیت برای درمان آن نخواهد بود، افزود: با انگیزه انسان دوستانه و خدا دوستانه می‌توان پیشرفت بیشتری در کار داشت./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات