۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۶۳۷۴۰۴

سوگواری عزاداران فاطمی سمنان در سالروز شهادت صدیقه کبری

سوگواری عزاداران فاطمی سمنان در سالروز شهادت صدیقه کبری
سوگواران سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) در شهر سمنان امروز در قالب دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی در رثای آن مخلوق یگانه عزاداری کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از سمنان، مردم دیندار و عاشق فرهنگ اهل بیت (ع) در دیار درالمرحمه شهر سمنان پیش از ظهر امروز با گردآمدن در میدان کوثر این شهر و به راه انداختن دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی در سوگ شهادت دخت نبی مکرم اسلام از دیده سرشک غم جاری کردند.

مردم شهیدپرور سمنان هم نوا با صدای مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) و طبل و شیپور‌های عزا داغ بزرگ خاندان عصمت و طهارت را در نوحه‌ها و غمنامه‌های خود نجوا کردند و بر مظلومیت زهرای اطهر گریستند و این روز را به حضرت، ولی عصر (عج) تسلیت گفتند.

علما و روحانیان و اقشار مختلف مردم شهرستان سمنان از زن و مرد و پیر و جوان و حتی کودکان در هوای سرد بهمن ماه به خیابان آمدند و بر سر و سینه زدند تا بار دیگر عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت به ویژه ام الائمه حضرت فاطمه زهرا (س) ثابت کنند.

سیاه پوشان سالروز شهادت یاس نبوی، مدافع بزرگ حریم ولایت امروز با حضور و مدیحه سرایی‌های خود باردیگر نشان دادند که با تأسی از سیره عملی صدیقه طاهره (س) و الگو گرفتن از صبر و ایمان و تقوی آن بانوی یگانه در مسیر نورانی خود ثابت قدم‌اند و در دفاع از اسلام ناب و ولایت از پا نخواهند نشست./۹۷۷/پ310/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات