۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۶۳۷۴۰۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

انسان تنها از طریق ولایت می‌تواند وارد وادی توحید شود + فیلم

انسان تنها از طریق ولایت می‌تواند وارد وادی توحید شود + فیلم
آیت الله میرباقری با بیان اینکه اهل بیت (ع) باطن اسماء الحسنی و مدار عبادت پروردگار هستند، گفت: انسان تنها از طریق ولایت می‌تواند وارد وادی توحید شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری، به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در حسینیه آیت الله حق شناس(ره) گفت: خداوند متعال در سوره اعراف می فرماید: خداوند اسماء الحسنی دارد؛ بیش از 100 اسم الهی در قرآن کریم ذکر شده است.

وی افزود: همچنین می فرماید: اگر می خواهید خداوند را عبادت کنید از طریق این اسماء امکان پذیر است، اگر می خواهید تقاضایی داشته باشید و یا اعلان عجز کنید از طریق همین اسماء انجام دهید، کسانی که انحراف و الحاد در اسماء ایجاد می کنند آنها را به حال خودشان واگذار کنید و از آنان پیروی نکنید چرا که آنان به زودی مجازات عمل خود را خواهند دید.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه اسماء الحسنی طریق عبادت بوده و دارای ظاهر و باطنی هستند، ابراز کرد: ظاهر این اسماء همین اسماء الحسنی است که خداوند متعال در قرآن کریم بیان فرموده مانند قل هو الله احد، الله الصمد و...؛ کسی حق ندارد خدایی برای خود توصیف و آن را عبادت کند بلکه تنها خدایی را باید عبادت کرد که لسان الله او را توصیف کرده باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انسان باید از طریق اسماءالحسنی خداوند را بشناسد، ابراز کرد: در روایات تاکید شده که در مقام پرستش اسماء پرستیده نمی شود بلکه این معنا است که مورد پرستش قرار می گیرد؛ ما باید بدانیم معبودی که عبادت می کنیم، کیست؟ انسان به واسطه آن معنا ذات الهی را عبادت می کند.

وی با اشاره به اینکه حقیقت برخی اسماء آن حقیقتی است که تمام عالم با آن اداره می شود، اظهار داشت: انسان زمانی که می خواهد کاری انجام دهد باید از این اسماء استعانت بجوید چرا که انسان فقیر و محتاج این اسماء الهی بوده و با همین اسماء باید خداوند را بشناسد.

آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه اسماء الهی مخلوق پروردگار هستند، ابراز کرد: خداوند این اسماء را خلق کرد تا به وسیله آن عبادت شود؛ اگر این اسماء آفریده نمی شد راه عبادت و شناخت الهی بسته می شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر کسی خداوند را بدون توجه به این اسماء عبادت کند حضرت حق عبادت او را نمی پذیرد چون خدای او وهمی است، عبادت کسی قبول است که خداوند را با این اسماء بشناسد و به ذات باری تعالی معرفت پیدا کند.

وی افزود: حقیقت اسماء الحسنی الهی حضرات معصومین است و خداوند این اسماء را خلق کرد تا به واسطه آن عبادت شود، اگر امامان معصوم نبودند راه عبادت و معرفت بسته بود؛ اگر کسی بخواهد خداوند را بشناسد باید از طریق ولایت وارد وادی توحید شود.

آیت الله میرباقری در پایان اظهار داشت: انسان به هر میزان ائمه اطهار(ع) را بشناسد به همان مقدار نسبت به خداوند معرفت پیدا می کند؛ اصحاب حقیقی امیرمومنان(ع) کسانی هستند که به واسطه امامان معصوم(ع) خداوند را عبادت کنند./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 4

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
خدا ایشان را توفیق در نشر مبانی فکری اسلامی بدهد.
0
0