۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۶۳۷۴۵۳

جهادی‌های دریایی سپاه کف میدان کمک به سیل‌زدگان بلوچستان

جهادی‌های دریایی سپاه کف میدان کمک به سیل‌زدگان بلوچستان
یکی از نیروها و ارگان‌هایی که از اوایل سیل در سیستان و بلوچستان برای امدادرسانی به مردم پیشقدم شد پایگاه نیروی دریایی امام علی سپاه بود که همچنان در صحنه حاضر است.

به گزارش خبرگزاری رسا، هفته گذشته در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان چابهار فرمانده پایگاه نیروی دریایی امام علی(ع) مستقر در جنوب سیستان و بلوچستان از مسئولان حاضر در جلسه خواسته بود همگی به میدان بیایند تا هر چه سریعتر مشکلات مردم نجیب سیل‌زده بلوچستان خاتمه پیدا کند.

سرهنگ سیدمهدی موسوی در همان جلسه از ساکنان روستایی در مناطق سیل‌زده بلوچستان گفت که با استفاده از دو سیم از روی رودخانه‌ای رفت و آمد می‌کنند و همین موضوع بود که ما را بر آن داشت تا بار دیگر همراه او و نیروهایش به روستاهای سیل‌زده سری بزنیم.

جمعه هفته گذشته در حالی که او خانواده خود و نیروهایش را جمع کرده بود تا با یکدیگر برای کمک به فرزندان مردمان سیل‌زده سیستان و بلوچستان بروند، ما نیز با آنها همراه شدیم تا از نزدیک شاهد اقدامات آنها برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان باشیم.

سرهنگ سیدمهدی موسوی اظهار داشت: از بیست و یکم ماه گذشته سیل همه جا را فرا گرفته بود، به محض اطلاع از موضوع به یک ارزیابی میدانی پرداختیم و با توجه به عمق فاجعه، سه قایق را به محدوده «عورکی» از توابع شهرستان چابهار اعزام کردیم.

فرمانده پایگاه نیروی دریایی امام علی(ع) سپاه پاسداران ادامه داد: یک شب تا صبح نیروهای ما فعال بودند و کار امداد و نجات انجام شد اما در ادامه آب فروکش کرد و دیگر با قایق نتوانستیم ادامه بدهیم که نتیجتاً نیروها و اکیپ‌های دیگر را پای کار آوردیم در حالی که با توجه به دریایی بودن پایگاه امام علی(ع) ما هیچ شناختی به منطقه نداشتیم؛ با گرفتن نقشه کار خودمان را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: بخشی از این نیروها با استفاده از لودر و کمپرسی به کنارک رفتند و در آنجا مدت بیش از یک هفته کار انجام دادند تا راه‌ها باز شوند اما بیشتر نیروی انسانی را به سمت بخش «پلان» آوردیم چرا که خسارت‌ها در این بخش خیلی بیشتر بود.

موسوی تصریح کرد: در ادامه خیران نیز به میان آمدند و با حاج حسین یکتا نیز جلساتی برگزار کردیم و متوجه عمق فاجعه شدیم؛ ما بالگرد نیروی دریایی سپاه را از سردار تنگسیری گرفتیم و نزدیک به 3 تا 4 روز فقط با همان بالگرد بار جابجا می‌کردیم، چرا که روستاهای صعب‌العبور و دوردست وجود داشتند که دسترسی به آنها به دلیل محاصره توسط سیلاب غیرممکن و سخت بود.

وی ادامه داد: اکنون نیز همسر خود و همسران پاسداران را به میدان آورده‌ایم تا آنها از نزدیک شاهد این مردمان نجیب و قانع باشند و ای کاش دولتمردان ما توجه ویژه به این مردمان سرزمینمان داشتند؛ آن هم در حالی که در یک روستای دورافتاده نیز این مردمان انزجارشان از ترامپ، آمریکا و اسرائیل را فریاد می‌زنند.

فرمانده پایگاه نیروی دریایی امام علی(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: من هم به همه پیشنهاد می‌کنم که حتی اگر شده یک سنگ برای این مردم جابه‌جا کنند، بیایند و کمک کنند چرا که این تنها کار من سپاهی نیست بلکه باید دست به دست هم بدهیم و خانه و کاشانه این افراد را از نو بسازیم و در این مسیر همه باید کمک کنند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات