۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۳۷۵۹۸
آیت الله علم الهدی:

نتیجه مذاکره فشار بیشتر بود| معامله قرن کلاهبرداری است

نتیجه مذاکره فشار بیشتر بود| معامله قرن کلاهبرداری است
امام جمعه مشهد با انتقاد از وزیر امور خارجه در پیشنهاد مذاکره به آمریکا، گفت: نتیجه سه سال مذاکره برجامی تگنای معیشتی و تحریم بیشتر است، حال چگونه دم از مذاکره می زنید؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی گفت: مشارکت همسران با یکدیگر در زندگی خانوادگی یکی از مصادیق تقوا است که باید به شکل مدیریت مشارکتی باشد و در عین مشخص بودن وظایف هر یک به هم دیگر کمک کنند.

وی با بیان این که وظیفه مرد در زندگی خانوادگی کفالت و وظیفه زن مدیریت است، ابراز داشت: کفالت مرد در زندگی خانواگی دارای سه بعد حراست و امنیت خانواده از آسیب های بیرونی؛ سرپرستی راهبردی و تأمین آتیه فرزندان، توسعه زندگی و تأمین امکانات ضروری و تأمین معیشت و جریان اقتصادی خانواده است.

امام جمعه مشهد در خطبه دوم حضور پرشور و با عشق مردم در مراسم شهادت حضرت زهرا(ص) در نقاط مختلف کشور را نشان از نزدیکی ظهور ولی عصر(عج) دانست و گفت: بسیاری از عزیزان اهل دل و سیر و سلوک توسعه مراسم فاطمیه و مراسم نیمه شعبان را نشانه رسیدن وقت ظهور و قرب فرج بقیه الله(عج) بیان کرده اند و اگر ده نفر از این خیل عظیم جمعیت آن روز در دفاع از حضرت فاطمه(س) بود، آن روز زهرا مظلوم نبود.

وی تصریح کرد: تا وقتی این ارتباط قلبی و فکری ما با اهل بیت پیامبر(ص) برقرار است، دشمن از پس ما بر نمی آید، حوادثی که هفته گذشته بر آمریکا گذشت و هواپیماهای آن ها یکی پس از دیگری سقوط کرد نشان داد که آن ها زور ندارند و فقط راه مقابله او با ما از طریق فریب، نیرنگ، خدعه و توطئه است.

دو قطبی کردن مقاومت و معیشت مردم از توطئه های آمریکا  است

آیت الله علم الهدی دو قطبی کردن مقاومت و معیشت مردم را از توطئه های آمریکا بیان و ابراز کرد: آمریکا می خواهد ثابت کند که بین معیشت و مقاومت دوییت و قطب بندی وجود دارد و می گوید معیشت با مقاومت نمی سازد و اگر در برابر آمریکا مقاومت کنید زندگی شما بهم خورده و از هم می پاشد که متأسفانه این توطئه در برخی از مسؤولان ما اثر می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: برایان هوک رییس گروه اقدام علیه ایران چندی قبل در حاشیه اجلاس دوحه در قطر گفت:«این ها فقر و سختی را بر مذاکره ترجیح می دهند و فشار اقتصادی را تحمل می کنند.» این سخن به آن معنا است که معیشت شما با مقاومت نمی سازد و با مقاومت اقتصاد شما سقوط می کند، سعی دارد مسأله قطب بندی معیشت و مقاومت را به مردم و مسؤولان بباورانند.

نتیجه مذاکره فشار بیشتر بر مردم است، پس چرا دوباره دم از مذاکره می زنید؟

وی نتیجه مذاکره برجامی را فشار بیشتر بر مردم بیان و ابراز کرد: نتیجه مذاکره برای مردم روشن است، شما 3 سال در برجام مذاکره کردید مگر نتیجه ای جز فشار بیشتر داشت؟ مشکلات اقتصادی و فشار معیشتی در قبل سه سال مذاکره برجامی به اندازه بعد از مذاکره نبود، شما مقاوت نکردید و راه مذاکره را در پیش گرفتید، رهبری اعلام کردند مذاکره با این ها فایده ندارد و برای این که نگویید راه را بسته اید بروید و تجربه کنید که در نتیجه آن مذاکره تنگناها و تحریم ها جندین برابر شد.

آیت الله علم الهدی با انتقاد از وزیر امور خارجه در پشنهاد مذاکره به آمریکا، گفت: این مردم عقل و شعور دارند و دیدند که سه سال نتیجه مذاکره برحامی تگنا و تحریم بیشتر است حال چگونه گاف داده و دم از مذاکره می زنید که ترامپ رذل تحقیر کند.

معامله قرن به معنای فرصت حیات به اسرائیل تا آخر قرن است

نماینده مجلس خبرگان رهبری معامله قرن آمریکا را نتیجه بیش از 40 سال مذاکره سازمان آزادی بخش فلسطین خواند و اظهار کرد: سازمان آزادی بخش فلسطین بیش از 40 سال به دنبال مذاکره با آمریکا و اسرائیل بود حتی زمانی با خط مبارزه فلسطین به مقابه پرداخت اما نتیجه کار معامله قرن شد که در نتیجه آن هر چه عرب و مسلمان از قدس بیرون رفته، اختیار قدس را به یهودی ها می دهند، فلسطینی ها نیز در کشوری که درست می کنند ساکن شوند و در آن کشور هم حق داشتن ارتش و نیروی مقاومت ندارند و باید خلع سلاح شوند که این یک کلاه برداری است.

وی معامله قرن آمریکا را به معنای فرصت ادامه دادن به اسرائیل تا آخر قرن دانست و گفت: فیلم سینمایی به عنوان معامله قرن در هالیود در سال 1986 درست شد و در آمریکا اکران شد، در این فیلم چند نفر قاچاقچی اسلحه با شیادی آمده و سلاح های خود را می فروشند، از دو سال قبل مشاور سیاسی ترامپ که یک یهودی آمریکایی است این طرح را مطرح کرده و اسم این فیلم را روی آن گذاشت، در این معامله آمریکا و اسرائیل و مرتجعین منطقه در نقش چند تا قاچاقچی سر فلسطینی ها را کلاه گذاشته و با شیادی و شیطنت سلاح خود به این ها می فروشند تا بتوانند تا آخر این قرن اسرائیل را نگه دارند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: آمریکا و صهیونیست ها از ادامه حیات اسرائیل نا امید شده اند و با اجرای معامله قرن می خواهند تا آخر قرن به اسرائیل حیات دهند ببینید که آخر مذاکره سازمان آزادی بخش فلسطین چه شد و باز هم دم از مذاکره می زنید؟

خاک خوردن شش ساله طرح اقتصاد مقاومتی رهبری

وی به خاک خوردن شش ساله طرح اقتصاد مقاومتی در کشور و تلاش مسؤولان برای مذاکره اشاره و ابراز کرد: رهبری سال 91 راه مقابله از طریق اقتصاد مقاومتی را بیان کردند و در سال 92 که دو ماه از تشکیل دولت یازدهم می گذشت در جلسه ای با حضور همه کارگزاران دولت و مجلس و مسؤولان به تشریح اقتصاد مقاومتی پرداختند اما اکنون 6 سال از آن می گذرد و این طرح خاک می خورد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات