۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۶۳۸۲۰۴
آیت الله کعبی:

شورای نگهبان دژمستحکم نظام در صیانت از مردم سالاری دینی و رأی مردم است

شورای نگهبان دژمستحکم نظام در صیانت از مردم سالاری دینی و رأی مردم است
عضو هیأت رییسه خبرگان با اشاره به وظیفه شورای نگهبان در پاسداری از جمهوریت نظام گفت: شورای نگهبان دژمستحکم نظام در صیانت از مردم سالاری اسلامی و رأی مردم است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در دیدار مسؤولان و کادر ناحیه بسیج دانشجویی قم با تبریک دهه فجر گفت: رسالت بسیج دانشجویی در گام دوم انقلاب نیروسازی بر پایه تقویت جوانان مومن انقلابی، پای کار، دانا، توانا، بانشاط و امیدوار است؛ و این نیرو قرار است ماموریت الهی و تاریخی ملت ایران در این 41 سال در جهت استقلال، آزادی، حکومت مردمیارزش های اسلامی، پیشرفت تحقق عدالت، عزت و سربلندی ملت ایران را به سر انجام برساند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اسارت جوانان قبل از انقلاب اسلامی گفت: قبل از انقلاب جوانان ما اسیر مد و سبک زندگی غرب بودند تکاپو و حرکت نداشتند ولی انقلاب به جوانان ما خودباوری، دین باوری، آزادگی حرکت و عزم و اراده، ابتکار و خلاقیت داد و جوان ایرانی فهمید که می تواند کاری کند. ارمغان این آزادگی، پیشرفت علمی و فتح میدان های دانش در سطح هماوردی ابرقدرت های دنیا بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری سپس به استقلال به عنوان یکی از مهمترین دستاوردها اشاره کرد و گفت: در گذشته کشور ما وابسته به بیگانگان بود و یک سفیر انگلیس بر بالاترین شخص حکومت نفوذ و تحکم داشت و شاهنشاه کشور از خود اراده ای نداشت ولی امروز 41 سال است که ملت ایران برای خود تصمیم می گیرد و غرب و شرق نمی تواند به آن دستور دهد.

آیت الله کعبی سپس به تغییر معادلات قدرت در جهان پرداخت و گفت: معادله قدرت در جنگ سرد میان دو ابر قدرت بود ولی پس از انقلاب اسلامی این معادله تبدیل به تقابل نظام اسلامی و جبهه استکبار شد و از نقاط قوت نظام ما این است که سردمداران غربی به طور مداوم به ایران به عنوان یکی از رقیبان خود اشاره می کنند.

وی سپس به نظام تک قطبی که آمریکا به دنبال آن بود اشاره کرد و گفت: پس از جنگ سرد، آمریکا به دنبال نظم نوین جهانی بود،  نظامی که بر طبق آن آمریکا در هرم قدرت و کشورهای صنعتی پس از آن ودیگر کشورها در سطح پایین جای گرفته باشند ولی با ظهور انقلاب، این طرح شکست خورد و "خاورمیانه جدید" آمریکا، تبدیل به "غرب آسیا"ی مقاومت شد. آمریکایی ها به عنوان راه چاره، داعش را ایجاد کردند ولی همین داعش را نیز سردار سلیمانی عزیز شکست داد. امروز اقتدار ایران اسلامی در مقابل آمریکا فوق العاده است و آمریکا از 40 سال پیش خود بسیار ضعیف تر شده است.

استاد حوزه علمیه قم سپس به جوانان انقلابی توصیه کرد: باید در مقابل شیطنت های دشمن رویکرد مناسبی اتخاذ کنیم. در مقابل تحریم، اجرای اقتصاد مقاومتی، در مقابل جنگ نرم، تولید قدرت نرم و جهاد فرهنگی، در مقابل جنگ رسانه ای دشمن برای تغییر محاسبات مردم، جهاد رسانه  ای و افزایش بصیرت و روشنگری. رسالت بسیج دانشجویی این است که بصیرت افزایی، گفتمان سازی، مطالبه گری، حضور در صحنه ها و مقابله با کاستی ها را پیش ببرد. جنگ امروز جنگ ایجاد ضعف و نا امیدی و تضعیف اراده هاست.

آیت الله کعبی سپس به موضوع معامله قرن اشاره کرد و گفت: این طرح، تلاش مذبوحانه ترامپ و نتانیاهو برای ماندن در قدرت است، ولی آنقدر وقیحانه طراحی شده است که حتی متحدان و هم پیمانان آنان با آن مخالفت کرده اند. در مقابل این طرح، مقام معظم رهبری ایده رفراندوم در فلسطن را مطرح کرده اند. رفاندومی که تمام مردم فلسطین از جمله آوارگان فلسطینی در آن شرکت داشته باشند. در این زمینه مواضع ایران روشن است.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری سپس در مورد مذاکره با آمریکا گفت: مذاکره با آمریکای جایتکار، هم خیانت است و هم خلاف حکمت و عقل. البته در مورد گفته آقای ظریف، ایشان برداشت ترامپ از حرف خود را تکذیب کردند و اشاره کردند که منظور از مذاکره، میز مذاکره 5+1 هست که آمریکا با تحریم یکجانبه از آن خارج شده است. وضعیت امروز ما وضعیت مذاکره نیست وضعیت مبارزه است و آمریکا اقدامات خصمانه زیادی در حق ملت ما انجام داده است که یکی نمونه از آن ترور ناجوانمردانه حاج قاسم بود. حاج قاسمی که با هواپیمای مسافری و به عنوان یک فرد عالی رتبه ایرانی حاوی پیام رسمی ایران به عراق بود را به آن شکل به شهادت رساندند و به تصریح مجامع دانشگاهی خود آمریکا، قوانین بین المللی را زیر پا گذاشتند. حال در این شرایط مذاکره چه معنی دارد؟!

وی سپس با اشاره به وظیفه شورای نگهبان در پاسداری از جمهوریت نظام گفت: شورای نگهبان دژمستحکم نظام اسلامی در صیانت از مردم سالاری اسلامی و رای مردم است و تلاش های این شورا در صیانت از جلوگیری نفوذی ها و فرصت طلب ها به انتخابات قابل تقدیر است و این نهاد باید با قاطعیت جلوی جریانی که می خواهد چرخه باطل ثروت و قدرت را تکرار کند بایستد. البته امکان اشتباه در تایید و رد صلاحیت ها وجود دارد ولی نمی توان کار بزرگ شورا در این زمینه را در نظر گرفت و این شورا باید خط قرمز جریان انقلابی باقی بماند.

محمد قمین
ارسال نظرات