۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۶۳۸۲۴۲
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

مراقب تحرکات و تلاش‌ها برای اسلام زدایی و ولایت زدایی از انقلاب باشیم

مراقب تحرکات و تلاش‌ها برای اسلام زدایی و ولایت زدایی از انقلاب باشیم
استاد حوزه نسبت به تلاش برخی برای اسلام زدایی و ولایت زدایی از انقلاب هشدار داد و گفت: یکی از آسیب های جدی این است که تصور شود برای پیشرفت جامعه باید دست از دین برداریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعة المصطفی در چهارمین جلسه از سلسه نشست های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، با گرامیداشت دهه فجر گفت: امام راحل با بنیانگذاری انقلاب به ملت ایران عزت داد و امروز رهبر انقلاب با همه سختی ها کشتی انقلاب را با اقتدار به پیش می برند.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی ایران 4 انقلاب بزرگ در دنیا ایجاد شد، البته انقلاب های معمولی زیادی داشتیم اما چند انقلاب در دنیا صدا کرد، اولین انقلاب مربوط به انقلاب کبیر فرانسه در سال 1789 می شود که ماهیت آن برای نیروهای لیبرال و شعارشان آزادی و برابری بود و به پادشاهی در فرانسه پایان داد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انقلاب دوم انقلاب اکتبر روسیه در سال 1917 علیه تزارها بود، اظهار داشت: این انقلاب منجر به سقوط تزارها از روسیه شد، انقلاب سوم مربوط به انقلاب کبیر چین در سال 1966 می شود که مائو با تفکرات کمونیسم روی کار آمد.

وی ادامه داد: انقلاب چهارم که رنگ مذهبی داشت مربوط به انقلاب الجزایر می شود که در نهایت الجزایر را از استعمار نجات داد، در آمریکا، کوبا و کشورهای دیگر هم انقلاب های بوده اما انقلاب های بیان شده انقلاب های سراسری بوده که در جهان صدا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که انقلاب اسلامی با انقلاب های دیگر متفاوت است، ابراز داشت: در انقلاب اسلامی یک رهبر مذهبی در رأس قرار داشت و همه اقشار درگیر انقلاب بودند که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شعارهای اصلی آن است.

وی عنوان کرد: برخی می گفتند که انقلاب 40 سالگی خود را نخواهد دید اما امروز در حالی چهل و یکمین سالگرد انقلاب را جشن می گیریم که آن فرد مسؤولیتی ندارد و برکنار شده است.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر لزوم هوشیاری در برابر آسیب های انقلاب خاطرنشان کرد: بر اساس روایت حفظ عمل از اصل آن سخت تر است، پیامبر اسلام(ص) نظام ولایی را ایجاد کردند اما برخی بعد از رحلت ایشان مسیر را تغییر دادند و ایجاد انحراف کردند.

وی اضافه کرد: اگر آسیب های انقلاب را نشناسیم دچار مشکلات جدی خواهیم شد، یکی از آسیب های انقلاب، اسلام زدایی است که از ابتدای انقلاب تا کنون وجود داشته اما امروز جدی تر شده است، برخی با ادعای این که دین ناکارآمد بوده و نتوانسته نیازهای جامعه را برطرف کندترویج سکولاریسم می کنند تا حکومت از دین جدا شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تصریح کرد: یکی از آسیب های جدی این است که تصور شود برای پیشرفت جامعه باید دست از دین برداریم، رهبر معظم انقلاب همواره بر ابعاد دینی تأکید دارند و از مردم سالاری دینی استفاده می کنند، یقینا دین پاسخگو است، البته ممکن است که ما نتوانیم خوب عمل و اجرا کنیم.

وی افزود: امروز گفته می شود که باید نظارت استصوابی را برداشت تا هر کسی که می خواهد وارد عرصه شود، برخی به بهانه این که انتخابات آزاد نیست دنبال ایجاد بلوا در کشور هستند، اهمیت جایگاه اسلام و تقید به آن باید مورد توجه باشد و مراقب تلاش ها برای اسلام زدایی باشیم.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی ولایت زدایی را خطر دیگر در کمین انقلاب دانست و  اظهار داشت: گوشه و کنار هجمه می کنند که ولایت فقیه باید کنار گذاشته شود، البته برخی هم احتیاط می کنند و مانند منافقان صدر اسلام که به پیامبر احترام می گذاشتند در تمام سخنرانی خود ضد فرمایشات رهبری اعلام موضع می کنند و در ادامه هم می گویند مقام معظم رهبری فلان فرمایش را داشته اند و با این کار برای خود پوشش ایجاد می کنند.

وی ادامه داد: یکی از موارد ولایت زدایی زدن نهادهای تحت امر ولایت فقیه مانند مجمع تشخیص، شورای نگهبان و قوه قضاییه است، نقد اشکالی ندارد اما هجمه کردن با نقد متفاوت است، همواره در طول تاریخ از ولایت زدایی ضربه خورده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی کاهش مشارکت مردمی را از دیگر آسیب های انقلاب برشمرد و ابراز داشت: گاهی برخی می گویند چرا نظام امور مختلف را به رفراندوم نمی گذارد اما توجه ندارند که مشارکت مردم در انتخابات رفراندوم و رأی به نظام است، حضور مردم در تشییع حاج قاسم سلیمانی رفراندوم برای نظام بود.

وی از ایجاد یأس و ناامیدی به عنوان آسیب چهارم انقلاب نام برد و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب مرتب بر مسأله امید تأکید دارند و باید خدمات نظام اسلامی برای مردم به خوبی تبیین شود، کسانی در جامعه القای یأس و ناکارآمدی نظام می کنند و می گویند جامعه را یأس گرفته است.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی خاطرنشان کرد: کوبیدن ارکان نظام هم ایجاد یأس می کند، نقد خوب است و باید انجام شود اما نباید به گونه ای عمل کنیم که دیگران را خارج از قطار انقلاب بدانیم، رهبر معظم انقلاب بر جذب حداکثری تأکید دارند؛ نقد غیر از ایجاد یأس و ناامیدی است.

وی اضافه کرد: خوبی ها و بدی ها را باید در کنار هم بیان کرد، تأکید  رهبر انقلاب این است که در هیچ حالتی اصل نظام نباید دچار آسیب و خدشه شود؛ آسیب دیگر انقلاب نفوذ است و بارها رهبر انقلاب خظر نفوذی ها را تذکر دادند و از اول انقلاب نفوذی ها فعال بودند و به ارکان نظام ورود کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: مجلس باید در رأس امور و اساس تصمیم گیری کشور باشد حال چگونه 90 نماینده فعلی دارای پرونده های اقتصادی و اخلاقی هستند، امروز باید در کنار اعلام و برخورد با مفسدان افراد خدوم، سالم و مجاهد به مردم معرفی شوند تا جلوی ایجاد یأس گرفته شود.

وی افزود: آسیب دیگری که جمع کردن آن مشکل شده رفاه زدگی و تجمل گرایی است، عظمت امام به سادگی ایشان بود، امروز رهبر معظم انقلاب در کمال سادگی زندگی می کنند که باید برای همگان به ویژه مسؤولان الگو باشد، یکی از موارد قانون اعلام ثروت مسؤولان است اما چرا اعلام نمی کنند؟

استاد حوزه علمیه قم ایجاد تفرقه را آسیب دیگر انقلاب عنوان کرد و با تأکید بر این که به شدت نیازمند همدلی و اتحاد هستیم، اظهار داشت: دور تا دور کشور پر از دشمنان و بدخواهان است و در چنین شرایط باید وحدت داشته باشیم، خط قرمز حاج قاسم سلیمانی ولایت بود اما سعی می کرد همه را برای انقلاب جذب کند.

وی ادامه داد: آسیب هشتم استحاله فرهنگی و ترویج ابتذال است، امروز این خطر جدی در دانشگاه ها وجود دارد که سبب افزایش سن ازدواج و میزان طلاق در جامعه می شود، رهبر معظم انقلاب مرتب نسبت به استحاله و هجمه فرهنگی هشدار می دهند و در این زمینه باید مراقب باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به فساد اداری به عنوان آسیب نهم انقلاب ابراز داشت: دستگاه قضایی مسؤول برخورد با فساد است و عملکرد امروز قوه قضاییه جای تقدیر جدی دارد و مردم را امیدوارتر کرده است.

وی عنوان کرد: تندروی و کندروی آسیب دیگر است که از هر دو ضربه خورده ایم، برخی حرکت ها مانند سقوط خواص برای نظام ایجاد هزینه می کند، افرادی در این نظام هستند که حتی سختشان است برای نظام و رهبری دعا کنند چه برسد که بخواهند همراهی داشته باشند، گاهی یک دفاع و ورود خواص تأثیر فراوانی در کشور دارد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انقلاب دارای سه رکن اسلام، رهبری و مردم است و همه ابعاد باید تقویت شود، کمتر از 20 روز دیگر انتخابات سرنوشت سازی داریم و اگر مجلس اصلاح شود قوای دیگر هم اصلاح خواهد شد، باید مجلسی مکتبی، در مسیر ولایت، دشمن ستیز و حلال مشکلات روی کار بیاید.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
حمله به شورای نگهبان از غلط ترین کارهاست. شورای نگهبان مرکب از شش فقیه عادل و شش حقوق‌دان برجسته منتخب مجلس، در قانون اساسی شأنی دارد و مجموعه ای قابل اعتماد است چگونه انسان می تواند به راحتی این مجموعه را به غرض ورزی درباره برخی افراد متهم کند.
0
0