۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰
کد خبر: ۶۳۸۴۱۹
خدمات اجتماعی طلاب (17)

ضرورت شبکه رسانه‌ای در میان گروه‌های جهادی

ضرورت شبکه رسانه‌ای در میان گروه‌های جهادی
حجت الاسلام حسین زاده گفت: حلقه مفقوده فعالیت‌های ما، وجود نداشتن شبکه رسانه‌ای است و از حوزه‌های علمیه مطالبه می‌شود تا این شبکه را در میان گروه‌های اجتماعی ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست تخصصی خدمات اجتماعی طلاب با حضور حجت الاسلام سید امیر عبدالملکی مسئول گروه جهادی الکفیل، حجت الاسلام امیر لواسانی فعال اجتماعی در حوزه مبارزه با اعتیاد، حجت الاسلام حسن مرادی مدیر موسسه جهادی تبلیغی بلاغ مبین و حجت الاسلام مهدی حسین زاده عضو هیئت امنای قرارگاه مردمی اربعین در خبرگزاری رسا برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی حسین زاده عضو هیئت امنای قرارگاه مردمی اربعین در این نشست با اشاره به شروع این فعالیت اجتماعی گفت: سخن و دغدغه آیت الله بهجت در تیر سال 1385 باعث شد تا سه طلبه دست به تاسیس قرارگاه مردمی اربعین بزنند، هدف این قرارگاه در ابتدا رفع مشکل زائرین حضرت معصومه بود که این هدف باعث شکل‌گیری بزرگترین موکب داخل کشور در همان سال با بضاعت‌های طلبگی شد.

وی افزود: این موکب امسال موفق به خدمت رسانی 30 روزه به زائرانی از 16 کشور در 5 محور عملیاتی شد. بیش از 3000 خادم شبانه روزی در موکب خدمت کردند و حدود 600 طلبه را در قرارگاه سازماندهی کردیم.

عضو هیئت امنای قرارگاه مردمی اربعین به فعالیت در حوزه خدمات برای بانوان اشاره کرد و اظهار داشت: دوستانی که این کار را در قم رقم زدند، به این حد قانع نشدند و با مشورت‌هایی که اربعین سال گذشته با آقای پناهیان، حاج حسین یکتا و دوستان دیگر صورت گرفت، خلاء خدمات رسانی به بانوان در اربعین را احساس کردند، بنابراین اولین موکب تخصصی بانوان با مدیریت مبلغان خانم و با عنوان مشکات الحسین در ساختمانی که ستاد اربعین به ما داد، در عمود 1440 ایجاد شد.

وی ادامه داد: این موکب جدای از هدف خدمت به بانوان، هدف دیگری را هم دنبال می کند که همان مقابله با تشیع انگلیسی حاکم بر عراق و کربلا است.

حجت الاسلام حسین زاده درباره نقطه جدایی فعالیت فرهنگی طلاب خاطرنشان کرد: حلقه مفقوده فعالیت‌های ما، وجود نداشتن شبکه رسانه‌ای است و از حوزه‌های علمیه مطالبه می‌شود تا این شبکه را در میان گروه‌های اجتماعی ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: مسئله دیگری که مهم است، مسئله بسترسازی می‌باشد، به عنوان مثال ما برای فرستادن طلاب به مناطق سیل زده در سیستان و بلوچستان با مشکل امتحانات و مشکلات دیگر طلبه ها رو به رو بودیم، از طرف دیگر عدم اطلاع و عدم آگاهی بین گروه‌های جهادی و فعال‌های اجتماعی در سطح کشور باعث می‌شود که فعالیت‌های مختلف گروه‌های جهادی و فعالین اجتماعی به خصوص طلاب از لحاظ رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی دیده نشود.

عضو هیئت امنای قرارگاه مردمی اربعین در پایان به امر اطلاع رسانی در فعالیت جهادی تاکید کرد و گفت: ان شاالله در این زمینه خبرگزاری رسا و سایر دوستان، خصوصا حوزه علمیه کمک کنند تا این شبکه‌سازی ایجاد شود و و تاثیرگذاری عملی و فرهنگی این گروه‌های جهادی و اجتماعی افزایش یابد و مردم بیش از پیش با این عزیزان ارتباط برقرار کنند. /882/ 202/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
صاعقه آتشین قهر ملت‌های مسلمان که حاصل اعتماد به نصرت الهی در مقابل ظلم و جور مستکبران عالم و همان قهر الهی است، یکی پس از دیگری بر پیکره مثلث شوم آمریکایی، اسرائیلی و وهابی نازل می‌شود و به زودی آنها را به قعر زباله‌دان تاریخ می‌فرستد.
2
0